شهر و جامعهعناوین اخبار

شهرداری اصفهان کمک به هیچ مسجدی را رد نمی‌کند/ حمایت از ۹۰۰ مسجد شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد ضمن گرامی‌داشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون مهم‌ترین پایگاه اجتماعی، فرهنگی و دینی مسلمانان بوده و در ایران نیز نقش مساجد در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بسیار پررنگ‌ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با هدف رونق‌بخشی به فعالیت‌های مذهبی، حمایت از فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و زیباسازی شهر اصفهان اعتباراتی را برای مساعدت به مساجد شهر اصفهان در نظر گرفته است، اظهار داشت: به همین منظور کمیته مساعدت به توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد شهر اصفهان در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تشکیل شده است.

حمایت از ۹۰۰ مسجد شهر اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارائه خدمات شهرداری به مساجد مناطق مختلف توسط معاونت‌های فرهنگی مناطق ۱۵گانه ارائه می‌شود، بیان داشت: تاکنون در سطح شهر اصفهان یک‌هزار و ۱۰۰ مسجد شناسایی شده و شهرداری از بیش از ۹۰۰ مسجد در سطح شهر اصفهان حمایت کرده که البته کمک به این مساجد برای یک بار نبوده و چندین بار به هر مسجد کمک شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری دست رد به درخواست هیات امنای مساجد نمی‌زند، افزود: چنانچه مسجدی تاکنون نتوانسته باشد از مساعدت‌های شهرداری بهره ببرد، یا راکد بوده و یا تمکن مالی داشته است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه اولویت‌ فعالیت‌های عمرانی شهرداری در مساجد زیباسازی، نمای بیرونی مسجد، درب و رمپ‌های ورودی، تاسیسات زیرساختی و سرویس‌های بهداشتی است، اضافه کرد: بر این اساس در بودجه سال ۹۵ شهرداری برای ارائه خدمات و توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد شهر اصفهان حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مساجد از پرداخت عوارض ساخت و ساز و تراکم معاف هستند

شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان از پرداخت عوارض ساخت و نوسازی و تراکم معاف هستند، گفت: همچنین کمک شهرداری در بحث مهندسی تاسیسات و مهندسی ناظر در مساجد از دیگر خدمات اراده شده از سوی این سازمان به مساجد شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه واگذاری پروانه دو واحد تجاری به صورت رایگان به مساجد نیز از دیگر خدمات شهرداری اصفهان به مساجد این شهر است، افزود: البته این پروانه‌ها با ضوابط مشخص شده در قانون اهدا خواهد شد.

جمالی‌نژاد زیباسازی محوطه بیرونی مساجد را نیز از دیگر خدمات شهرداری به مساجد شهر اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام در مساجد شاخص، پرتردد و پرتجمع شهر اصفهان انجام می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری شهرداری در نظر دارد با دو میلیارد تومان اعتبار پنج مسجد جدید در مناطقی که سرانه پایین‌تری دارند احداث کند.

شهردار اصفهان ساخت مراکز فرهنگی شهرداری در کنار مساجد را نیز از برنامه‌های در دستور کار شهرداری در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این پس شهرداری هیچ فرهنگسرایی را در محلات اصفهان راه‌اندازی نخواهد کرد مگر اینکه در مجاورت مساجد باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا