تيتر يكعناوین اخبار

مساله حقوق های نامتعارف دل ها را جریحه دار کرد/ارگان های مسوول در تولید کالای فاخر فرهنگی کوتاهی نکنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهارکرد: مسئله حقوق های نامتعارف مردم را اندوهگین و وجدان های خفته را بیدار کرد.
وی افزود: غفلتی واقع شده است، ما ادعای حکومت علوی داریم حضرت علی ابن ابیطالب(ع) در خطبه شقشقیه می فرمایند:علی را چه به حکومت،علی مرد خدا و مرد عشق است دل ذوب شده ای با خدا دارد چرا حکومت را قبول کرد.
امام جمعه موقت تهران با یادآوری فلسفه قبول خلافت از سوی امیرالمومنین(ع) با حضور مردم، تصریح کرد: ایشان می فرمایند خدای متعال از آگاهان جامعه، فرهیختگان و نخبگان جامعه پیمان گرفته است که تماشاگر بی تفاوت نباشند، گروهی شکمشان از گرسنگی به پشتشان چسبیده باشد و گروهی از پرخوری نتوانند راه بروند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: این تبعیض ها و این فاصله های طبقاتی و این تعرض به بیت المال در خور نظامی اسلامی نیست در خور کسانی که مردم رای دادند تا امانتدار مردم باشند نیست حال که شده است، مردم به دنبال بیانات مکرر رهبر معظم انقلاب همچنان چشم به راهند تا ببینند مسئولین چه می کنند.
وی بیان کرد:آنچه مورد توقع به جای مردم است وعدل آن را اقتضا می کند اگر کسانی برخلاف چهارچوب های قانونی این نوع برداشت ها را کرده اند باید محاکمه و مجازات شوند اگر کسی خلاف انصاف و عدالت رفتار کرده این پول ها باید به بیت المال برگردد و این آغاز حرکت عدالت محور باشد تا فقرا محروم نشوند.
وی ادامه داد :جوان ها در مسائل ازدواج و اشتغال درمانده اند و در فضایی که گروه زیادی از مردم عزیز شهید داده و کسانی که بار انقلاب بردوش آنها است در صحنه ها حاضرهستند برای بچه های خود نتوانند تامین کنند ازاین طرف، آنان از بیت المال این جور پول ها را برداشت کنند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد توقع ما از مسئولان در تمام رده ها این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند و مردم را هر چه زودتر از این انتظار بیرون بیاورند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه ضمن انتقاد از ولنگاری فرهنگی در کشور تصریح کرد: نکته ای که هم هشدار، هم استنصار و هم خون جگر است، ولنگاری فرهنگی است.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها است در مقاطع مختلف با بیانات حکیمانه و پیغمبرگونه این هشدار و بیدار باش را داده اند ، اما فرمودند من احساس می کنم هم در دولت هم در غیر دولت یک نوع ولنگاری وجود دارد.
وی با بیان این که بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره ای زبان فارسی به اعتقادات و اخلاقیات ما می تازند، افزود: شبکه های مجازی به صورت یک رودخانه در حرکت هستند، هر لحظه به صورت سیل بنیان کن درمی آیند و مردم را به لذت گرایی دعوت می کنند، حدود و ثغور شرعی را درهم می شکنند و گناه را عادی می کنند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: فیلم هایی که در سینماها اکران می شود گاهی کنترل شده نیست، کتاب هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران چاپ می شود و کتاب هایی که در سال های قبل چاپ شده تجدید چاپ می شود ،کتاب ها و مقالاتی که در حال حاضر نوشته می شوند ارزیابی دقیقی از آنها بعمل نمی آید.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افز: امام راحل فرمودند در شگفتم وقتی به بچه تان غذا بدهید حواستان جمع است، غذا مسموم و آلوده نباشد و او را بیمار نکند یا خونی که می خواهید تزریق کنید مثل جنایتی که فرانسوی ها کردند خونی نباشد ایدز را همراه اورده باشد و شما را مریض کند.
وی افزود: بعضی از این مجله ها، فیلم های سینمایی وخوراک های فرهنگی سم است، بدتر از میکرب ایدز و سرطان است، دین را از بین می برد خانواده ها را به هم می ریزد، غیرت را از بین می برد، مملکت را به یغما می دهد قضیه اندلس را تکرار می کند و انقلاب را از درون از بین می برد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به همه توصیه کرد: بیدار باشند، هم ارگان هایی که این وظیفه را دارندو هم در تولید کالای فاخر فرهنگی و ارائه فیلم های سازنده و مفید کوتاهی نکنند .
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود:این تهاجم فرهنگی تمام عیار دشمن در حال جنگ با ما است و مسائل فرهنگی هم زیربنای مسائل اقتصادی و هم زیربنای مسائل سیاسی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت آل سعود در حمله به روستای الصراری یمن اشاره کرد و گفت: سعودی ها با حمله به روستای الصراری تعز یمن پرونده سیاه و ننگین خود را با این حادثه ننگین تر کردند.
وی افزود: خمپاره های زیادی به آن روستا زدند، مسجدی را منفجر و مردم را قتل عام کردند و بعد از کشتن مسلمان ها بدن های آنها را مثله کردند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که قبر عارفی را در این روستا که مورد احترام بود نبش قبر کردند و استخوان های آن عارف را در آورند به آتش کشیدند،افزود:این درندگی با کجای اسلام همخوانی دارد، کدام حقوق بشر این اقدامات را تایید می کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: چطور ادعای مسلمانی و خادم الحرمین شریفین را دارند. این جنایت لکه ننگی بود که بر ننگ های دیگرشان اضافه شد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین درمورد حمله تروریستی به قوم هزاره افغانستان اظهارداشت:فاجعه ای در این کشور اتفاق افتاد، بنا بود برق به آنها داده شود بعد به کسان دیگر واگذار شد که آنها به عنوان جنبش روشنایی اجتماع کردند.
وی ادامه داد: در سه انفجار پی در پی بیش از۸۰ انسان بی گناه به خاک و خون کشیده و صدها نفر مجروح شدند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این جنایت را طالبان به عهده نگرفته است باید سازمان های بین المللی ودولت افغانستان پاسخگو باشند که عامل این جنایت چه کسانی بوده اند چراکه موادی که در این انفجار بدست آمده در اختیار حکومت ها است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ضمن تسلیت به خانواده های کشته شدگان این فاجعه گفت: بار دیگر بی عرضگی سازمان های به اصلاح حقوق بشر هم در یمن ، افغانستان و هر جایی که مظلومی وجود دارد اثبات و مشخص شد این سازمان ها هیچ موجودیتی ندارند.
وی در ادامه درمورد اقدامات حاکمان بحرین اظهار داشت:مسئله بحرین ادامه ظلم ها، ستم ها، اجحاف ها، استبدادها، شکنجه ها و انواع ددمنشی هایی حکومت این کشور است، مردمی که اسلحه به دست نگرفته و جایی را به آتش نکشیده اند.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در این مدت حسینه ها و مساجد در بحرین تخریب شده ،تعرض به نماز جمعه هایشان می شود وجوان ها تحت شکنجه قرار می گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین را خلاف قوانین بین المللی واسلام دانست و گفت: هم این بنای محاکمه ایشان را دارند.
وی تصریح کرد: حاکمان بحرین بدانند این بنزینی است که بر خشم مردم می ریزند و با این حرکت ها گور خود را می کنند ومردم این کشور هرگز تحمل نخواهند و اگر این جور جسارت ها ادامه پیدا کند حکومت بحرین بداند در امان نخواهد ماند.
امام جمعه موقت تهران همچنین ضمن گرامیداشت میلاد مسعود فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت گفت: حضرت فاطمه معصومه جزو الگوها و اسوه هاست و مقام زن ومقام بانوان در اسلام عالیترین مقام است.کجای اروپا سراغ دارید دوشیزه ای قبرش مزار و قبله دلها باشد جای پناهندگی بی پناهان باشد.
وی ادامه داد:این فاطمه معصومه(س) است که بر حسب روایت همه شیعه شفاعت گسترده ای در پرتو شفاعت مادرشان حضرت زهرا (س) دارد و همه شیعیان را پوشش می دهد.کجا برای یک بانو جز در این مکتب و خانواده سراغ دارید که آیینه تمام نمای ولایت مطلقه باشد که حضرت رضا فرمود هر کس او را زیارت کند گویا مرا زیارت کرده است.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به شهادت شیخ فضل الله نوری اظهار داشت: فقیه والا مقامی که نفس صاحب باطنی مثل ملا فتحلی سلطان آبادی به ایشان خورده بود و می دانست که به دار کشیده می شود و آمادگیش را داشت به طوری که وقتی به طرف دار می بردند عمامه را از سر برداشت عصا را انداخت و می خواند: با مسجد و مبنر نشود دعوی توحید منزلگه مردان موحد سر دار است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: قبر ایشان را بعد از هجده ماه نبش کردند بدن تازه بود به قم آوردند مرحوم آیت الله بهجت از اشعری نقل می کردند شبانه جنازه را آوردند تا صبح صدای تلاوت قران را از این جنازه استماع می کردم.
حجت السلام و المسلمین صدیقی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله مشکینی، ایشان را یکی از پرچمداران نهضت و سنگرنشینان اخلاق و مدرسین والا مقام و مربیان صاحب نفس و انسان های خود ساخته و دل از دنیا کنده عنوان کرد و گفت:عالی ترین تعبیر در مورد این عالم فرزانه انقلابی اثرگذار معنوی اخلاقی دارای تخصص در رشته های مختلف حوزوی تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که فرمودند ایشان شخصیتی بی بدیل بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا