پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مروری بر مهمترین اتفاق ها و رویدادهای پزشکی قانونی اصفهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، در چهار ماهه اول سال جاری تعداد ۳۹نفر  (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ نفر(همگی مرد) ۱۱٫۴ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی (حدود ۳۸٫۵ درصد) بوده است.

در این مدت آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار با ۹۹۹مورد شامل (۳۲زن و  ۹۶۷ مرد) نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۹۴۲مورد( ۳۳زن و ۹۰۹ مرد) بوده، معادل ۶٫۱ درصد افزایش داشته است .

همچنین در تیر ماه سال جاری تعداد ۱۱ نفر همگی مرد بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۶ نفر مرد)کاهش داشته است.

    آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار در تیر ماه سال جاری ۲۷۰مورد شامل (۸ زن و  ۲۶۲ مرد)بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۴۶ مورد( ۱۷زن و ۲۲۹مرد) بوده، معادل ۹٫۸ درصد افزایش داشته است .

افزایش آمار متوفیات ناشی از  مسمومیت با گاز منو کسید کربن در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵در استان اصفهان  

بر پایه این گزارش ، در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵ آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۱۵ مورد  (۲ زن و ۱۳ مرد )  بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۴نفر (همگی مرد) بوده افزایش داشته است .

همچنین دراین مدت  آمار فوت شدگان  ناشی از سوختگی شامل  ۷۲ نفر،  ( ۳۵زن  و ۳۷ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۷۸ نفر شامل ۳۰ زن و ۴۷ مرد) معادل ۷٫۷ کاهش داشته است.

و اما در تیر ماه سال جاری ۲۱ نفر (۸ زن و۱۳ مرد) بدنبال سوختگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به تیر ماه سال گذشته (۱۶ نفر، ۴ زن و ۱۲ مرد) افزایش داشته است.

  کاهش آمار غرق شدگی در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵ در استان اصفهان

همچنین بر پایه این گزارش ، در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵تعداد ۱۲ مورد فوتی (۱۱ مرد و ۱زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

 لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵ نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که ۸ نفر (یک زن و ۷مرد) بوده افزایش داشته است.

 همچنین  در این مدت  آمار فوت شدگان   ناشی از غرق شدگی تعداد۱۷ مورد فوتی( ۱۵مرد و۲ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹نفر (مرد) بوده کاهش داشته است.

آمار تلفات غرق‌شدگی در طی چهار ماهه امسال در کانال ها ۳ ، دریاچه مصنوعی و سد ۲، چاه ۳ ، رودخانه ۳ و سایر مکانها ۶ نفر بوده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا