شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

پایان پرونده مسکن مهر استان اصفهان تا پایان سال جاری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت الله غلامی درباره آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر استان اصفهان گفت: در استان ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر موجود است که از این تعداد حدود ۸ هزار واحد آن بدون متقاضی است. از مجموع مسکن مهر استان فقط ۱۶ هزار واحد با پیشرفت ۹۰ درصدی باقی مانده که امید است این تعداد واحد تا آخر سال ۹۵ تحویل متقاضیان شود.

 وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر استان گفت: از بزرگترین مشکلات ما در این پروژه بحث زیرساختی است؛ ساخت مدرسه، فضای سبز و آماده سازی، که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت انجام عملیات آماده سازی به شهرداری‌ها زمین واگذار می گردد تا نسبت انجام عملیات آماده سازی اقدام نمایند .
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری اصفهان گفت: نزدیک به هفت هکتار در این استان بافت ناکارآمد شهری موجود است که عمده این بافتها در شهر اصفهان و بقیه آن در شهرهای خمینی‌شهر، کاشان، نایین و نجف‌آباد و دیگر شهرها موجود است.
 غلامی افزود: بعد از آن که سند ملی بازآفرینی به ما ابلاغ شد ، سند استانی  در ستاد باز آفرینی ملی مطرح و نحوه  چگونگی اقدام درباره این بافتها ابلاغ گردید.
 وی ادامه داد: در ادامه تنظیم سند ستاد بازآفرینی استانی، ستادهای شهری فعال و تاکنون این ستادها درشهرستان های نایین، خمینی شهر و کاشان شکل گرفته و شروع به کار کرده است و پروژه‌های بازآفرینی در این شهرها شروع شده است. 
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ایجاد طرح هماهنگی با شهرداری اصفهان گفت: در این طرح بحث‌هایی را در زمینه بهسازی و نوسازی شهر اصفهان پیش می‌بریم. 
 غلامی ادامه داد: در رابطه با شهر اصفهان چند پروژه با همکاری شهرداری آغاز شده که پروژه همت‌آباد از جمله آنهاست که بافت ناکارآمد شهری با مساحت حدود ۲.۱ هکتار در فاز یک شروع شده و این بافت تا حدود ۱۶ هکتار ادامه دارد.
 وی از دیگر پروژه‌های انجام شده در زمینه بافت‌های ناکارآمد شهری در استان اصفهان سخن به میان آورد و گفت: در یکی از مناطق شمالی استان (زینبیه اصفهان) سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده بسیار زیادی موجود است که در آنجا طرحی را در حال پیاده‌سازی داریم.
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در محل زینبیه طرح جایگزینی زمینی پیش‌بینی شده تا وقتی فرایند ساخت بافت‌های فرسوده شروع می‌شود ساکنان این بافت در زمینی که پیش‌بینی گردیده شروع به ساخت و ساز مناسب برای سکونت کنند. این حرکت یک سرمایه درگردش است که در یک بافت فرسوده سرمایه‌گذاری می شود. امیدواریم با پروژه زینبیه بتوانیم بخش عمده‌ای از سکونتگاههای غیررسمی را بهبود بخشیم.
 غلامی با اشاره به بافت‌های ناکارآمد شهری شهر نایین و خمینی شهر و بازآفرینی گفت: در این شهرها مکان‌هایی را به عنوان بلوک‌های محرکه که نیازمند توسعه است شناسایی کرده‌ایم. حتی در مناطقی از اصفهان که بافت تاریخی دارند و می‌تواند باعث افزایش کیفیت با مشارکت سازمان میراث فرهنگی شود نیز مناطقی شناسایی شده است. 
 وی ادامه داد: با اعتباراتی که شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به استان اختصاص داده  خانه‌های تاریخی، بازار های قدیمی و …  شناسایی و مرمت می شوند و بعد از نوسازی این مکان‌ها تبدیل به مکان‌های شهری و دیدنی می شوند.
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پروژه های بافت های فرسوده اصولا یک ساله نیستند و پروژه همت‌آباد نیز با توجه به وسعت آن یک پروژه ۵ ساله است. ما هم اکنون پروژه بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان را شروع کرده‌ایم که از مهمترین پروژه‌های در حال انجام است. این کارخانه ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با اعتباری حدود ۲۱۵ میلیارد تومان خریداری شده است.
 غلامی ادامه داد: در این هفتاد هزار متر مربع ساختمان‌هایی با معماری‌هایی وجود دارد که نشان دهنده معماری صنعتی اصفهان است.
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره بلند مرتبه سازی در استان گفت: خوشبختانه طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان در طی چند سال گذشته تهیه شد و به مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان ابلاغ شده که برای هر محل یک کد ارتفاعی در نظر گرفته شده است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا