پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان ،دیوانیه و نجف  می توانند روابط اقتصادی ایران و عراق را تعمیق بخشند/پیشرفت صنعت در استان اصفهان قابل تحسین است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار با هیات تجاری استان دیوانیه و نجف عراقدر تالار هیات  نمایندگان  اتاق اصفهان ،برگزاری نمایشگاه مشترک استان اصفهان  و دیوانیه را فرصت مناسب برای شناسایی فرصت های تجاری  وسرمایه گذاری دو طرف برشمرد و گفت:چنانچه اتاق بازرگانی دیوانیه  اقدام به ضمانت تاجران کند اتاق اصفهان می تواند واحدهای تولیدی را به آنان با هدف فروش بلند مدت معرفی کند .

وی با اشاره به سفر یک ماه گذشته هیات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به دیوانیه و نجف گفت:طی این سفر فرصت های تجاری بین سه استان بررسی و مقرر شد هیات های تجاری  اعزام شود.

سهل آبادی تولیدمصالح ساختمانی در بخش های مختلف را یکی از توانمندی های استان اصفهان در توسعه روابط اقتصادی با دیوانیه و نجف عنوان کرد و گفت:خدمات فنی و مهندسی استان می تواند زمینه دیگر تقویت روابط با دو استان عراقی باشد .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گردشگری سلامت را از دیگر مزیت های استان برشمرد و گفت:بیماران عراقی می توانند با حضور در اصفهان از بهترین خدمات پزشکی با کمترین قیمت نسبت به سایر کشورهای همسایه بهره ببرند.

سهل آبادی با انتقاد از وضعیت حمل بار کالاهای ایران به عراق و جابه جایی کامیون ها در پایانه های مرزی گفت:کشور ترکیه  به صورت مستقیم کالاهای خود توسط کامیون های ترکیه ایی به عراق ارسا می کند ولی کالاهای ایرانی از این مزیت محروم اند.

پیشرفت صنعت در استان اصفهان قابل تحسین است

«محمود عبدالحسن جبار الیثی»رییس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق در این نشست گفت:طی بازدیدی که از واحدهای صنعتی استان اصفهان داشتیم  پیشرفت صنعت در این اصفهان قابل تحسین است و انتظار چنین پیشرفتی را از صنعت اصفهان نداشتیم .

 وی تصریح کرد:استان دیوانیه عراق به همراه نجف خواستار تمرکز بر استان اصفهان با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری است .

وی خواستار برگزاری نمایشگاه تخصصی استان اصفهان در استان دیوانیه  عراق شد و گفت:برقراری نمایشگاه می تواند زمینه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو طرف را فراهم سازد.

الیثی تاکید کرد:اصفهان و دیوانیه می توانند در بخش های تجاری،سرمایه گذاری ،گردشگری و فرهنگی روابط نزدیکی داشته باشند.

وی در پاسخ به انتقاد رییس اتاق بازرگانی اصفهان مبنی بر  مشکلات حمل بار کالاهای ایرانی گفت: تریلی های  ترکیه ایی در سر مرز اقدام به تعویض قسمت سر تریلی با همتایان عراقی می کنند ولی قسمت کشنده تریلی تغییری نمی کند و این موضوع  می تواند برای تریلی های ایرانی  انجام شود.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست  با اشاره به توانمندی استان اصفهان در زمینه صنعت برق گفت:اغلب نیروگاهها و پست های انتقال برق در کشور توسط شکرت های ایرانی ساخته و مدیریت می شود و این استان می تواند تجارب خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست تسهیل در عبور و مرور کامیون های حمل بار  از ایران به عراق را خواستار شد و گفت:کالاهای صنعتی بویزه در حوزه ساختمان با سخت گیری مقامات عراققی روبرو شده است که امیدواریم این سخت گیری برداشته شود.

«رسول محقیقان»مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این نشست از آمادگی برگزاری نمایشگاه تخصصی استان اصفهان در دیوانیه و نجف خبر داد و گفت:بر اساس توافق نامه نمایشگاه اصفهان با شرکت های نمایشگاهی اروپایی زمینه تبادل اطلاعات و معرفی توانمندی های صنعتی از این طریق فراهم است.

در این نشست تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و دیوانیه عراق توسط روسای اتاق اصفهان و دیوانیه به امضا رسید.

از دیگر  موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت تسهیل صدور روادید برای بازرگانان دو طرف شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا