دسته‌بندی نشده

تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت‌‌های فیبرنوری شهر اصفهان به امضا رسید

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت شبکه فیبرنوری اصفهان با مشارکت شهرداری اصفهان و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان، شرکت مخابرات استان اصفهان و اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی منعقد و با حضور دکتر محمد واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان به امضا رسید.

همچنین در مراسم امضای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری اصفهان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، استاندار اصفهان، مدیرعامل همراه اول، مدیرعامل ایرانسل، مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان و جمع کثیری از مدیران و مسئولان ملی و استانی نیز حضور داشتند.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک به قرارداد بین شهرداری و بخش خصوصی برای اجرا منتهی خواهد شد.

توسعه فیبرنوری شهر اصفهان نقطه عطفی در تاریخ مخابرات ایران است

رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاحیه پروژ‌ه‌های ارتباطی و مخابراتی اظهار کرد:  توسعه زیرساخت شبکه فیبر نوری شهر اصفهان نقطه عطفی در تاریخ شرکت مخابرات ایران در راستای گسترش شبکه ملی اطلاعات است که استان اصفهان آغازگر این مهم است.

وی با بیان اینکه ساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند و رساندن فیبر نوری به منازل و واحدهای تجاری از اولویت‌های شرکت مخابرات است، بیان کرد: استان اصفهان به عنوان پایلوت در این زمینه پیشگام است و امید است این توسعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سایر نقاط کشور به بهره‌بهرداری برسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اولویت نخست در کار مدیریت جدید، اجرای طرح شبکه ملی پهن باند کشور است، گفت: سرعت دسترسی به اینترنت به صورت میانگین به یک مگابایت بر ثانیه رسیده است.

در حال حاضر شهرداری اصفهان دارای شبکه اختصاصی فیبر نوری است و به همین جهت توسعه این زیرساخت در سطح شهر اصفهان امکانی را فراهم می‌آورد که همه اپراتورها، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز امکان بهره‌برداری از این شبکه را داشته باشند.

توسعه شبکه فیبر نوری همکاری و هماهنگی لازم را بین شهرداری اصفهان و سایر متولیان عرصه ارتباطات فراهم می‌کند و با انعقاد این تفاهمنامه بسیاری از موازی‌کاری ادارات در حوزه ارتباطات از بین رفته و استفاده بهینه از منابع مطابق با قوانین و آئین نامه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا