پیشخوانعناوین اخبار

هنرمندان ایرانی که با بیماری مبارزه می کنند

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران،این روزها هراز چندگاهی که به خبرگزاری‌ها سری بزنید و یا روزنامه‌ها را ورق بزنید در صفحات فرهنگی اخباری مبنی بر بیماری هنرمندان و چهره‌های مختلف فعال فرهنگی می‌بینید. اخباری که قطعا جامعه هنرمندان و مردم را آزده خاطر می‌کند.ضمن اینکه به نظر می‌رسد این روزها تعداد بیشتری از هنرمندان درگیر بیماری شده‌اند و با روحیه مثل زدنی و استقامت و صبوری با آن مبارزه می‌کنند. قطعا انتشار و خواندن این اخبار خیلی خوشایند نیست اما بد نیست بدانیم این روزها کدام یک از هنرمندان ارزشمند این مرز و بوم نیازمند دعای خیر هم‌وطنانشان هستند.

 عزت الله انتظامی

عزت‌الله انتظامی ۳۱خرداد سال ۱۳۰۳در محلۀ سنگلج تهران متولد شد و در حال حاضر ۹۲سال سن دارد. او در رشته برق تحصیل کرده و در سال ۱۳۲۶وارد عرصه هنر شده است. او این روزها از مشکلاتی درباره ستون فقرات و مهره‌های کمر رنج می‌برد و تحت نظر پزشکان مراحل درمان را سپری می‌کند.

 آتنه فقیه نصیری

متولد سال ۴۷است که با بازی در مجموعه «خاله سارا» به یکباره به شهرت رسید و با ایفای نقش در «خانه سبز» به محبوبیت رسید. او بیشتر یک چهره تلویزیونی است که در سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرده و آخرین حضور او نیز مربوط به سریال «شمعدونی» ساخته سروش صحت است. فروردین ماه همین امسال بود که به یکباره خبری مبنی بر ابتلای این چهره دوست داشتنی به بیماری ام اس در فضای مجازی پیچید. او درباره این بیماری گفته بود:‌ «هنگام بازی در مجموع شمعدونی متوجه بیماری‌ ام اس شدم و مدت دو سال است که در حال مداوا هستم البته بیماری پیشرفته نیست و می‌توانم راه بروم و کارهای روزانه را انجام بدهم.

حسین محب‌اهری

بازیگر ۵۵ساله کشورمان نقش‌های بسیاری را ایفا کرده اما برای دهه شصتی‌ها هنوز هم یادآور برنامه مبصر پنج ساله است و آخرین حضور او در تلویزیون نیز به مجموعه «معمای شاه» برمی‌گردد که نقش پزشک شاه را ایفا می‌کند.اما او در آثاری مانند محله بهداشت، سربداران، باجناق‌ها، چاق و لاغر، پایتخت، معمای شاه، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خواب بودیم، پسر آدم دختر حوا و. . . نیز بازی کرده است. او حدود ۱۵سال است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، اما باید با او همکلام شد تا متوجه عمق امیدواری او به زندگی شویم؛ امیدی که ریشه در توکل به خدا و تسلیم در برابر مشیت او دارد.

 اکبر عبدی

اکبر عبدی که ۵۵سالگی را سپری می‌کند، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. او بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی مبتلا به دیابت است و مدتی است که با شدت گرفتن بیماری کلیه مدتی در بیمارستان سپری کرد و این روزها پس از پیوند کلیه باید مدتی را در قرنطینه سپری کند.

 لوریس چکناواریان

او یکی از بزرگترین چهره‌های موسیقی کشورمان است. او در سال ۱۳۱۶در شهر بروجرد به دنیا آمده و در حال حاضر آهنگساز و رهبر ارکستر است. او مدتی است که از ناراحتی قلبی رنج می‌رد و مدتی پیش نیز تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و در حال حاضر مراحل درمانی خود را سپری می‌کند.

 محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان استاد آواز که نامی آشنا برای اهل هنر است، در حال حاضر ۷۴سن دارد و نخستین بار پس از بستری شدن در سال ۱۳۸۶و عمل جراحی ریه بیماری سرطان ریه‌اش مطرح شد؛ اما‌‌ همان هنگام برخی رسانه‌ها این خبر را رد کردند. این خبر پس از بستری شدن شجریان در شهریورماه ۱۳۹۴دوباره مطرح شد، بیماری که شجریان با آن مبارزه می‌کند. البته وی در این سال‌ها شجریان بار‌ها بستری شده که تصور می‌شد بخشی از این بستری شدن‌ها به واسطه کسالت دوران کهنسالی است اما ظاهراً موضوع جدی‌تر از این حرف‌ها بود و جدی بودن موضوع برای عموم مردم از زمان لغو مجدد کنسرت نوروزی در ارمنستان به دلیل بیماری عیان شد؛ بیماری که منجر به دو هفته اقامت شجریان برای شیمی درمانی شد. او در حال حاضر خارج از کشور مراحل درمان خود را سپری می‌کند.

 بهناز جعفری

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳در تهران متولد شده و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است و اولین فیلم او که در نقش کوتاهی حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

م:جام جم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا