شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، رییس اداره عمران وبهسازی اصفهان در این باره گفت: توافقی بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و برمبنای آن سهمیه‌ای برای تسهیلات بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص پیدا کرده است. این سهمیه بین استان‌های کشور تقسیم و به استان اصفهان هم سهمیه‌ای برای پرداخت این وام تعلق گرفته است.
منصور فخاران افزود: بر اساس توافق انجام شده، قسمتی از سود این تسهیلات رادولت تقبل کرده و قسمتی نیز به‌عهده مردم است. کارهای پرداخت این وام اکنون انجام شده ولی قرار است به ما ابلاغ رسمی شود. اکنون ثبت نام برای متقاضیان دریافت این وام در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ساخت و احیای بافت‌های فرسوده با توجه به جمعیت شهرها متفاوت است، ادامه داد:  این تسهیلات در ۳سقف قابل پرداخت است که در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ و شهرهایی با جمعیت بالای ۲۰۰هزار نفر وام ۴۰ میلیونی و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر نیز تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی خواهد بود. این تسهیلات حداکثر ۸۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.
فخاران  افزود: متقاضیان برای تمامی ساخت‌و سازهایی که در محدوده مصوب
بافت‌های فرسوده است و در شورای عالی معماری و شهرسازی  تصویب شده می‌توانندبه این اداره مراجعه و از وام ارزان قیمت ۱۴ درصدی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این طرح در استان اصفهان نزدیک به ۷ هزار هکتار بافت فرسودهرا شامل می‌شود، افزود:  اگر متقاضیان در قالب تعاونی‌ مراجعه کنند، علاوه بروام ساخت و ساز که به آنها تعلق می‌گیرد، می‌توانند از وام ۲۵ میلیونی ودایع برای اسکان موقت تا پایان ساخت و سازهایشان نیز استفاده کنند.
 فخاران تصریح کرد: استان اصفهان نزدیک ۲ هزارواحد مسکونی سهمیه دارد که بایدتا پایان اسفند این سهمیه که از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی در اختیارما قرارگرفته را جذب کنیم. بنابراین متقاضیانی که تمایل به نوسازی منازل خوددر بافت‌های فرسوده دارند، می‌توانند بازسازی از طریق این تسهیلات را شروع کنند.
رییس اداره عمران و بهسازی اصفهان با تاکید بر مردم محور بودن این نوسازی‌هادر بافت فرسوده تصریح کرد: مردم با مراجعه و گرفتن پروانه از شهرداری‌ها در امر  ساخت‌وساز مشارکت می‌کنند. اصل بحث ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده مردم محوراست و ما ساماندهی آن را به عهده می‌گیریم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا