شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشن مهارت آموختگان آموزشگاه های آزاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، در هفتمین روز از هفته مهارت که به نام روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی نامگذاری گردیده، جشن مهارت آموختگان آموزشگاه های آزاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، معاونین، مسئولین ستادی،‌رؤسا و کارشناسان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، رییس کانون انجمن های صنفی استان، رؤسای انجمنهای صنفی و اعضاء هیئت مدیره شهرستان، مؤسسین، مدیران و مربیان آموزشگاه های آزاد و ۳۵۰ نفر از مهارت آموختگان بخش دولتی و غیردولتی در محل سالن همایش های اهل بیت (ع) برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ابوطالب جلالی ضمن خیرمقدم وتبریک ششم مرداد روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی بیان داشت: به واسطه حضور آموزشگاهها در عرصه مهارت، بسیاری از مهارت آموختگان مشغول به کار شده اند که در این راستا علاوه بر نشر علم، اشتغال خیر را نیز فراهم نموده اند که این قابل تقدیر است.

وی افزود: مهارت به عنوان یک ضرورت و الزام اقتصادی، یکی از مؤلفه های توسعه می باشد.

جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به مهم بودن بحث اقتصادی نمودن مهارت در کشور و چالش جدی بیکاری به عنوان دغدغه خانواده ها که منجر با ناهنجاری های اجتماعی می گردد موجب گردیده که افراد به سمت آموزش های مهارتی و استفاده از ظرفیت های این سازمان هدایت شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: نقش مدیران، مؤسسین و مربیان آموزشگاه های آزاد به روشهای سنتی سعی کرده اند ارزش و جایگاه این آموزشها را در نگاه مردم مهم جلوه دهند.

جلالی در پایان سخنرانی خود خطاب به مدیران آموزشگاه های آزاد، بر ضرورت امنیت بخشی به مدلهای بازاریابی و توجه به اقتصادی نمودن فعالیت ها، پرهیز از بخشی نگری، برقراری ارتباطات فی مابین و منطقه ای با نگاه ویژه و توجیهات اقتصادی، نشست و گفتمان از جهت آسیب شناسی و کمک تأکید کرد.

در ادامه جشن مهارت آموختگان، محمد دهقانی رییس کانون انجمن های صنفی آمزوشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان اصفهان در زمینه آموزش های مهارتی به عنوان یکی از مؤلفه های مهم برای رسیدن به اشتغال، نقش مهارت آموزی در کاهش بیکاری،‌اقتصاد مبتنی بر دانش، تأثیر مهارت آموزی در رشد و توسعه تولیدات داخلی و صنعتی مطالبی را بیان نمود.

در پایان به ۳۰ نفر از مدیران بخش غیردولتی که منجر به اشتغال مهارت آموختگان شده اند لوح تقدیر اهداء گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا