تيتر يكعناوین اخبار

۳۰ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، این نهاد پولی بین المللی در گزارشی درباره واکنش ایران در برابر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی آورده است: این تحول بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته اما آسیب پذیری این کشور نسبت به دیگر کشورهای تولید کننده نفت در منطقه، کمتر بوده است.
طبق اعلام بانک جهانی، مهم ترین دلیل موفقیت ایران در این زمینه، تنوع بیشتر اقتصاد این کشور و کمتر بودن وابستگی آن به درآمدهای نفتی بوده است به گونه ای که نفت اکنون تنها ٣٠ درصد از درآمدهای دولت ایران را تامین می کند.
بر اساس اعلام وزارت نفت، پس از پایان تحریم ها در ماه ژانویه سال جاری میلادی، ایران برای حفظ سهم خود از بازارهای جهانی، تولید روزانه نفت را حدود ۶٠٠ هزار بشکه افزایش داده است و قصد دارد تا پایان فصل تابستان سال ٢٠١۶ میلادی، این افزایش را به ٨٠٠ هزار بشکه برساند.
بانک جهانی در گزارش خود آورده است: در قالب توافق هسته ای، حدود ٣٠ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در خارج از کشور آزاد شده است ضمن آن که دولت ایران همچنین با برخی تدابیر، از جمله وضع مالیات بر نهادهای شبه دولتی که پیش از این از مالیات معاف بودند، توانسته است بخشی از آسیب های افت قیمت نفت را جبران کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا