پیشخوانتيتر يكعناوین اخبار

روحانی: رشد اقتصادی کشور به ۴/۴ درصد رسیده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،  دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج بیان کرد: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی۶٫۸ درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از ۴/۴ درصد رسیده است.

وی افزود: اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز کشور در یک نقطه شکوهمند قرار گرفته است ،ادامه داد: شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده، ایستادگی، مقاومت و حمایت و اطلاعات از رهبر معظم انقلاب به دنیا نشان دادید که کسی نمی تواند چیزی را بر ما تحمیل کند.
دکتر روحانی گفت: شما ملت بزرگ ایران توانستید با شجاعت، زنجیر تحریم را از دست و پای آن دلیر تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید و با ایستادگی و مقاومتتان کاری کردید که زنجیرهای تحریم شکسته شود.
وی اضافه کرد: امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می خواهیم نفت به جهان صادر می کنیم و به رغم اراده دشمنان امروز کشتی های ایران در سراسر جهان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می گیرند.
رئیس جمهوری ادامه داد: در شرایطی که در روزها و سال های قبل بیمه تحریم بود امروز کشتی ها و نفت کش های ما می توانند با بیمه در سراسر جهان حرکت کنند.
دکتر روحانی اظهارکرد: امروز روزی است که با غیرت مردان کشورمان توانستیم زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را در هم شکنیم.
وی با اشاره به سفر ۳۵۰ هیات اقتصادی و ۱۶۰ هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.
رئیس جمهوری بیان کرد: همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند.
دکتر روحانی افزود: امروز یکی از اهداف بلند همه ما در سراسر کشور این است که نسل جوان را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانشش قرار دهیم.
وی گفت: نباید بگذاریم که در خانه ای جوانی بیکار بماند و قطعا این کار شدنی است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم ادامه داد: تا پایان امسال هفت هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.
روحانی با اشاره به برجام و ناراحتی صهیونیست ها و برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گفت: دیپلماتهای شجاع برای ایران غرور آفریدند.
وی اظهار کرد: صهیونیست ها و برخی کشورهای جنوبی خلیج فارس از برجام ناراحت هستند اما مردم با وحدت و حمایت های رهبری توانست پیروزی تاریخی کسب کند.
روحانی ادامه داد: برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی فراهم کرده است و توانست شرایط را برای برداشتن دیوار ها فراهم کند تا رونق اقتصادی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به آمریکا نیست.
روحانی بیان کرد: برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: با اجرای برجام تاکنون ۸۲ تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی منعقد شده که تاکنون ۲۹ قرارداد آن اجرایی شده است.
دکتر روحانی گفت: در این سرزمین که دنیای زیبایی ها، سرچسمه رودخانه ها و دارای انواع آب وهواست نباید بگذاریم جوانی بیکار بماند.
روحانی افزود: ما باید کشاورزی گلخانه ای را احیا و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری کافی در زمینه گردشگری و ایجاد زیربنای ها آن لازم است.
روحانی بیان کرد: باید شرایط به گونه ای بشود تا علاوه بر جذب گردشگر برای این استان برای سایر استان ها نیز جذب گردشگر کنیم.
وی عنوان کرد: سایر استان ها می توانند از آب و هوای این استان استفاده کنند.
روحانی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول ایجاد کند.
رئیس جمهوری افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مامور شده که شرایط را برای اشتغالزایی در زمینه گیاهان دارویی و فناوری های نوین فراهم کند.
وی با بیان اینکه ۴۴ هزار شغل مستقیم در زمینه فناوریهای نوین در سطح کشور ایجاد شده است گفت: علما ودانشگاهیان دست به دست هم دهند تا اشتغال پایدار در این استان بوجود آید.
روحانی بیان کرد: در این سفر دو هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از بودجه عمومی برای سال های ۹۵ و ۹۶ برای ۹ طرح و پروژه آبرسانی به روستاها و شهرهای استان اختصاص می یابد.
وی عنوان کرد: چهار طرح با ۶۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده مصوب شده است.
روحانی اظهار کرد: یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای شش طرح مهم کشاورزی اختصاص یافته است که همه آنها در سال های ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: سه صندوق سرمایه گذاری برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان های کهگیلویه، باشت و گچساران ورود خواهند کرد.
رئیس جمهوری گفت: در زمینه حمل و نقل سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال برای چهار طرح مهم اختصاص می یابد.
وی افزود: راه اصلی پاتاوه به دهدشت با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ به اتمام می رسد.
روحانی بیان کرد: در حوزه عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت نیز ۹۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: نصف سود تسهیلات اعطایی برای سرمایه گذاری در این استان از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت خواهد شد.
روحانی اضافه کرد: برای این برنامه نیز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: برای گازرسانی به ۱۶۰ روستا در سال ۹۵ حدود ۷۴۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ برای گاز رسانی به ۲۴۵ روستا ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص می یابد.
روحانی گفت: با اجرای این طرح ها این استان ۸۱ درصد جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش گازرسانی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در مجموع دولت یازدهم ۹۰۰ پروژه در استان انجام داده است افزود: ۲۳۱ پروژه در این سفر دو روزه افتتاح و ۳۶ طرح مهم کلنگ زنی می شود.
روحانی هزینه های انجام شده برای این طرح ها را هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی عنوان کرد: در مجموع در این سفر ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال برای ۴۴ طرح این استان اختصاص یافته است.
کاروان تدبیر و امید از ۲۴ دی سال ۹۲ تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده است.
رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵ وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا