شهر و جامعهعناوین اخبار

محله محوری کلید واژه مهم فعالیت‌های شهرداری/ احداث بازارچه‌های شبانه در اطراف ساختمان جهان‌نما

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بیست و هفتمین برنامه از سری برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» با بیان اینکه این هفته بهره‌برداری از پروژه‌های خیابان‌سازی، راه‌اندازی مجموعه تجاری میثم، پیاده‌روسازی در خیابان‌های منطقه و توسعه معابر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی انجام شد، اظهار داشت: با توجه به کمتر برخوردار بودن منطقه ۱۰ طی چندمین بار در طرح هر هفته چند افتتاح بر آن شدیم تا باز هم در این منطقه به افتتاح طرح‌های عمرانی بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از ورودی‌های شهر اصفهان در منطقه ۱۰ واقع شده که  ورودی‌های تشریفاتی شهر نیز به حساب می‌آیند، بیان داشت: باید توجه داشت که پس از اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال، ساماندهی ورودی‌های این منطقه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری بهترین عملکرد سه ماهه را داشت

شهردار اصفهان همچنین به اجرای طرح رتبه‌بندی شهرداری‌های مناطق مختلف بر اساس فعالیت در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این طرح که طی سه ماهه نخست سال جاری برگزار شد مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان پایین است، ادامه داد: در این راستا به منظور افزایش این سرانه در همه مناطق شهرداری، استفاده از پساب شمال اصفهان نیز در دستور کار است.

مرکز‌ همایش‌های امام خامنه‌ای نیمه نخست سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

جمالی‌نژاد در ادامه در خصوص برنامه شهرداری در خصوص تامین اعتبار بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای و روند استفاده از اعتبارات دولتی تاکید کرد: در این زمینه باید توجه داشته باشیم ما هنوز امید به بهبود وضعیت اقتصادی دولت داریم چرا که هنوز این پروژه به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه اعتبارات شهرداری در حد سالن اجلاس نیست، گفت: باید توجه داشته باشیم که پروژه فعال است و با اعتبارات شهرداری اصفهان پیش می‌رود و امیدواریم بخش‌های مشارکتی نیز با مشارکت دولت فعال شود.

شهردار اصفهان زمان بهره‌برداری از این مرکز را نیز نیمه نخست سال ۹۶ اعلام کرد.

راه‌اندازی سالن تئاتر شهر در اصفهان نیازمند برنامه‌ای بلندمدت است

وی در خصوص سرانجام تئاتر شهر و برنامه‌های شهرداری برای این پروژه نیز بیان داشت: این پروژه به دلیل برخی مشکلات در عرصه و زمین دچار اختلال شده و مکان‌یابی آن باید تجدیدنظر صورت گیرد.

جمالی‌نژاد همچنین راه‌اندازی سالن تئاتر شهر در اصفهان را نیازمند برنامه‌ای بلندمدت عنوان کرد و افزود: در این راستا با توجه به رایزنی و نشست‌هایی که با هنرمندان برگزار کرده‌ایم به منظور ایجاد مکانی برای نمایش هنر هنرمندان تئاتر تصمیم بر آن شده که مرکزی با عنوان تماشاخانه در یک خانه قدیمی در شهر اصفهان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح جدید شهرداری اصفهان برای راه‌اندازی بازارهای شبانه در اصفهان گفت: از جمله مکان‌هایی که برای این امر پیش‌بینی شده و برای نخستین بار اجرایی خواهد شد محوطه ساختمان جهان‌نماست و این امر می‌تواند تحرکی را در این ساختمان ایجاد کند.

بانک خانه‌های تاریخی ستاره‌دار اصفهان تهیه می‌شود

شهردار اصفهان در خصوص رویکرد شهرداری اصفهان برای ساماندهی خانه‌های تاریخی نیز تصریح کرد: باید توجه داشت که آمار دقیقی از خانه‌های تاریخی در شهر اصفهان وجود ندارد و حدس و گمان‌ها حاکی از وجود بیش از یک‌هزار خانه تاریخی در اصفهان دارد.

وی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار خانه تاریخی را نه شهرداری می‌تواند ساماندهی کند و نه میراث فرهنگی و نیاز است که بخش خصوصی حضور جدی داشته باشد و این امر در یزد و کاشان تجریه خوبی را از خود به جای گذاشته است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان همه حمایت‌های لازم را در راستای کمک به تسهیل ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در خانه‌های تاریخی در دستور دارد، بیان داشت: همچنین قرار است طی ۴۵ روز آینده بانک خانه‌های ستاره‌دار تاریخی اصفهان آماده شود و برای تعیین تکلیف این خانه‌ها نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

قول معاون اجرایی رئیس جمهور و پنج وزیر کابینه برای حل معضل آلاینده‌ها

وی به نشست روز گذشته شهرداران کلانشهرها با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و پنج وزیر دولت در خصوص آلاینده‌ها و افزایش کیفیت کلانشهرها اشاره کرد و گفت: این جلسه مصوبات خوبی داشت که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی جدی در حوزه حمل و نقل عمومی در حوزه آلاینده‌های ثابت و متحرک اشاره کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور و سازمان شهرداری‌ها قول همکاری و مساعدت برای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به شهرداران کلانشهرها ارائه داد، ابراز داشت: همچنین وزرای حاضر نیز به تبع وظیفه‌ای که در تصویب‌نامه داشتند قرار شد به کلانشهرها خدمات تحت وظیفه خود را ارائه دهند.

عمر ناوگان اتوبوسرانی از ۸ به ۴ سال می‌رسد

وی در خصوص سوخت سبز نیز گفت: در کلانشهرها باید به سمت شهرهای دوست‌دار طبیعت حرکت کنیم و از این رو فرهنگسازی بهترین ابزار رسیدن به این شهر است که شهرداری اصفهان ماه‌هاست این طرح را آغاز کرده است.

جمالی‌نژاد همچنین به وضعیت خوب ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در بین بسیاری از کلانشهرهای کشور اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ و در سال جاری اعتبار برای خرید بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را در دستور کار داریم که این امر عمر ناوگان اتوبوسرانی را نیز از ۸ به ۴ سال کاهش خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا