عناوین اخبار

آیا با نخوردن صبحانه لاغر می شویم ؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان،محمد تقی انوشه متخصص تغذیه بیان کرد : صبحانه محرک و تنظیم کننده متابولیسم یا سوخت وساز بدن است و حذف آن از دریافت میزان زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری مانند فیبرها جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد از آنجایی که آغاز کارهای روزانه صبح انجام می گیرد و نیاز به انرژی بالایی داریم صبحانه مهترین وعده غذایی محسوب می شود که ، ۳۵ درصد کالری دریافتی بدن را تامین می کند و عدم آن باعث کاهش انرژی لازم برای انجام کارهای روز مره می شود.

انوشه اظهارکرد کرد : نخوردن صبحانه هم باعث افزایش  وزن شده و هم باعث کاهش وزن که این کاهش وزن کاذب بوده و عوارض بسیار زیادی دارد و افرادی که صبحانه میخورند تعادل وزنی بیشتری دارند.

این متخصص تغذیه بهترین زمان خوردن صبحانه را ساعت ۶تا ۸ صبح دانست و عنوان کرد : در این ساعات دستگاه گوارش معمولا پاکسازی شده است.

انوشه یک صبحانه مفید و کامل را مواد غذایی دانست که حاوی مقدار زیادی کربوهیدارت مانند غلات ، نان های سبوس دار ، میوه ها وسبزیجات و همچنین عسل، وپروتئین ها مانند انواع لبنیات ،تخم مرغ و عدسی باشد .

وی در خصوص عوارض ناشی از نخوردن صبحانه به کاهش سطح هوشیاری و تمرکز افراد ، تاثیر منفی بر روی وزن ، عدم سلامت هورمونی ، بی نظمی در قاعدگی ، تحلیل انرژی جسمانی ، کاهش قند خون ، خستگی ، ضربان قلب بالا و احساس گرسنگی مداوم اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا