پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از زمین گیر شدن ۸ قاچاقچی تا دستگیری سارقان مسلح

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سردار” عبدالرضا آقاخانی” افزود: در ادامه طرح های ویژه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای شناسایی و انهدام قاچاچیان و سوداگران مرگ، ماموران این فرماندهی با اشرافیت پلیسی خود توانستند طی دو روز گذشته در عملیات های جداگانه مقدار ۸۷۴کیلو و ۸۰۰گرم مواد مخدررا کشف کنند.

وی افزود: روز گذشته ماموران مستقر در لاین ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بافندگی که ازسیرجان به اصفهان در حرکت بوده مشکوک شدند و آن را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه مقدار ۴۶۵ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه ای در داخل غلطک دستگاه بافندگی جاساز شده بود کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان “خور و بیابانک” این استان طی عملیاتی مشترک با فرماندهی انتظامی شهرستان “دامغان” مقدار ۳۰۲ کیلوگرم تریاک را کشف کردند؛ همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نیز با همکاری فرماندهی انتظامی “شرق تهران” مقدار ۳۰ کیلوگرم هروئین را کشف کردند.

سردار آقاخانی از کشف ۶۳کیلو و ۶۰۰گرم تریاک و ۱۴ کیلو و ۱۰۰ گرم کراک در عملیاتی دیگر توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا و نائین خبر داد و گفت:در مجموع تعداد هشت سوداگر مرگ دستگیر و شش دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز از طی این عملیات ها توقیف شد.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه های مجازی

فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کرد توسط ماموران پلیس فتای “اصفهان” شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان س گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی برای وی پیام های غیراخلاقی ارسال و برای او مزاحمت ایجاد می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت : ماموران پلیس فتای اصفهان با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی اعلام کرد.

سرهنگ کریمی اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:هیچ گاه به افرادی که در فضای مجازی آشنا می شوید اعتماد نکنید و در خصوص بروز هر گونه مشکلی در فضای مجازی موضوع فورا به پلیس اطلاع داده شود.

واژگونی پراید با یک کشته و ۳ مجروح

در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “اردستان-نائین” راننده آن جان خود را از دست داد و سه سرنشین اش به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت دو بامداد روز گذشته ماموران پلیس راه “نائین-یزد” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “اردستان-نائین” باخبر شدند که بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه دراثر حادثه رانندگی راننده خودرو جان خود را از دست داد و سه سرنشین آن به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده اند.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان اظهار داشت : هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید در امن ترین مکان توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

سارقان مسلح طلافروشی دستگیر شدند

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان مسلحی که قصد سرقت از یک طلافروشی در “اصفهان” را داشتند خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی”  اظهار داشت: چهار سارق مسلح در حالی که چهره خود را پوشانده بودند ضمن حمله مسلحانه به یک طلافروشی در اصفهان و تیر اندازی مستقیم به سمت شیشه طلا فروشی قصد سرقت داشتند که به دلیل ایمنی بالای طلا فروشی و ضد گلوله بودن شیشه ها و درب آن موفق نشده و متواری شدند.

وی افزود:در پی این سرقت نافرجام بدلیل اهمیت بالای موضوع تحقیقات تخصصی و علمی کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در این رابطه آغاز و نهایتاً هر چهار سارق شناسایی شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه سارقان که در یکی از استان های کشور بود اعزام و هر چهار سارق را در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه خسروی ضمن اشاره به اینکه در مخفیگاه سارقان یک خودروی سرقتی ، دو قبضه سلاح جنگی و فشنگ مربوطه ، بی سیم و دیگر ابزار سرقت کشف شد افزود:سارقان در بازجویی های به عمل آمده به سرقت مسلحانه ناموفق در “اصفهان” اعتراف کردند.

رئیس آگاهی اصفهان علت عدم موفقیت سرقت این سارقان را استحکام شیشه ها و درب طلافروشی دانست و خاطر نشان کرد:استحکام طلافروشی ها نقش اساسی و مهمی در پیشگیری از سرقت مسلحانه دارد که طلا فروشان جهت حفظ جان و اموال خود لازم است ضریب ایمنی مغازه خود را افزایش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا