پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

غذای عروسی ۳۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از جام جم انلاین، دکتر امینه دادور گفت: مراجعه کنندگان به بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان، همگی در یک مراسم عروسی شرکت داشته و در آنجا غذا تناول کرده بودند.

وی با یادآوری اینکه عروسی یاد شده در شهر مرودشت برگزار شده بود، گفت: تمام افراد با نشانه‌های مسمومیت شامل استفراغ، دل پیچه، اسهال و حالت تهوع به اوژانس بیمارستان مراجعه کرده بودند که ۲۸ نفر آنان سرپایی مداوا شده و شش نفر نیز بستری شدند.

رئیس بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان با بیان اینکه تمام بیماران بستری شده، بهبود پیدا کرده‌اند، توصیه کرد که در فصل گرما با توجه به احتمال تشدید بروز مسمومیت، مراقب مصرف غذاهای آلوده باشیم.

این پزشک خاطرنشان کرد: مصرف غذای آلوده می‌تواند منجر به ۲۰۰ نوع مسمومیت شود که بیشتر آنها دستگاه گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی توضیح داد: نشانه‌های مسمومیت، در کودکان و افراد سالخورده به علت ضعف در سیستم ایمنی بدن شدیدتر است، لذا مردم در صورت مشاهده علائمی مانند استفراغ، حالت تهوع و ضعف و بی حالی همراه تب، بی درنگ به پزشک مراجعه کنند.

دادور تاکید کرد: گاهی از ظاهر غذا و یا رنگ و بوی آن نمی‌توان پی به آلوده بودن آن برد. از طرفی ممکن است شخصی که غذا را مصرف می‌کند به‌دلیل آلودگی دست، زمینه مسمومیت خود و اطرافیان را فراهم کند.

رئیس بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان اضافه کرد: آشپزها و کارگرانی که در رستوران‌ها مشغول به کار هستند، باید مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، گواهی سلامت داشته باشند و نسبت به نصب آن در محل اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا