پیشخوانعناوین اخبار

مرگبارترین مکمل های گیاهی در جهان را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ،کارشناسان هشدار می دهند با وجود مفید بودن عناصر موجود در طبیعت ، گیاهان  دارویی می توانند خطرات جدی برای سلامت افراد ایجاد کنند و حتی باعث مرگ آنها شوند.

گفتنی است، مردم  ایالات متحده سالانه میلیاردها دلار صرف خرید انواع مکمل های گیاهی می کنند که اغلب آنها برای کاهش وزن و لاغری است.
بررسی ها نشان می دهند، یکی از خطرناکترین گیاهان درمانی که مصرف آن از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده،  FDA خطرناک اعلام شده گیاه yohimbeاست که برای پیشگیری و درمان چاقی و نیزدرمان برخی اختلالات زناشویی در آقایان به کار می رود.
از جمله عوارض جانبی این گیاه که به دلیل ارزان بودن در سراسر جهان به فروش می رسد می توان بالا رفتن ضربان قلب، ایجاد حملات هراس و حتی مرگ در اثر مصرف دوزهای بالا را نام برد.
آمار دقیقی از میزان مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان به خاطر استفاده از این گیاه و یا داروهای مشتق شده از آن در دست نیست اما با توجه به خطرناک بودن آن و نیز میزان بالای مصرف در بازارهای جهانی باید گستره بالایی داشته باشد.
متاسفانه در سراسر جهان کمتر شرکت ها و یا تولید کنندگان مکمل های گیاهی عنوان تمامی مواد تشکیل دهنده در محصولات خود را می نویسند و این باعث می شود تا افراد بدون آگاهی از عوارض جانبی مکمل ها از آنها استفاده کنند و به انواع مشکلات و بیماری ها مبتلا شوند .
گیاه مرگبار دیگر که در انواع محصولات و مکمل های طب سنتی وجود دارد تاج الملوک است که به عنوان داروی ضد التهابی مورد استفاده قرار می گیرد اما می تواند باعث بروز استفراغ، مشکلات قلبی و حتی مرگ در بیماران شود.
کارشناسان به ویژه به افرادی که برای لاغری و کاهش وزن از قرص های مکمل گیاهی استفاده می کنند هشدار می دهند از مصرف اینگونه داروها خودداری کنند و در عوض تحت نظر متخصص تغذیه با ریشه یابی در خصوص علت چاقی خود با مصرف میوه و سبزیجات و رعایت رژیم غذایی در کنار ورزش منظم سعی کنند تا به تناسب اندام دلخواه خود دست برسند.
اکثر افراد معتقدند که مصرف داروهای گیاهی بی خطر است در صورتی که مصرف اشتباه یا همزمان با دیگر داروها بویژه داروهای شیمیایی باعث بروز بیماری های مختلف می شود.
همچنین متخصصان توصیه می کنند افراد هنگام بروز بیماری اول به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی و یا مصرف داروهای گیاهی بدون آگاهی از عوارض آنها خودداری کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا