پیشخوانعناوین اخبار

دستگیری سارق سابقه دار/ مالباختگان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، فردی در تاریخ ۲۲ خردادماه با مراجعه به کلانتری ۱۴۲ کن اعلام کرد که به شیوه خوراندن آبمیوه مسموم مورد سرقت قرار گرفته است.
پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه بیهوشی تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته در اظهارات خودبیان کرد: ساعت سه بعدازظهر ۲۲ خرداد ماه امسال با خودرو پراید شخصی در حال مسافرکشی در محدوده خیابان شهید اشرفی اصفهانی بوده که فردی حدود ۴۰ ساله اقدام به کرایه دربست ماشین به مقصد امامزاده حسن(ع) کرد.
وی اظهارکرد: این شخص در طول مسیر، در دو نوبت اقدام به خرید آبمیوه کرد که هر بار یکی از آبمیوه ها را به من تعارف کرد که پس از نوشیدن آبمیوه دچار سرگیجه شدید و در نهایت بیهوشی شدم که پس از هوشیاری اطلاع پیدا کردم تمام وجوه نقد به همراه عابربانک (حاوی رمز و گوشی تلفن همراه) من به سرقت رفته است.
براساس اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره پنجم آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب وی متوجه شدند از حساب بانکی مالباخته در چندین نوبت بیش از ۸۰ میلیون ریال پول برداشت شده است.
با شناسایی محل های برداشت پول از حساب مالباخته، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مراکز خرید از جمله یک مغازه لباس فروشی در منطقه تهرانسر و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته، موفق به شناسایی فردی حدود ۴۰ ساله که در تمامی تصاویر حضور داشت، شدند.
مالباخته در مواجه با تصویر این شخص، وی را به عنوان سارق اموال خود شناسایی کرد.
پس از پیگیری های پلیس، این فرد که یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بوده بنام رضا.ع (متولد ۱۳۵۵) شناسایی شد.
بررسی سوابق این مجرم سابقه دار نشان داد؛ وی از سال ۱۳۷۱ (سن ۱۶ سالگی) تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه زندانی وی به شهریورماه سال ۱۳۹۴ باز می گردد.
با شناسایی مخفیگاه ‘رضا . ع’ در ملارد کرج، نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و کارآگاهان در ۳۰ تیر ماه امسال موفق به دستگیری وی شدند.
در بازرسی از مخفیگاه متهم، علاوه بر کشف مقادیری از اموال مسروقه از قبیل گوشی تلفن همراه، ساعت مچی مردانه، مقادیری طلا و جواهرات، مقداری پودر مشکوک به مواد بیهوشی نیز کشف شد.
متهم پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اعترافات خود عنوان کرد که از این پودر برای بیهوشی افراد استفاده کرده است.
متهم پس از مواجه حضوری با شاکی پرونده، در خصوص نحوه سرقت اموال مالباخته نیز به کارآگاهان گفت: در طول مسیر دو قوطی آبمیوه خریداری و بدون آنکه پودر بیهوشی اضافه کنم هردوی آنها را خوردیم.
وی ادامه داد: پس از رسیدن به امامزده حسن، دوباره اقدام به خرید دو قوطی آبمیوه کردم که اینبار در داخل یکی از آبمیوه ها پودر بیهوشی ریختم.
وی گفت: پس از بهانه های مختلف از جمله منتظر آوردن وسایل توسط دوستم هستم منتظر اثرگذاری مواد بیهوشی روی راننده شدم که پس از بیهوشی وی اقدام به سرقت از اموال همراه وی شده ودر نهایت از محل متواری شدم.
متهم با اشاره به اینکه از سن ۱۳ سالگی شروع به سرقت کرده است، افزود: در مراحل اولیه به استعمال تریاک معتاد شدم و در حال حاضر نزدیک به پنج سال به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کرده ام.
این سارق سابقه دار گفت: پول حاصل از سرقت ها را در مسیر جاده شمال صرف تفریح با دوستان و یا خرید مواد مخدر کرده ام.
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص بیان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه و سوابق متعدد وی در ارتکاب جرایم مختلف، و به دلیل شناسایی مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.
وی از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت کرد تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا