حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از پیش دستی مرگبار تا واژگونی سواری بنز در محور اصفهان -بهارستان

 

حسین ۲۲ ساله در حالیکه پشیمان و ناراحت بود، دلیل دستگیر شدنش را در دایره مشاوره پلیس اینگونه شرح داد.

دو ماه قبل سر یک موضوع ساده با فردی به نام اصغر نزاع و درگیری پیدا کردم در این درگیری که هر دو نفرمان همدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادیم من چند روزی را راهی زندان شدم و به قید ضمانت آزاد شدم.

بخاطر این درگیری خانواده هایمان هم با یکدیگر خصومت پیدا کردند، مدتی از این ماجرا گذشت روزها به سرکار می رفتم و بعد از آن چون تفریح دیگری نداشتم به قهوه خانه محل می رفتم.

با اینکه پول زیادی بدست نمی آوردم اما بخاطر اینکه تفریحی نداشتم مقداری از پول هایم را بخاطر رفتن به قهوه خانه و قلیون کشیدن خرج می کردم.

در روز حادثه همانند هرروز به قهوه خانه رفتم ، در آن طرف خیابان امین پسرعمه اصغر را دیدم که به من نگاه می کرد.

البته نگاهش نگاه معمولی نبود و خیلی پرمعنا بود و من نگاه پرمعنای او را بخاطر درگیری ام با اصغر می دانستم.

او به سمت قهوه خانه آمد و من هم به سمت او رفتم و به او گفتم چیه؟ گفت؟چرا نگاه می کنی؟ در جواب پاسخ دادم: من نگاه نمی کنم تو با خودت درگیری داری! باز سر موضوعی ساده عصبانی شدم و با امین جر و بحث کردم.

امین بچه محل ما بود و او را می شناختم و می دانستم که او همیشه با خود سلاح سرد دارد.

به همین خاطر در آن لحظه ترس داشتم که مبادا به من آسیبی برساند، جر و بحث من و امین جدی و جدی تر شد و کار به جاهای باریک کشید.

در همین حین امین دستش را به پشت کمرش برد و من از ترس صدمه از سمت او ، سریع پیش دستی کرده و چاقویم را درآوردم و خواستم به کتف او بزنم که ناگهان چاقو در قلب امین فرو رفت.

اصلا برایم غیرقابل تصور است که چطور در عرض چند ثانیه فکر اشتباه و عمل من باعث شد که چاقو به قلب امین اصابت کند.

از ترس فرار کردم و گمان نمی کردم که او بمیرد و همش دلگرم بودم که با پرداخت دیه و حبسی کوتاه ماجرا تمام می شود. اما شب متوجه شدم که امین در بیمارستان فوت کرده است.

دیگر طاقت نداشتم و خودم را به پلیس معرفی کردم ، تازه الان فهمیدم که اصلا امین در آن لحظه با خود اسلحه ای نداشته است وتصمیم و قضاوت نادرست من سبب شد تا زندگی من و امین ۲۱ ساله به تباهی کشیده شود.

نظریه کارشناس مشاوره پلیس:

۱- طبق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی هرکس به وسیله چاقو و یا هر وسیله دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد .

۲-اجازه ندهیم فرزندانمان چاقوی نامتعارف با خود حمل کنند، همراه داشتن چاقو یا هر سلاح سرد یا گرم جسارت نزاع با دیگران را افزایش می دهد .

۳-با نظارت و خویشتن داری خانواده ها در درگیری ها می توان از آسیب ها و جرائم بعدی پیشگیری کرد.

۴-بر هیجانات و افکار خود مسلط باشیم و راهکارهای مدیریت خشم را یاد بگیریم.

سواری ال ۹۰ با ۸۰ فقره تخلف حادثه ساز

یک دستگاه سواری ال نود که بیش از ۳۶ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۰ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری ال نود پر تخلف را شناسایی و متوقف کردند.

وی ادامه داد:در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۶ میلیون و پنج هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۰ فقره تخلف حادثه ساز است که به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:بیشترین تخلفات ثبت شده‌ برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه می باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

پسری که حساب پدرش را خالی کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی فردی که از حساب پدر خود به صورت اینترنتی برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی” گفت: در پی وصول شکوائیه ای به پلیس فتای اصفهان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یک شهروند ، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: در این پرونده شاکی مدعی بود فرد ناشناسی از حساب وی شارژ تلفن خریداری کرده ، که با بررسی علمی و تحقیقات تکمیلی ماموران ،متهم که پسر شاکی بود شناسایی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم پس از حضور در پلیس فتا به اتهام خود مبنی بر برداشت مبلغ ۱۵ میلیون ریال از حساب پدرش اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت اینترنتی به هموطنان توصیه کرد:

۱- مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۱- رمز کارت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره هایی که قابل حدس زدن هستند ، نظیر سال تولد ، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

۲-اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض نمایید.

۳-موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانکی (تراکنش ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.

۴- از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید.

کشف ۱۳۷ کیلو تریاک در “شهرضا”

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۳۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک طی دو عملیات جداگانه و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت: ماموران یگان تکاوری اصفهان حین گشت زنی در محور فرعی “امین آباد- اسفرجان” به یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۸۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای درصندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در عملیات دیگری که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” انجام شد مقدار ۵۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و سه گرم شیره تریاک از یک دستگاه کامیون کشنده در خروجی شهرستان “شهرضا” به سمت”اصفهان” کشف شد.

سرهنگ کریمی اضافه نمود: در مجموع دو دستگاه خودرو توقیف و دو سوداگر مرگ دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

واژگونی سواری بنز یک کشته و یک مجروح داشت

 در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری بنز در محور “اصفهان-بهارستان” راننده خودرو جان خود را از دست داد و سرنشین به شدت مجروح شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز”از واژگونی یک دستگاه سواری بنز در محور “اصفهان-بهارستان” باخبر شدند که بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راننده خودرو فوت و سرنشین ۲۷ ساله آن به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید ، همیشه این را در نظر داشته باشید که حادثه یک لحظه اتفاق می افتد، حین رانندگی از خوردن ، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و … بپرهیزید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا