پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مراسم ویژه شهادت رئیس مذهب تشیع درامامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان ، مبارکه وفلاوجان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: مراسم ویژه ایام شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)، رئیس مذهب تشیع در جوار حرم مطهر مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این خبر عنوان کرد: ویژه برنامه ایام شهادت امام جعفر صادق(علیهالسلام) ۸ و ۹ مرداد ماه در جوار حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیهالسلام) تدارک دیده شده است.

مدیر اجرائی آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهاالسلام) اصفهان در ادامه افزود: حجت الاسلام و المسلمین عمومی، از اساتید حوزه علمیه قم در شب شهادت امام جعفرصادق (علیهالسلام) در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان، زائران و مجاوران را از بیانات ارزشمند خود بهره‌مند می ‌کند.

بهزاد صبری خاطر نشان کرد: پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عمومی، ویژه برنامه عزاداری و سوگواری آن امام همام با نوای حاج محمد هویدا برگزار می ‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با پی گیری های به عمل آمده، انشاءالله شام جمعه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(علیهالسلام) آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهاالسلام) اصفهان نیز میزبان یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

بهزاد صبری ادامه داد: این مراسم، جمعه ۸ مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

مدیر اجرائی آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهاالسلام) اصفهان در ادامه گفت: همچنین حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهاالسلام) اصفهان در روز شهادت امام جعفر صادق(علیهالسلام) میزبان هیئت های مذهبی شهر اصفهان خواهد بود.

مراسم ویژه شهادت رئیس مذهب تشیع در مبارکه برگزار می شود

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم ویژه شهادت رئیس مذهب تشیع در جوار بقاع متبرکه مبارکه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: حرم مطهر ۶ امامزاده عظیم الشان شهرستان مبارکه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع سیاه پوش می شود و عاشقان اهل بیت(ع) در جوار این امامزادگان واجب التعظیم به سوگ این امام همام می نشینند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز ویژه برنامه ای در صحن حرم مطهر امامزاده نصرالدین محمد(ع) شهر دیزیچه برپا می باشد که این مراسم همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ نعمت ا… دانشمند و حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی از اساتید جامعه المصطفی العالمیه که در کشور نیجریه فعالیت می کند برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه بیان کرد: همچنین حاج مهدی سروری از ذاکران اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی نیز در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر به مداحی خواهد پرداخت.

علی مبشری در ادامه گفت: همچنین ویژه برنامه هایی نیز در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) شهر کرکوند و امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برپا خواهد بود.

ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در فلاورجان برگزار می شود

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه ای در جوار حرم انوش بن شیث بن آدم(ع) فلاورجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: مردم مومن و ولایتمدار شهر قهدریجان هرسال در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) جهت برپایی مراسم عزاداری در جوار حرم انوش بن شیث بن آدم(ع) گرد هم می آیند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم که به آیینی در بین اهالی شهرستان تبدیل شده است با شور معنوی و همچنین خیل عظیم مردم مومن و عاشقان اهل بیت(ع) در جوار این بقعه متبرکه برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: امسال این نیز مراسم در صبح روز شهادت امام جعفر صادق با حضور هیئت های مذهبی، دسته جات عزاداران، امام جمعه قهدریجان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان فلاورجان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان برگزار می شود.

احمد آزادگی در ادامه گفت: انوش بن شیث بن آدم(ع) از نوادگان حضرت آدم می باشد که حرم مطهر وی در شهر قهدریجان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا