شهر و جامعهعناوین اخبار

حکمت پوشش زن

بی شک در عصر ما که برخی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذارده اند و افراد غرب زده بی بند و باری زنان را جزئی از ازادی او می دانند سخن از حجاب گفتن برای این دسته ناخوشایند و گاه افسانه ای است متعلق به زمان های گذشته! ولی مفاسد بی حساب و مشکلات و گرفتاری های روز افزون که از این آزادی های بی قید و شرط وجود آمده سبب شده که تدریجاً گوش شنوایی برای این سخن پیدا شود.

پرسش این است که آیا زنان ( با نهات معذرت ) باید برای بهره کشی از طریق سمع و بصر و لمس – جزآمیزش جنسی – در اختیار همه مردان باشند و یا باید این امور مخصوص همسرانشان گردد؟

اسلام می گوید : کامیابی های جنسی اعم از آمیزش و لذت گیری های سمعی و بصری و لمسی مخصص همسران است و غیر از آن گناه و مایه آلودگی و ناپاکی جامعه می باشد.

چنانچه، سنگ را بر شیشه بزنیم یا شیشه را بر سنگ، شیشه می شکند! عاقل آن است که جهت سلامت وجود ارزشمند آن متاع ظریف که در اختیار دارد از وارد شدن هر نوع ضربه ای بر آن پرهیز کند و جانب احتیاط را بگیرد. نگاه ناپاک به زن نامحرم آثار تخریبی درپی دارد و خواه ناخواه زن و یا مرد را به راه انحراف از جاده سلامت و قلمرو امنیت خانواده بیرون برده و معلوم نیست سر از کجا در بیاورد.

آن نگاهی که زمینه گناه را فراهم می کند، سنگ بنای انحراف است و آغاز سقوط و ادامه آن بر عمق انحراف می افزاید به موارد زیر در باره نگاه کردن توجه فرمایید:

نگاه نخست انسان اگر عمدی نباشد گناهی برای فرد نوشته نمی شود چون چشم انسان ناخودآگاه به یک صحنه ایبرخورد می کند و در این حال غرضی در کار نیست.

اما نگاه دوم توجه به تیزبینی خاصی در آن هست که موجب عمق نگاه می شود، و انسان را تا وادی هلاکت می کشاند. از ان رو در وسایل الشیعه نیز بابی را آورده است زیر نام ( تحریم نگاه زن به مرد اجنبیه نامحرم نابینا)

از امام صادق (ع) وارد شده که نگاه ، تیری است از تیرهای زهر آلود ابلیس و چه بسا نگاه کوتاهی که عمری پشیمانی در پی دارد.

حکمت پوشش زن

۱-برهنگی زنان که طبعاً پیامدهایی همچون ارایش و عشوه گری و مانند آن همراه دارد، مردان به ویژه جوانان را در حال تحریک دائم قرار می دهد، تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان های بیمارگونه، عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد. و در این صورت پیامدهای چنین فسادی تنها بر مردان نیست بلکه شعله های آن بر دامن زنان نیز زبانه خواهد کشید. از این رو است که حکمت پوشش زنان بسیار روشن و عقلانی است.

غریزه جنسی نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمی است و در طول تاریخ سر چشمه حوادث مرگبار و جنایات هولناکی شده تا آنجا که گفته اند: ” هیچ حادثه مهمی پیدا نمی شود مگر این که پای زنی در میان است! آیا دامن زدن مستر از طریق برهنگی به این غریزه و شعله ور ساختن آن بازی با آتش نیست؟ آیااین کار عاقلانه است؟

۲- آمارهای قطعی و مستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طول دائم بالا رفته است، زیرا بازار آزاد برهنگی، که عملاً زنان به صورت کالای مشترکی ( لا اقل در مرحله غیر آمیزش جنسی ) در آمده اند دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی نمی تواند داشته باشد.

۳-گسترش دامنه فحشاء و افزایش فرزندان نامشلوع از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی است و دلایل آن به ویژه در جوامع غربی کاملاً نمایان است.

۴-مساله ابتذال زن و سقوط شخصیت او در این میان نیز حائز اهمیت فروان است هنگامی که جامعه زن را با اندام برهنه بخواهد، طبیعی است روز به روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزونتر از او دارد، و هنگامی که زن را از طریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها و دکور اتاق های انتظار و عاملی برای جلب جهانگردان و سیاحان و مانند این ها قرار بدهد در چنین جامعه ای شخصیت زن تا سر حد یک عروسک، یا یک کالای بی ارزش سقوط می کند و ارزش های والای انسانی او به طور کلی به دست فراموشی سپرده می شود و تنها افتخار او جوانی و زیبایی و خود نمائی آن می شود.

و به این ترتیب تبدیل به وسیله ای برای اشباع هوس های سرکش یک مشت آلوده، فریبکار، و انسان نما های دیو صفت خواهد شد، در چنین جامعه ای چگونه یک زن می تواند با وی‍ژگیهای اخلاقی خود علم و آگاهی و دانایی اش جلوه کند و حائز مقام والایی گردد؟!!

گردآوری : سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا