پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیگیری بیش از ۳ هزار ۱۰۰ مورداقدامات حقوقی و قضایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ جواد کرانی با اشاره به اقدامات حقوقی و قضایی این نهاد افزود: اداره حقوقی کمیته امداد به منظور آگاهی دادن به مددجویان، پیرامون مسائل حقوقی خود و استیفای حقوق آنان گام بر می‌دارد.

وی اظهار کرد: این اداره در مدت ۳ ماهه نخست امسالبه۱۴۹ نفر مددجو مشاوره و راهنمایی حقوقی ارائه کرده و در بیشتر موارد اقدام به تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکواییه و لوایح دفاعی کرده است.
رییس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان بابیاناینکهدعاویمطالبهمهریهونفقه،حضانتفرزند،طلاق، مطالبه وجه،انتقال سند رسمی ،الزام به انجام تعهد، تقسیم ماترک، ترک انفاق و ایراد ضرب و جرح عمدی از جمله مهمترین موضوعاتی است که در این اداره به آن پرداخته می‌شود، افزود: در ۳ماهه ابتدای امسال کارشناسان اداره حقوقی در۱۹جلسه دادرسی مربوطه به پرونده های مطروحه شرکت نموده اند که۱۵ مورد آن برای مددجویان و۴مورد آن برای کمیته امداد بوده است.  
رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: از پرونده های موجود در این ۳ ماه ۵۳ فقره منجر به صدور رای و ۲۶ مورد اجرای حکم شده است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری ۹۶ مورد پرونده از طریق ارجاع به کانون وکلای دادگستری اصفهان و وکلای نیکوکار در محاکم قضایی مطرح و مورد پیگیری واقع که در اکثر موارد منجر به صدور رای به نفع مددجو شده است.  
کرانی با بیان اینکه سازش بین اصحاب دعوی،جلب رضایت اولیای دم و شرکت در کمیسیون پرداخت وام محکومین از جمله اقدامات این اداره برای مددجویان است،گفت: تا کنون ۶ پرونده سازش بین اصحاب دعوی و ۱۲ پرونده به صورت شرکت در کمیسیون پرداخت وام محکومین بوده است.   
وی همچنین به تعداد کل اقدامات حقوقی سال گذشته اشارهوافزود: ۳ هزار و ۸۲۰  مورد  اقدام حقوقی و قضائی در این مدت صورت گرفته است که ۳ هزار و ۱۸۰ مورد آن مربوط به مددجویان و بقیه مربوط به امور تشکیلاتی کمیته امداد بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا