شهر و جامعهعناوین اخبار

بدنبال تبدیل کانونهای بحران دراستان سیستان وبلوچستان به فرصت هستیم

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری علی اوسط هاشمی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که پیرامون موضوعاتی از جمله منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه -زاهدان و… دراستانداری تشکیل شد گفت؛ به توان مضاعفی از لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازداریم .

وی بااشاره به اینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در دبیرخانه مناطق آزاد با چهار پیش شرط مورد موافقت گرفته است از مدیران مربوطه خواست ؛ باعزم جدی موصوع راپیگیری کرده ومجوزهای لازم را از سازمانهای ارائه دهنده زیرساخت و از منابع طبیعی اخذ و مراحل تشکیل شرکت سرمایه گذاری آنرا انجام دهند .

استاندار دراین جلسه ضمن موافقت برای حل مشکل زمین وآب این طرح عنوان کرد؛ ایجاد این منطقه ویژه باعث احیای میرجاوه و منطقه میشود چراکه افزایش رفت وآمد  باعث توسعه تجارت وترانزیت و امنیت خواهد شد.

وی ادامه داد؛ باتوجه به دیداری که در روزهای آتی باسفیرجدید پاکستان درتهران که از اقوام بلوچ نیز هست خواهیم داشت ضروریست که هرچه سریعتر نسبت به تهیه بسته مربوط به این طرح و همچنین طرح بازارچه ها و پایانه های مرزی جدید اقدام کنید تا در جلسه مطرح گردد و بتوانیم از این فرصت بهره ببریم

هاشمی باتاکیدبراینکه ما دراین استان نیاز به پرچمدار درامر سرمایه گذاری داریم افزود؛ تمام توان مابراین است که سرمایه گذاران الگوی دیگران شوند و این منطقه ویژه را تبدیل به یک قطب تجاری وترانزیتی در  شرق ایران کنیم.

استاندار از دعوت وزیر اقتصاد برای سفر به استان باهمراهی مدیران کلان بانکی کشور خبرداد و از مدیران حاضردرجلسه خواست ؛ درخواستهای مهم بادلایل اقناعی قوی و کمبودها را احصاوجمع بندی  کنید تا در حضور ایشان مطرح نماییم .

وی همچنین خطاب به مدیر منابع طبیعی استان گفت ؛ کاربریهایی رابرای سرمایه گذاری دراستان اختصاص بدهید تا سرمایه گذاران معطل این بخش کارنشوند .

وی از سایر مدیران خواست ؛ خودرابرای راه اندازی دو پایانه رسمی جدید ریمدان و پیشین در استان آماده و روی طرح جامع آن بصورت جدی کارکنید سعی شمابراین باشدکه این پایانه ها رنگ و بوی دولتی بودن نگیرد .

وی تاکیدکرد؛ تلاشها بر جذب سرمایه گذار خصوصی و حمایت از  هرگونه سرمایه گذاری دراین پایانه ها باشد

سرمایه گذاران کشورهای همسایه مشتاق فعالیت در استان هستند

استاندار از نشستی که با والیان سه ولایت افغانستان در مشهد باحضوراستانداران مرزی در مشهد و در هفته های اخیر برگزار شد یادکرده و افزود؛ والیان هر ۳ ولایت بشدت مشتاق حضور دراستان بودند که باید سعی کنیم این ارتباط خوب را حفظ کنیم و نشست هایمان رابا آنها توسعه دهیم

وی ادامه داد؛ دبیرخانه مشترک والیان مرزی که در استان ما تعیین گردیده یک فرصت است که دستاورد آن اجلاس برای ماست

استاندار تاکیدکرد؛ حیات چابهار درگرو توسعه روابط ما با سرمایه گذاران افغانستانی است .

فضای تخریب گرا برای تصویب منطقه آزاد سیستان

هاشمی درخصوص منطقه  آزاد سیستان گفت؛ فضای سنگین و تخریب گرا و به سمت وسوی مخالفت ایجادشد در حالیکه رویکرد ما جریان سازی و توسعه بخشی است، متاسفانه نگاههای آماری و تک بعدی باعث تخریب طرح شدند .

وی گفت؛ طی دیداری که هفته پیش با حضور ۶ استاندار با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی داشتیم ایشان بیان کردند که حداقل با ۳ منطقه آزاد موجود در لایحه موافقم که منطقه آزاد سیستان یکی ازآنهاست و بجد از آن حمایت ودفاع خواهم کرد .

استاندار از اتاق بازرگانی خواست ؛ درخصوص منطقه آزاد موضع فعال بگیرد واز جایگاه بخش خصوصی  پیگیری و مکاتبه نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا