تیتر دوعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

صادرات نفت ایران به آسیا به بیش از ۱٫۷ میلیون بشکه در روز رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مشتریان سنتی نفت ایران در آسیا که حتی در دوران تحریم از ایران نفت می خریدند ، پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) میزان واردات نفت را افزایش دادند به طوری که گزارش ها از افزایش ۴۷ درصدی صادرات ایران به این کشورها در ماه ژوئن حکایت دارد.
اجرا شدن برجام از دی ماه پارسال، موانع پیش روی صادرات نفت ایران را برداشت به طوری که میزان صادرات از یک میلیون بشکه به ۲٫۱ میلیون بشکه در تیرماه ۱۳۹۵ افزایش یافت.
در دوران تحریم، کشورهای آسیایی (شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) عمده ترین خریداران نفت خام ایران بودند و پس از رفع تحریم ها همچنان به عنوان مشتریان اصلی نفت ایران شناخته می شوند.
به گزارش وزارت نفت، تازه ترین اطلاعات منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکش ها نشان می دهد، واردات نفت خام چهار واردکننده اصلی نفت آسیا از ایران در ماه ژوئن امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴۷ درصد افزایش یافته است.
افزایش تعداد محموله های نفت خام ارسال شده از ایران به نقاط مختلف آسیا نشان می دهد این کشور توانسته است سهم از دست رفته خود را در سال های تحریم بار دیگر احیا کند.
صادرات نفت ایران به آسیا در ماه ژوئن ۲۰۱۶ به بالاترین سطح خود در چهار سال و نیم گذشته رسید و از ماه دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۵ تاکنون نیز تقریباً دو برابر شده است.
چهار کشور چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژوئن ۲۰۱۶ در مجموع حدود یک میلیون و ٧٢٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند و پیش بینی می شود در ماه های آینده، روند افزایش صادرات نفت ایران به بازار آسیا بویژه اقتصادهای نوظهور ادامه یابد.
به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار نفت، ایران علاوه بر توسعه روابط با مشتریان قدیمی خود در بازار آسیا، باید برقراری مناسبات جدید با دیگر واردکنندگان نفت را در این قاره مورد توجه قرار دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا