پیشخوانعناوین اخبار

تهیه “ماءالشعیر” طبیعی در منزل+دستورالعمل

به گزارش پایگاه خبری سرماه گستران از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد عبدالهی محقق و پژوهشگر طب سنتی  در مورد خواص ماءالشعیراظهارکرد:  این نوشیدنی با تخلیه مواد زائد و فضولات انباشته شده در بدن، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند فشار خون ، چربی خون ، کلسترول ، آلزایمر و بیماری های کلیوی و کبد را کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: این معجون بر روی شادابی پوست بدن به خصوص پوست صورت،  تامین انرژی از دست رفته بدن، رفع استرس، یبوست و رفع تشنگی نیز تاثیر بسزایی دارد.

عبدالهی ادامه داد: ماءالشعیر های بازاری به دلیل داشتن گازهای مضر باعث پوکی استخوان و اضافه وزن می شود.

این محقق و پژوهشگر تهیه ماءالشعیر خانگی را براساس سه روش عنوان کرد: در روش اول مقدار ۱۰۰ گرم جو همراه با پوست را با مقدار یک لیتر آب خیسانده و سپس کوبیده و با یک پارچه تمیز فشرده تا شیره موجود در آن خارج شود، در نهایت به مدت یک ساعت آن را جوشانده و بعد از سرد شدن می توانید این معجون را میل بفرمایید.

وی افزود: در روش دوم ۱۰۰ گرم جو را با یک لیتر آب به مدت یک ساعت جوشانده تا جو شکفته شود سپس مانند روش قبل با پارچه ای تمیز آن را صاف می کنیم و در روش سوم نیز میزان ۱۰۰ گرم از مالت جو را به یک لیتر آب جوشیده اضافه کرده، پس از اینکه ۳۰ دقیقه عمل جوشیدن انجام گرفت ماءالشعیر قابل نوشیدن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا