شهر و جامعهعناوین اخبار

مهارت آموزی تکمیل کننده چرخه اشتغال است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه­ای استان اصفهان،جلسه توانمندسازی مهارتی معلولین با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، علی اصغر قاسمیان فرماندار شهرستان دهاقان، محمدرضا مصلحی معاون اداری و پشتیبانی اداره کل، حسین مصلی نژاد رییس مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی، محمدرضا شیروانی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهاقان، جمعی از رؤسای ادارات، آزادگان و خیرین شهرستان دهاقان در محل مؤسسه توانبخشی نور برگزار گردید.

در ابتدا رییس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان دهاقان، مهارت آموزی را از کلید واژه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت : این مهم افق هوشمندانه اشتغال پایدار را به همراه دارد وتلفیق دانش ومهارت آموزی منجر به توانمند سازی منابع انسانی می شود.

شیروانی افزود: نگاه نو به مهارت در واقع توجه به واقعیت وراهگشای بهره وری است.

وی خاطر نشان کردمرکز آموزش فنی و حرفه ای دهاقان در ثبت پذیرش، بیشترین مقالات را در پنجمین همایش ملی وچهارمین همایش بین المللی اشتغال و مهارت آموزی داشته و در سال جاری نیز شاهد رشد و شکوفایی دو نفر از کارآموزان جوان که برای نخستین بار در کشور ساخت سامانه هوشمند سازی مصرف بهینه حامل های انرژی در اماکن صنعتی،کشاورزی واداری باقیمت حداقل وامکانات حداکثری بوده ایم.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان گفت:توجه به مشاغل بومی ومنطقه ای در اولویت کار های مسئولان باشد.

جلالی گفت:ماباید نگاه آینده نگری به اشتغال داشته باشیم وبدانیم چه شغلی معیشت خانواده ها را تامین می کند.

وی بااشاره به طرح تکاپو در سازمان آموزش فنی وحرفه ای اذعان داشت:در این طرح به بخشی از مطالبات شغلی منطقه پاسخ می دهیم وبه آنچه در اختیار داریم با دقت وظرافت می پردازیم.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان،توانمند سازی جوانان را از وظایف این بنگاه آموزشی دانست وتصریح کرد:آموزش های فنی و حرفه ای خدمات ویژه را برای ایجاد اشتغال در اختیار جوانان قرار می دهد.

جلالی اظهار داشت:توجه به مشاغل گذشته شهرستان از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام شود و آموزش های مورد نیاز فنی وحرفه ای در این زمینه نیز به متقاضیان داده شود چراکه می توان با همین آموزش ها از معضل بیکاری بکاهیم.

وی بااشاره به پدیده شوم بیکاری اذعان داشت:توافق وهمکاری مسئولان می تواند در کاهش این معضل موثر باشد،مادر جامعه نیاز داریم افراد کارآفرین تربیت کنیم چراکه در کشوری زندگی می کنیم که ظرفیت بالایی دارد تعهدات ما نشان می دهد که جوانان در مسیر خوب اقتصاد واجتماع ورود پیدا کنند.

در ادامه فرماندار شهرستان دهاقان نیزطی ایراد سخنرانی، توجه به فرهنگسازی و باور مهارت آموزی را از مسئولان درخواست کرد وتاکیدداشت:مردم،روحانیان و معتمدین نیز باید همیار مسئولان باشند.

علی اصغر قاسمیان گفت:یکی از جایگاه هایی که در طی چند سال اخیر در کشور باعث رشد وتوانمندسازی آموزش های فنی وحرفه ای شده مهارت آموزی می باشد.

وی مهارت آموزی را تکمیل کننده چرخه اشتغال عنوان کرد واظهار داشت:این آموزش ها متناسب با نیاز های جامعه وبومی سازی منطقه باشد.

فرماندار شهرستان دهاقان باتوجه به ظرفیت های دهاقان اذعان داشت:درزمینه های علمی،اقتصادی،کشاورزی نیروهای توانمند داریم که موجب پویایی شهرستان می شوند.

وی بااشاره به فرهنگ پشت میزنشینی اظهار داشت:این نگاه جوانان در این زمینه باید با فرهنگسازی تغییر کند ونگاه ماتوام با ظرفیت های جامعه شود .

در پایان مدعوین از نمایشگاه دستاوردهای مهارتی معلولین شهرستان دهاقان بازدید کردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا