پیشخوانعناوین اخبار

مطالبات گندم‌کاران تا اول مهر پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی قنبری با اشاره به اینکه ارزش خرید گندم تاکنون ۱۲ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهارکرد: از کشاورزان به علت تاخیر در پرداخت پول خرید گندم عذرخواهی و تعهد می‌کنیم مطالبات آنان را تا اوایل مهر به‌طور کامل پرداخت کنیم.

وی افزود: تا امروز ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت حدود یازده میلیون تن گندم به صورت تضمینی با ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شود.

قنبریعنوان کرد: امسال گام بزرگی برای خرید تضمینی گندم برداشته شده و دولت حجم بزرگی از این محصول را خریداری کرده است.

وی ادامه داد: مطالبات کشاورزان براساس زمان تحویل گندم به آنان پرداخت شده؛ یعنی هر منطقه و هر استان که زودتر گندم را برداشت کرده و فروخته، پول را نیز سریع‌تر دریافت کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: گندم‌کاران استان‌های خوزستان، فارس، کرمان، بندرعباس، بوشهر و گلستان عمده پول خود را دریافت کرده‌اند.

قنبری بیان کرد : اعتبار خرید تضمینی گندم از اعتبارات وزارت‌ جهادکشاورزی، تسهیلات بانکی و شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین می‌شود و به علت مشکلات اعتباری و منابع مالی که دولت با آن مواجه است اندکی تاخیر در پرداخت پول کشاورزان وجود دارد.

وی ظرفیت مکان‌های نگهداری و ذخیره سازی گندم را حدود ۱۷ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این اماکن در ۳۱ استان کشور آماده تحویل و ذخیره سازی هستند.

قنبری ادامه داد: در خرید تضمینی گندم بخش خصوصی و کارخانجات آرد با دولت همکاری خوبی داشتند.

وی همچنین از همکاری دیگر نهادها در مقابله با سودجویی برخی از دلالان خبر داد و گفت : با همکاری نهادهای انتظامی با قاطعیت با سودجویان برخورد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه عده ای با مخلوط کردن گندم داخلی با وارداتی که قیمت ارزان‌تری نسبت به تولید داخل دارد سعی در فروختن این کالا با قیمت بالاتر داشتند که با پی گیری و ردیابی وزارت جهاد کشاورزی این اقدام ردیابی و با همکاری نهادهای انتظامی با این افراد با قاطعیت برخورد شد.

قنبری افزود: تمام گندم‌کاران شناسنامه دارند و میزان تولید و میزان خرید گندم از آنان بر اساس این شناسنامه کاملاً مشخص است بنابراین ردیابی اینگونه تخلف‌ها به سرعت انجام می‌شود.

وی همچنین از امکان صادرات گندم خبر داد واضافه کرد: در صورت توافق دولت و صدور مجوز امکان صادرات حدود ۳ میلیون تن گندم معمولی و گندم دورو از استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کردستان، کرمانشاه و خراسان رضوی به بازارهای همسایه فراهم وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا