شهر و جامعهعناوین اخبار

گزارشی از خدمات پزشکی قانونی استان اصفهان

بخش معاینات سرپایی

  • نوع خدمات قابل ارائه:این بخش یکی از اصلی ترین بخش های ادارات کل پزشکی قانونی می باشد. از جمله خدمات ارائه شده در این بخش می توان به پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی در خصوص موارد ضرب و جرح ، تصادف ، حوادث کار ، نقص عضوی و از کار افتادگی ، رشد جسمانی و عقلانی ، تحمل کیفر ، تعیین سن ، مسوولیت کیفری ، فرزندخواندگی ، اهدای جنین ، حضانت ، موارد استخدامی دستگاه قضایی ، معاینات اختصاصی مردان و زنان،روانپزشکی ، صدور مجوز سقط درمانی و … اشاره نمود.

  • متوسط زمان پاسخگویی:برحسب بررسی های صورت گرفته در ارزیابی عملکرد واحد معاینات سرپایی متوسط زمان پاسخدهی این واحد در سطح استان از ۶۴ دقیقهدر سال ۹۲ به ۵۰ دقیقه در سال ۹۴ کاهش یافته است .

  • بازرسی و کنترل کیفی خدمات:بر حسب بازرسی و کنترل های صورت گرفته از واحد معاینات سرپایی ادارات تابعه در سالهای اخیر ، میزان کیفیت رسیدگی به پرونده های واحد معاینات سرپایی درسطح استان از ۱۲%در سال ۹۲ و به ۹۹٫۸۹%درسال ۹۴ارتقا یافته است.

بخش کمیسیون

  • نوع خدمات قابل ارائه:در بخش کمیسیون پزشکی قانونی ، پرونده هایی که بعلت پیچیدگی در بخش معاینات و تشریح قابل پاسخگویی نبوده و نیاز به بررسی و کارشناسی بیشتر و دقیق تر داشته و یا دستور صریح مرجع قضایی برای بررسی در کمیسیونهای تخصصی را داراست ، مورد بررسی قرار می گیرد. این پرونده ها پس از تشکیل در واحد کمیسیون و تکمیل آن از طریق دعوت از پزشکان متخصص و متعهد در رشته های مرتبط مورد رسیدگی قرار می گیرد.

  • متوسط زمان پاسخگویی:برحسب بررسی های صورت گرفته در ارزیابی عملکرد واحد کمیسیون متوسط زمان پاسخدهی این واحد علی رغم افزایش تعداد پرونده های مورد رسیدگی از۱۸روز در سال ۹۲ وبه حدود۱۳ روزدر سال ۹۴تقلیل یافته است .

بازرسی و کنترل کیفی خدمات : پرونده های رسیدگی شده در واحد کمیسیون توسط مسوول کنترل کیفی این واحد مورد ارزیابی و بررسی قرارگرفته است که براین اساس ، میزان کیفیت رسیدگی به پرونده های واحد کمیسیون  از ۹۸٫۶۲%در سال ۹۲ و به ۹۹٫۸۳%در سال ۹۴ارتقا یافته است .

بخش تشریح

  • نوع خدمات قابل ارائه:هر چند این بخش به دلیل ماهیت پرونده های ارجاعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . لیکن براساس آمار موجود ، فعالیتهای بخش تشریح و پرونده های مفتوحه در آن تنها حدود ۲ درصد از کل پرونده های مفتوحه در پزشکی قانونی استان اصفهان را به خود اختصاص می دهد.از جمله اقدامات انجام شده در این بخش می توان به معاینه جسد و تعیین علت فوت ، تعیین زمان فوت واشاره نمود.

  • متوسط زمان پاسخگویی :برحسب بررسی های صورت گرفته در ارزیابی عملکرد واحد تشریح متوسط زمان پاسخدهی به اجساد تحت آزمایش این واحد از ۵۸ روز و ۵ ساعتدر سال ۹۲ به  ۵۳ روزدر سال ۹۴تقلیل یافته است .

  • بازرسی و کنترل کیفی خدمات :بر حسب کنترل کیفی صورت گرفته توسط مسوول کنترل کیفی واحد تشریح ، میزان کیفیت رسیدگی به پرونده های این واحد از ۴۵درصددر سال ۹۲ و به ۹۹٫۷۷ درصددر سال ۹۴ارتقا یافته است

بخش آزمایشگاه :

بخش آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان از چهار واحد مستقل سم شناسی ، آسیب شناسی ، سرولوژی و DNA  تشکیل شده که نوع خدمات قابل ارائه و آمار عملکردی این واحد ها به شرح ذیل می باشد:

آزمایشگاه سم شناسی :

  • نوع خدمات قابل ارائه:از جمله وظایف این واحد بررسی و تشخیص وجود و عدم وجود الکل ، مواد مخدر ، دارو و سموم در نمونه های بیولوژیک یا غیر بیولوژیک ارسالی می باشد.

آزمایشگاه آسیب شناسی:

  • نوع خدمات قابل ارائه:این واحد به منظور تشخیص دقیق بیماریها و آسیب شناسی موجود در بافتهای ارسالی از اجساد متوفیان و تعیین علت فوت و تشخیص تأثیرگذاری عوامل مختلف در بروز مرگ فعالیت می نماید.

آزمایشگاه سرولوژی :

  • نوع خدمات قابل ارائه:عهده دار انجام آزمایشات مرتبط با بررسی لکه،تعیین گروه خون، اسپرموگرام و ….در راستای کشف حقیقت می باشد.

آزمایشگاه ژنتیک :

  • نوع خدمات قابل ارائه:واحد ژنتیک با در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات تخصصی در خصوص تعیین پدر و مادر بیولوژیک ، تعیین رابطه خواهر- برادری ، تطبیق اعضا ، تعیین جنسیت ، تعیین هویت بقایای جسد و ….. فعالیت می نماید

مناسب سازی فضاهای فیزیکی موجود ، تجهیز مراکز ، بازتعریف فرآیند ها و کنترل کیفی

آزمایشگاه سم شناسی قانونی

شرح کلی :

 آزمایشگاه سم شناسی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه سم شناسی منطقه ای علاوه بر انجام آزمایشات سم شناسی استان اصفهان در حیطه پزشکی قانونی ، انجام آزمایشات سم شناسی قانونی مورد درخواست چهار استان دیگر کشور را بر روی نمونه های بیولوژیک و غیر بیولوژیک ارسالی بر عهده دارد

اقدامات صورت گرفته  :

  • پیش بینی فضای لازم جهت نگهداری نمونه های بیولوژیک قبل از انجام آزمایش و پس از انجام آزمایش

  • جداسازی آزمایشگاه کثیف (dirty) از آزمایشگاه تمیز (clean)

  • بازسازی تجهیزات داخلی از قبل موجود آزمایشگاه در راستای صرفه جویی و استفاده حداکثری از منابع موجود

  • خرید تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی از قبیل دستگاههای هموژنایزر ، سانتریفوژ ، روتور ، ترازوی دیجیتالی، ترازوی دو صفر، حمام اولتراسوند و …

  • بهره برداری از تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی از قبیل دستگاههای هموژنایزر ، سانتریفوژ، شیکر اوربیتالی ، ورتکس میکسر ، ترازوی چهار صفر و ….

  • جایگزینی روش میکرو (SPE) به جای روش ماکرو در راستای به حداقل رساندن حجم نمونه برداری از اجساد. افزایش دقت پاسخگویی، کاهش قابل ملاحظه در حجم مواد شیمیایی مصرفی و همچنین میزان آلایندگی محیطی ناشی از فرآیند استخراج در روش قبلی

  • باز تعریف فرآیند های موجود در آزمایشگاه سم شناسی در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در آزمایشگاه سم شناسی، بازرسی و کنترل کیفی داخلی و خارجی مراحل انجام آزمایش ( قبل ، حین و پس از انجام آزمایش)

آزمایشگاه آسیب شناسی قانونی

شرح کلی :

آزمایشگاه آسیب شناسی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه آسیب شناسی منطقه ای علاوه بر انجام آزمایشات آسیب شناسی استان اصفهان در حیطه پزشکی قانونی ، انجام آزمایشات آسیب شناسی قانونی مورد درخواست چهار استان دیگر کشور را بر روی نمونه های بیولوژیک ارسالی بر عهده دارد

اقدامات صورت گرفته  :

  • باز تعریف فرآیند های موجود در آزمایشگاه آسیب شناسی در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در آزمایشگاه آسیب شناسی و کنترل کیفی مراحل مختلف انجام آزمایش

آزمایشگاه سرولوژی

شرح کلی :

 آزمایشگاه سرولوژی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه منطقه ای علاوه بر انجام آزمایشات سرولوژی استان اصفهان در حیطه پزشکی قانونی ، انجام آزمایشات سرولوژی مورد درخواست ۵ استان دیگر کشور را در خصوص افر اد زنده ،  لکه ها و نمونه های بیولوژیک ارسالی  بر عهده دارد.

اقدامات صورت گرفته  :

  • تامین فضای مناسب برای نگهداری نمونه ها قبل و پس از انجام آزمایش

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در آزمایشگاه سرولوژی و کنترل کیفی مراحل مختلف آزمایش

آزمایشگاه ژنتیک

شرح کلی :

 آزمایشگاه ژنتیک اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه ژنتیک قانونی منطقه ای علاوه بر انجام آزمایشات ژنتیک استان اصفهان در حیطه پزشکی قانونی ، انجام آزمایشات ژنتیک قانونی مورد درخواست ۵ استان دیگر کشور را در خصوص افر اد زنده ، اجساد ، لکه ها و نمونه های بیولوژیک ارسالی بر عهده دارد. این آزمایشگاه پس از تامین فضای لازم و تهیه  تجهیزات تخصصی جهت استخراج DNA از نمونه استخوان ، موفق به تکمیل حلقه استخراج DNA از کلیه نمونه های بیولوژیک ارسالی و انجام آزمایشات تکمیلی مرتبط با آن گردید و پس از آن برای انجام آزمایشهای مرتبط با حوزه ژنتیک وابستگی نسبی خود را به آزمایشگاه ژنتیک تهران مرتفع نمود.

اقدامات صورت گرفته  :

  • تامین نیروی انسانی متخصص و پیش بینی دوره های آموزش تکمیلی در ارتباط با استخراج DNA از نمونه استخوان

  • بازتعریف فرآیندهای موجود در آزمایشگاه ژنتیک در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تامین فضای مناسب برای واحد استخراج DNA از استخوان در آزمایشگاه ژنتیک و مناسب سازی آن

  • تامین تجهیزات تخصصی لازم جهت استخراج DNAاز نمونه های استخوان

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در آزمایشگاه ژنتیک و کنترل کیفی مراحل مختلف آزمایش

واحد کمیسیونهای پزشکی

شرح کلی :

 واحد کمیسیونهای اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان بعنوان یکی از واحد های فنی – تخصصی این اداره کل در هر سال رسالت برگزاری نزدیک به ۱۰۰۰ جلسه کارشناسی تخصصی در حوزه های روانپزشکی قانونی ، پزشکی قانونی و قصور پزشکی را با حضور برجسته ترین متخصصین رشته های مختلف پزشکی در سطح استان را برعهده دارد  . فضای فیزیکی پیش بینی شده برای این واحد فنی – تخصصی با توجه به کمیت و ویژگی جلسات برگزار شده، تعداد کارشناسان مدعو و حضور طرفین پرونده به هیچ عنوان مناسب و در شان مراجعین به این واحد و کارشناسان حاضر در جلسات نبود فضای بسیار محدود در قسمت اداری این واحد نیز معضلات پیش روی برگزاری صحیح و سریع جلسات کمیسیون و پاسخگویی به ارباب رجوع را دو چندان می نمود لذا فراهم سازی فضای مناسب جهت برگزاری کمیسیونهای پزشکی قانونی و بهینه سازی فضاهای موجود در دستور کار قرارگرفت .

اقدامات صورت گرفته  :

  • بهینه سازی و یکپارچه سازی محل قبلی برگزاری جلسات کمیسیون با فضای مجاور ان جهت تامین سالن برگزاری جلسات کمیسیون با مساحت و فضای قابل قبول

  • بازسازی و تبدیل سالن جلسات آموزشی با چیدمان غیر قابل بهره برداری در حوزه کمیسیون به سالنی دو منظوره جهت برگزاری جلسات کمیسیون و جلسات اداری و آموزشی

  • بهینه سازی و یکپارچه سازی دفتر اداری کمیسیون با فضای مجاور جهت تامین فضای فیزیکی لازم در قسمت اداری کمیسیون

  • پیش بینی اتاقی مستقل در مجاورت واحد کمیسیون بعنوان اتاق انتظار ارباب رجوع این واحد

  • فراهم سازی استاندارد های لازم در حوزه تاسیسات از قبیل روشنایی ، تهویه ، گرمایش ، سرمایش و …. در قسمتهای مختلف اداری و سالن جلسات کمیسیون

  • زیبا سازی قسمتهای مختلف واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان از جمله نصب پارکت ، رنگ آمیزی و …..

  • تهیه مبلمان اداری و میز جلسات و تجهیزات سمعی و بصری لازم جهت سالن جلسات و دفتر کمیسیون

  • باز تعریف فرآیند های موجود در واحد کمیسیون در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در واحد کمیسیون و کنترل کیفی مراحل مختلف برگزاری کمیسیون در واحد مذکور

واحد معاینات سرپایی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

شرح کلی :

واحد معاینات سرپایی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان واقع در میدان فیض اصلی ترین و مهم ترین واحد معاینات تخصصی سرپایی پزشکی قانونی در سطح استان اصفهان است .  مراجعه بیش از۶۵۰۰۰مورد در سال و به طور متوسط۱۹۰ مورد در  هر روز به واحد معاینات سرپایی اداره کل نشان از حجم و صعوبت کارشناسی با لحاظ دقت کافی و سرعت لازم در حوزه مذکور دارد . محدودیت شدید فضای موجود در این بخش به ویژه در سالن انتظار مراجعین و تعداد اتاقهای پزشکان به همراه کمبود فضای پاسخگویی در دبیر خانه ، پذیرش و بایگانی از یکسو و پراکندگی واحد های مرتبط از جمله باجه بانک ، پذیرش ، دبیرخانه و اتاق پزشکان در قسمتهای مختلف واحد مذکور و بعضا تداخل فعالیت انها در یکدیگر از سوی دیگر انجام صحیح شرح وظایف محوله را برای پرسنل ، بسیار سخت و دشوار ساخته بود . این روند به دلیل وضعیت نابسامان موجود ، آزردگی خاطر ارباب رجوع و تراکم مراجعین در سالن انتظار را به شکل غیر قابل کنترلی شده موجب شده بود . لذا با عنایت به ضرورت اصلاح و بازنگری در وضعیت فوق ، بازسازی و بهینه سازی بخش اداری واحد معاینات سرپایی اداره کل شامل پذیرش ، دبیرخانه ، بایگانی ، سالن انتظار ، میز خدمت ، سرویس بهداشتی و همچنین قسمت فنی – تخصصی این واحد در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات صورت گرفته  :

  • پیش بینی واحد پذیرش ، اخذ تعرفه ، ارائه نوبت ، تکثیر مدارک هویتی و اسکن مدارک ارائه شده جهت درج در نرم افزار تخصصی سازمان با دقت و سرعت بسیار مناسب ( کمتر از ۱ دقیقه برای هر پرونده )

  • پیش بینی و راه اندازی سیستم LAN-POS به منظور اخذ تعرفه در واحد پذیرش و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع و پیشگیری از افزایش زمان رسیدگی ناشی از مراجعه به شعب یا باجه بانک

  • ایجاد فضای بسیار مناسب برای میز خدمت و باجه تفکیک در سالن انتظار با سه کانتر مجزا جهت پاسخگویی

  • پیش بینی محل مناسب جهت استقرار ارباب رجوع واحد معاینات و همراهان در داخل و خارج واحد مذکور

  • زیبا سازی قسمتهای مختلف واحد معاینات سرپایی اعم از اداری و فنی از جمله رنگ آمیزی کلیه قسمتهای اداری و فنی

  • فراهم سازی استاندارد های لازم در حوزه تاسیسات از قبیل روشنایی ، تهویه ،گرمایش ، سرمایش و …. در قسمتهای مختلف واحد های پذیرش ، دبیرخانه ،سالن انتظار و ….

  • پیش بینی و احداث رمپ با شیب مناسب جهت دسترسی آسان معلولین و مصدومین حوادث به فضای اداری

  • فراهم سازی فضا و قفسه بندی مناسب ( ریلی و ثابت ) برای بایگانی جاری و بایگانی راکد بخش معاینات

  • راه اندازی نرم افزار تخصصی معاینات سرپایی معرفی شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور

  • تجهیز قسمتهای مختلف اداری و فنی تخصصی واحد معاینات سرپایی اداره کل به تجهیزات اداری و اتوماسیون اعم از کامپیوتر ، اسکنر ، پرینتر ، دستگاه کپی و …

  • راه اندازی واحد پست در واحد معاینات جهت کاهش زمان انتظار ارباب رجوع و کاهش حجم ارباب رجوع

  • بازتعریف فرآیند های موجود در واحد معاینات در راستای افزایش و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در واحد معاینات سرپایی و کنترل کیفی مراحل مختلف انجام معاینت در واحد مذکور اعم از اداری و فنی

  • ممیزی و امحا بیش از ۰۰۰/۴۰۰ برگ از اسناد و مدارک دارای مجوز امحا در واحد معاینات سرپایی مرکز استان

واحد معاینات اجساد  اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

شرح کلی :

واحد معاینات اجساد اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان  واقع در میدان فیض اصلی ترین و مهم ترین واحد معاینات اجساد در سطح استان اصفهان است . ارجاع بیش از ۳۳۰۰ جسد در سال به این واحد توسط مراجع محترم قضایی و انتظامی سطح استان و استعلام های صورت گرفته در خصوص تعیین علت مرگ ، تخمین زمان مرگ ، عوامل موثر در فوت ، تقدم و تاخر فوت در مرگهای دسته جمعی ، تطبیق جراحات با آلات جارحه و بسیاری دیگر از سوالات مطرح شده در پرونده های در دست رسیدگی بیانگر نقش و اهمیت این واحد از اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان می باشد . صعوبت ذاتی فعالیت و انجام کار کارشناسی دراین حوزه همراه با محدودیت فضای در اختیار در قسمت اداری و فنی این واحد و عدم وجود استانداردهای ضروری در این حوزه ، انجام امر کارشناسی پزشکی را در سرعت و کیفیت مورد دلخواه با چالش روبرو می ساخت با توجه به محدودیتهای مذکور در فضای اداری و فنی – تخصصی حوزه معاینات اجساد اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ، پیگیری در راستای فاز بندی و اولویت بهره برداری از فاز تشریح پروژه در دست احداث پزشکی قانونی شهرستان اصفهان در منطقه گورت از یک سو و فراهم آوردن شرایط نسبتا مناسب در قسمتهای اداری و فنی – تخصصی جهت تسریع در امر رسیدگی و افزایش کیفیت پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی از سوی دیگر در دستور کار قرار گرفت  .

اقدامات صورت گرفته  :

  • پیش بینی محلی مناسب و سهل الوصول جهت واحد پذیرش، اخذ تعرفه، اخذ توضیح و تشکیل پرونده معاینات اجساد و مطابق با گردش کار استاندارد این حوزه

  • پیش بینی محل استقرار ارباب رجوع و بستگان متوفی در داخل و خارج واحد پذیرش متوفیات

  • پیش بینی و فراهم سازی فضا و قفسه بندی مناسب جهت بایگانی جاری و راکد واحد معاینات اجساد

  • تعیین تکلیف اجساد مجهول الهویه باقیمانده در سردخانه پزشکی قانونی

  • پیش بینی محل استراحت نسبتاً مناسبی برای استقرار تکنسین های تشریح در زمان عدم حضور در تالار تشریح

  • تعمیر و تجهیز قسمتهای مختلف اداری و فنی- تخصصی واحد معاینات اجساد از جمله خرید تجهیزات و مبلمان اداری، تجهیزات کامپیوتری، تامین ملاحظات تاسیساتی از قبیل روشنایی، سرمایش، گرمایش، تهویه، نصب درب ورودی استاندارد تالار تشریح و ….

  • جداسازی تخت های معاینه اجساد توسط پرده های جداکننده به منظور رعایت شان و حرمت متوفی و رعایت طرح انطباق در معاینه اجساد

  • باز تعریف فرایندهای موجود در واحد معاینات اجساد در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی در واحد معاینات اجساد و کنترل کیفی مراحل مختلف فعالیت های واحد مذکور اعم از اداری و فنی

اداره  پزشکی قانونی واحد شمال شهرستان اصفهان واقع در خیابان جابرانصاری

شرح کلی:

معاینات سرپایی پزشکی قانونی واحد شمال شهرستان اصفهان پس از واحد معاینات سرپایی مستقر در اداره کل، مهم ترین واحد معاینات تخصصی سرپایی در سطح استان اصفهان محسوب می گردد .مراجعه بیش از ۲۴۰۰۰ مورد در سال و بطور متوسط ۸۰ مورد در هر روز به این واحد نشان از حجم و صعوبت کارشناسی با لحاظ دقت کافی و سرعت لازم در حوزه مذکور دارد. محدودیت شدید فضای موجود در این واحد بویژه در بخش بایگانی، دبیرخانه، پذیرش، سالن انتظار، اتاقهای پزشکان از یک سو و پراکندگی واحدهای مختلف مرتبط بدلیل کاربری مسکونی ساختمان مذکور و عدم پیش بینی بعضی از قسمتها از جمله واحد اخذ تعرفه (ارجاع ارباب رجوع به بانک جهت واریز هزینه مرتبط با طی مسافتی قریب به یک کیلومتر) و تهیه کپی از مدارک هویتی از سوی دیگر، انجام صحیح شرح وظایف محوله را برای پرسنل بسیار سخت و آزردگی خاطر ارباب رجوع را فراهم آورده بود . همچنین مشکلات مذکور منجر به تراکم و ازدحام مراجعین در سالن انتظار با ابعاد غیرقابل کنترلی شده بود که بعضا خود منجر به بروز مشکلات عدیده ای نیز می گردید. لذا با عنایت به ضرورت اصلاح و بازنگری در وضعیت فوق، بازسازی و بهینه سازی کلیه بخشهای اداری و فنی- تخصصی این مرکز شامل پذیرش، بایگانی جاری، بایگانی راکد، دبیرخانه، واحد تایپ و اتاق پزشکان، سالن انتظار مراجعین و همچنین پیش بینی فضای مناسبی برای انتظار همراهان ارباب رجوع در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات صورت گرفته  :

  • پیش بینی و احداث واحد پذیرش، اخذ تعرفه، ارایه نوبت، تکثیر مدارک هویتی و اسکن مدارک ارایه شده جهت درج در نرم افزار تخصصی سازمان با دقت و سرعت بسیار مناسب (کمتر از یک دقیقه برای هر پرونده)

  • ایجاد فضای بسیار مناسب برای بایگانی جاری واحد مذکور یا ظرفیتی بالغ بر ۸۰۰۰۰پرونده

  • ایجاد فضای بسیار مناسب (در مقایسه با وضعیت قبلی) برای دبیرخانه و واحد تایپ با ظاهری آراسته و امکان برقراری دسترسی از طریق تعبیه بالا بر مخصوص انتقال پرونده ها

  • بازسازی و نوسازی تقریباً کامل معماری و تاسیساتی واحد مذکور بر اساس فرایند تعریف شده و تبدیل فضای ساختمان از کاربری مسکونی به کاربری اداری

  • ساماندهی بایگانی راکد واحد مذکور و انتقال قسمتی از پرونده ها به فضای مهیا شده در یکی از مراکز پزشکی قانونی شهرستانهای مجاور اصفهان

  • پیش بینی و استقرار نرم افزار نوبت دهی و فراخوان به منظور ساماندهی ارباب رجوع در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده و عدم ازدحام در قسمتهای مختلف واحد مذکور از جمله پشت درب اتاق پزشکان

  • پیش بینی و راه اندازی سیستم LAN-pose به منظور اخذ تعرفه در واحد پذیرش و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع و پیشگیری از افزایش زمان رسیدگی ناشی از مراجعه به شعب یا باجه بانک

  • ایجاد فضای بسیار مناسب (در مقایسه با وضعیت قبلی) جهت استقرار کادر پزشکی مرکز

  • پیش بینی و احداث رمپ با شیب مناسب جهت دسترسی آسان معلولین و مصدومین حوادث به فضای اداری

  • پیش بینی و احداث فضای مناسب جهت استقرار همراهان مراجعین به پزشکی قانونی در واحد مذکور

  • زیباسازی قسمتهای مختلف واحد معاینات مذکور از جمله نصب سقف کاذب، رنگ آمیزی واحد

  • فراهم سازی استانداردهای لازم در حوزه تاسیسات از قبیل روشنایی مناسب، گرمایش، سرمایش، تهویه و …. در قسمت های مختلف اداری و فنی

  • تامین اتاق مناسب برای سرور مرکز پزشکی قانونی واحد شمال اصفهان

  • تامین و تخصیص فضایی برای برگزاری نماز در مرکز پزشکی قانونی واحد شمال اصفهان

  • مسقف نمودن فضای انتظار همراهان مراجعین اداره پزشکی قانونی واحد شمال اصفهان

  • تامین فضای مناسب و احداث آبدارخانه با رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی برای مرکز پزشکی قانونی واحد شمال اصفهان

  • تجهیز قسمتهای مختلف اداری و فنی واحد مذکور به مبلمان اداری و تجهیزات اتوماسیون از جمله کامپیوتر، اسکنر، پرینتر، دستگاه کپی و ….

  • راه اندازی نرم افزار تخصصی معاینات سرپایی معرفی شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور

  • باز تعریف فرایندهای موجود در واحد مذکور در راستای افزایش دقت و کاهش مدت پاسخگویی

  • تنظیم سند تضمین کیفیت و کنترل کیفی مراحل مختلف انجام معاینات در واحد مذکور بر اساس آن

  • آغاز فرآیند امحا و ممیزی اسناد و مدارک دارای مجوز امحا در این واحد

 واحدهای مالی، اداری، حفاظتی و خدماتی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

شرح کلی:

واحدهای مالی اداری، حفاظتی و خدماتی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان بعنوان واحدهای پشتیبانی قسمتهای فنی- تخصصی نقش بسیار مهم و تاثیرگزاری در ارایه خدمات و انجام صحیح و به موقع شرح وظایف دستگاه دارند عدم دسترسی به فضای مناسب اداری یکی از عوامل تاثیرگذار در نحوه پشتیبانی حوزه مالی- اداری از سایر حوزه های تخصصی و فنی بود که تاثیر آن در کیفیت، سرعت و ایمنی ارایه خدمات در کلیه واحدها واضح می نمود لذا با توجه به محدودیت های مذکور اقداماتی در راستای تامین و تجهیز فضای مناسب در قسمتهای مختلف حوزه مالی- اداری، حفاظتی و خدماتی در دستور کار قرار گرفت.

 

اقدامات صورت گرفته  :  

  • تامین فضای استیجاری مناسب جهت استقرار واحدهای مالی از جمله ذیحسابی، حسابداری،کارپردازی،آموزش،پژوهش و تجهیز آن به مبلمان اداری و تجهیزات اتوماسیون از جمله کامپیوتر،پرینتر،اسکنر،دستگاه کپی و …(پس از کسب مجوز لازم از استانداری)

  • بازسازی و زیباسازی مامورسرای اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و تبدیل آن به یکی از مناسب ترین مکان های اقامتی برای پرسنل و پزشکان مامور شده به استان جهت انجام شرح وظایف اداری و یا گذراندن دوره آموزشی خود (با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از قطبهای آموزشی سازمان پزشکی قانونی کشور می باشد.)

  • بازسازی و زیبا سازی سالن اجتماعات اداره کل

  • گسترش فضای نمازخانه اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مناسب سازی آن جهت برگزاری نماز جماعت پرسنل و ارباب رجوع آقا و خانم

  • تامین فضای مناسب و احداث آبدارخانه با رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی برای اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

  • تامین فضای مناسب جهت استقرار تجهیزات و وسایل تخصصی آمادگی جسمانی و راه اندازی واحد تربیت بدنی برای پرسنل

  • تامین محل مناسب جهت استقرار افسر نیروی انتظامی مسئول پرسنل انتظامی حاضر در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

  • تامین و نصب دوربین های مداربسته با ویژگیهای تائید شده حفاظتی جهت اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

  • تامین محل مناسب جهت استراحت پرسنل انتظامی حاضر در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در ساعات غیراداری و غیر کشیک و تجهیز آن

  • اضافه کردن فضای بلااستفاده تراسها به فضای اتاقها با توجه به محدودیت فضای فیزیکی در اختیار

  • تغییر کاربری فضاهای بلا استفاده راهروها و مسیر های دسترسی به اتاقهای اداری

  • رنگ آمیزی واحد های مختلف اداره کل

  • اصلاح و بهینه سازی سرویسهای بهداشتی مراجعین و کارکنان اداره کل و تاسیسات مرتبط

  • باز تعریف فرایندهای موجود در قسمتهای مختلف مالی، اداری، حفاظتی و خدماتی جهت تامین حداکثر کارایی و بهره وری در عملکرد دستگاه

  • مجهز نمودن شیرآلات اداره کل به تجهیزات کاهنده مصرف آب

  • نصب مخازن استراتژیک آب شرب در اداره کل

  • ساماندهی فضای فیزیکی و ملحقات واحد انبار و اموال اداره کل و باز تعریف و به روز رسانی فرآیند های مربوط به این حوزه

  • کسب رتبه دوم استانی در ارزیابی عملکرد شاخصهای اختصاصی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در سالهای ۹۲ و رتبه اول در محور برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری در هجدهمین جشنواده شهید رجائی در سال ۱۳۹۳

  • افزایش نیروی انسانی (رسمی ،قراردادی و معاضدتی و …)

 

مراکز شهرستانی پزشکی قانونی استان اصفهان

شرح کلی:

 استان اصفهان با ۲۵ شهرستان یکی از بزرگترین استانهای کشور محسوب می گردد تعدد مراکز شهرستانی در این استان و جمعیت مستقر در آن از یک سو و گستردگی استان و فاصله طولانی برخی از این مرکز شهرستان از مرکز استان از سوی دیگر، ضرورت ارایه خدمات دوایر مختلف دولتی و حاکمیتی از جمله پزشکی قانونی را دو چندان می نماید.

اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در راستای تضمین ارایه خدمات مرتبط با شرح وظایف خود در مراکز شهرستانی در کیفیت و سرعتی قابل قیاس با مرکز استان سعی بر تامین زیرساختهای لازم از جمله فضای فیزیکی مناسب با نوع و سطح خدمات ارایه شده در هر شهرستان نموده است.

اقدامات صورت گرفته  :

  • راه اندازی مرکز پزشکی قانونی شهرستان های چادگان و دهاقان

  • تامین فضای مناسب برای انجام معاینات اجساد و کالبدگشایی در مراکز پزشکی قانونی گلپایگان، فریدن

  • تامین فضای مناسب و احداث بایگانی ریلی در مرکز پزشکی قانونی کاشان

  • اصلاح فضای اداری و متناسب سازی آن با نیازهای مراکز شهرستانی در زرین شهر، فلاورجان ، فریدن ، شاهین شهر، کاشان و …..

  • تجهیز مراکز پزشکی قانونی شهرستانهای استان به مبلمان اداری، تجهیزات اتوماسیون و وسایل گرمایشی و سرمایشی

  • تامین فضای مناسب اداری برای مراکز پزشکی قانونی آران و بیدگل، فلاورجان، شهرضا، فریدن و … از طریق مذاکره با مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان

  • انجام امحا و ممیزی اسناد و مدارک دارای مجوز در کلیه ادارات تابعه

 

احداث پروژه های پزشکی قانونی در راستای نیل به فضایی استاندارد

پروژه پزشکی قانونی شهرستان اصفهان

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۰۰۰/۲۰ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۹۳۸۲ متر مربع از سال ۱۳۸۷ شروع گردیده است . در این پروژه واحدهای فنی تخصصی مختلف از جمله تالار تشریح ، آزمایشگاههای مختلف پزشکی قانونی ، معاینات سرپایی و کمیسیون همراه با واحدهای اداری و آموزشی پیش بینی گردیده است. اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان با توجه به اهمیت پروژه فوق الذکر ، راه اندازی هر چه سریعتر آن را در دستور کار خود قرار داده است .

 

پروژه پزشکی قانونی شهرستان نجف آباد

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۰۰۰/۲ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۹۲۲ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی و معاینات اجساد  (تالار تشریح) پیش بینی گردیده است.

پروژه پزشکی قانونی شهرستان شهرضا

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۳۲۲۸ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۱۹۲۱ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی و معاینات اجساد  (تالار تشریح) و آزمایشگاه پیش بینی گردیده است .

پروژه پزشکی قانونی شهرستان زرین شهر

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۵۰۰/۲ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۹۲۲ متر مربع در سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی و معاینات اجساد  (تالار تشریح)  پیش بینی گردیده است .

پروژه پزشکی قانونی شهرستان نایین

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۲۵۰/۳ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۹۲۲ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی و معاینات اجساد  (تالار تشریح)  پیش بینی گردیده است .

پروژه پزشکی قانونی شهرستان داران

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۲۵۰/۳ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۱۹۲۱ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی و معاینات اجساد  (تالار تشریح) و آزمایشگاه پیش بینی گردیده است

پروژه پزشکی قانونی شهرستان آران و بید گل

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۱۸۰ متر مربع از سال ۱۳۹۰ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی پیش بینی گردیده است .

پروژه پزشکی قانونی شهرستان اردستان

شرح کلی :

احداث آن در زمینی به مساحت ۶۷۰ متر مربع و در زیر بنایی به مساحت ۱۶۳ متر مربع از سال ۱۳۹۱ آغاز گردیده است . در این پروژه واحدهای معاینات سرپایی پیش بینی گردیده است .

توسعه آموزش و پژوهش بعنوان راهکار اصلی ارتقا و به روز رسانی دانش متخصصین و مخاطبین درون سازمانی و برون سازمانی

آموزش درون سازمانی :

شرح کلی :

 اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان بعنوان یکی از سابقه دارترین مراکز پزشکی قانونی کشور با برخوردار بودن از تعداد قابل توجهی از متخصصین پزشکی قانونی حاذق و پزشکان قانونی مجرب بدون شک یکی از قطب های اصلی آموزش درون سازمانی در سازمان پزشکی قانونی کشور محسوب میگردد. این سرمایه انسانی همراه با تجربه حاصل از سالها برگزاری دوره های آموزشی مختلف ، اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان را به یکی از بهترین و کیفی ترین مراکز آموزشی در سطح کشور در حوزه آموزش پزشکی قانونی تبدیل نموده است

اقدامات صورت گرفته  :

  • برگزاری ۳۰ جلسه کمیته آموزشی در سالهای ۹۲،۹۳و ۹۴( هر سال ۱۰ جلسه )

  • کسب رتبه دوم کشوری در میزان فعالیتهای آموزشی در سال ۹۳

  • برگزاری سمینار آموزشی پاتولوژی قانونی سازمان پزشکی قانونی کشور

  • برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای آنتروپولوژی قانونی

  • برگزاری دوره های بازآموزی جهت پزشکان در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات

  • برگزاری دوره آموزشی بدو خدمت جهت پزشکان و کارمندان جدید الاستخدام اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و استانهای مجاور

  • اعزام کارکنان و پزشکان به کارگاههای آموزشی شغلی

  • برگزاری دوره آشنایی پزشکان با قانون مجازات اسلامی

  • برگزاری دوره های هماهنگی ، آموزشی و آشنایی پرسنل در خصوص مدیریت بحران .

  • برگزاری برنامه های آموزش مجازی به صورت P.C در واحد های معاینات ،کمیسیون و تشریح ویژه پزشکان شاغل

  • برگزاری دوره های آموزشی درون بخشی واحد های مختلف اداری و فنی

  • برگزاری ۵۰ جلسه آموزشی بصورت کنفرانس های ادواری با عنوان کلی مشکلات شایع پزشکی قانونی در سالهای ۹۲، ۹۳و ۹۴ (۱۷ جلسه در سال ۹۲ ، ۱۶ جلسه در سال ۹۳ و ۱۷ جلسه در سال ۹۴)

  • برگزاری جلساتتوجیهی طرح دادپزشک برای کلیه پزشکان مرکز و استانو ساماندهی فرآیند صدور جواز دفن

  • برگزاری دوره های آموزشی نرم افزار تخصصی سازمان ویژه کلیه پرسنل و پزشکان مرکز و شهرستانها

  • برگزاری دوره آموزشی نرم افزار انبار ویژه سرپرستان بخش های مرکز و سرپرستان شهرستانها

  • آموزش بدو خدمت پرسنل سازمان پزشکی قانونی در سطح استان و استانها ی مجاور

  • برگزاری جلسات کمیته بازنگری کتاب ارش و دیه و ارسال نتایج ان به سازمان

  • اعزام پرسنل جهت شرکت در دوره های آموزشی حین خدمت که خلاصه آن به شرح ذیل می باشد

آموزش برون سازمانی

شرح کلی :

 سرمایه انسانی حاصل از حضور تعداد قابل توجهی از متخصصین پزشکی قانونی حاذق و پزشکان قانونی مجرب همراه با تجربه حاصل از سالها برگزاری دوره های آموزشی مختلف ، اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان را به یکی از بهترین و کیفی ترین مراکز آموزشی در سطح کشور در حوزه آموزش پزشکی قانونی تبدیل نموده است .

اقدامات صورت گرفته  :

  • آموزش قضات دادگستری و سازمان قضایی نیرو های مسلح در زمینه امور مرتبط با پزشکی قانونی و جایگاه آن در فرآیند دادرسی

  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پزشکی قانونی و برگزیده مباحث پزشکی قانونی ویژه کارآموزان قضایی دادگستری اصفهان

  • آموزش همگانی به منظور پیشگیری از عوامل موثر در وقوع جرائم و دعاوی با همکاری نهادهای ذیربط

  • آموزش واحد های تئوری و عملی به دانشجویان پزشکی ، حقوق ، مامایی و …

  • همکاری با دادگستری ، نیروی انتظامی ، استانداری رسانه های خبری و صدا و سیمای مرکز اصفهان در خصوص آموزش همگانی

  • برگزاری دوره های پزشک و قانون به صورت اخص در زمینه قصور پزشکی برای گروههای تخصصی جهت ‌پیشگیری ‌از قصور پزشکی (از جمله سمینار نرولوژی و سمینار تازه های نازایی)

  • برگزاری جلسات مشترک با مقامات قضایی و قضات استان جهت هماهنگی در صدور نظرات کارشناسی کاربردی در پزشکی قانونی

  • برگزاری دوره گزارش نویسی و رضایت و برائت جهت پرسنل درمان

  • آموزش در قالب دوره های مدون جهت پزشکان و پیراپزشکان در خصوص موضوعات پزشکی قانونی ، حقوق پزشکی ، اخلاق پزشکی و …

  • آموزش دستیاران رشته های تخصصی گوش و حلق و بینی ،روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب

  • حضور در جلسات کمیته مرگ و میر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

  • برگزاری سمینار های بازآموزی جهت کلیه مشمولین آموزش مداوم

  • برگزاری جلسات مشترک همکاران پزشکی قانونی و نظام پزشکی در خصوص رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی در پزشکی قانونی و نظام پزشکی

  • همکاری در برگزاری همایشها ، کنگره ها ، سمینارها و کارگاههای آموزشی قضایی ، اجتماعی ،حرفه ای و پزشکی سطح استان و کشور با اعزام سخنران

انعقاد تفاهم نامه های آموزشی:

شرح کلی :

 اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان به دلیل برخورداری از پزشکان و کارکنان با سابقه و مجرب و بهره مندی از پتانسیلها و بستر های علمی مناسب و بعضا نادر ، یکی از  اصلی ترین قطب های آموزشی در حوزه های پزشکی ، پیرا پزشکی ، حقوق و سایر رشته های مرتبط با کارشناسی پرونده های قضایی در سطح استان می باشد . وجود این پتانسیل علمی در پزشکی قانونی استان اصفهان رسالت این اداره کل  را در انتقال این مباحث به آیندگان بیش از پیش آشکار می سازد . اداره کل پزشکی قانونی اصفهان نیز بر مبنای این رسالت اقدام به انعقاد تفاهم نامه های آموزشی با دانشگاهها ، مراکز و موسسات آموزشی به شرح ذیل نموده است

اقدامات صورت گرفته  :

انعقاد تفاهم نامه های آموزشی با :

  • دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای خوراسگان ، نجف آباد ، شهرضا ، فلاورجان و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

  • ۲۸ مرکز از مراکز دانشگاه پیام نور

  • دانشگاه غیر انتفاعی اشرفی اصفهانی

تالیف و ترجمه کتب و جزوات  :

شرح کلی :

حضور تعداد قابل توجهی از متخصصین پزشکی قانونی حاذق و پزشکان قانونی مجرب همراه با تجربه حاصل از سالها فعالیت در حوزه های فنی و تخصصی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان را به یکی از بهترین و کیفی ترین منابع جهت مدون ساختن علوم و تجربیات این حوزه در سطح کشور تبدیل نموده است .

اقدامات صورت گرفته  :

  • تنظیم بخش اندام کتاب ارش و دیات با هماهنگی با دبیرخانه تدوین کتب سازمان پزشکی قانونی کشور

  • تدوین و ترجمه چند کتاب در خصوص بررسی صحنه جرم ، مرگ مغزی و پیوند اعضاء و سایر موضوعات پزشکی قانونی

  • ترجمه دائره المعارف سموم و پادزهرها به زبان فارسی

فعالیتهای پژوهشی  :

شرح کلی :

 وجود نیروی انسانی متخصص و کار امد و بستر های مناسب علمی موجود در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان از یک طرف و نارساییهای موجود در سیستم  فعلی پزشکی و قضایی از طرف دیگر ، تحقیق و پژوهش در راستای مرتفع نمودن مشکلات و معضلات موجود را برای این اداره کل لازم و ضروری ساخته است .

اقدامات صورت گرفته  :

  • کسب رتبه اول کشوری در تعداد طرحهای پژوهشی و رتبه دوم کشوری در میزان فعالیتهای پژوهشی در سال ۱۳۹۲

  • بررسی ۲۰ عدد پایان نامه دانشجویی و تصویب ۱۹ مورد از آنها طی سالهای ۹۲ لغایت ۹۴ (در سال ۹۲ بررسی ۵ عدد پایان نامه دانشجویی و تصویب ۴ مورد از آنها ،در سال ۹۳بررسی ۹ عدد پایان نامه دانشجویی و تصویب هر۹ مورد و در سال۹۴ بررسی ۶ عدد پایان نامه دانشجویی و تصویب هر ۶مورد)

  • برگزاری ۳۱ جلسه کمیته پژوهشی در سالهای ۹۲،۹۳ و ۹۴ (۱۰ جلسه در سال ۹۲ و ۱۰ جلسه در سال ۹۳ و ۱۱ جلسه در سال۹۴)

  • بررسی ۴۶ طرح پژوهشی ارائه شده به کمیته و تصویب ۳۴ مورد از آنها در طی سالهای ۹۲ لغایت ۹۴ (بررسی ۲۲ طرح پژوهشی ارائه شده به کمیته و تصویب ۱۷ مورد از آنها در سال ۹۲ ، بررسی ۱۰ طرح پژوهشی ارائه شده به کمیته و تصویب ۸ مورد از آنها در سال ۹۳وبررسی ۱۴ طرح پژوهشی ارائه شده به کمیته و تصویب ۹ مورد از آنها در سال ۹۴)

  • پذیرفته شدن ۱۵ مقاله در همایش سراسری طب و قضا در شیراز به صورت پوستر و سخنرانی در سال ۹۲

  • پذیرفته شدن ۳ مقاله در همایش پزشکی قانونی تهران در سال ۹۲

  • چاپ یک مقاله در مجله خارجی Royan Institute International Journal of Fertility and Sterility در سال ۱۳۹۳

  • چاپ ۴ مقاله در سال ۱۳۹۴

           توسعه فرآیند های  اطلاع رسانی ، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع

شرح کلی :

از جمله مهمترین اهداف تشکیل سازمان ها و دوایر دولتی ، ارائه خدمات به مردم به عنوان متولیان امر در بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن است دراین میان رعایت حداکثری حقوق مردم و اکرام و اقدام انان بایستی همواره مد نظر بوده و بطور کامل جامه عمل بپوشد . اطلاع رسانی صحیح نیز در ارتباط با نحوه ارائه خدمت به مردم جزئی از همین حقوق شهروندی بوده و رعایت آن مبتنی بر توجه به تکریم مراجعین خواهد بود . اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در راستای انجام شرح وظایف خود در این حوزه اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار داده است.

 

اقدامات صورت گرفته  :

  • تهیه پرونده سلامت و بهداشت کارکنان

  • تهیه سند نظافت و بهداشت اداره کل

  • راه اندازی واحد پست جهت افزایش سلامت مکاتبات اداری

  • استقرار واحدی از معاینات اجساد پزشکی قانونی در باغ رضوان جهت رفاه حال شهروندان

  • انجام بازرسی های نظارت ستادی قوه قضائیه از مراکز تابعه و انعکاس مشکلات موجود به مراجع ذیصلاح

  • دیدار ریاست سازمان پزشکی قانونی کشورو معاون قوه قضائیه از اداره کل پزشکی قانونی استان

  • برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دهه اول محرم

  • تامین ماژول امنیت (Token) برای کلیه کارکنان

  • دعوت از بازنشستگان اداره کل و تجلیل از خدمات آنان

  • برگزاری گردهمایی و جشن به مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی شامل : روز زن ، روز جانباز و میلاد امام رضا (ع) ، عید غدیر ، روز پزشک ، روزکارمند و …

  • اجرای برنامه های هفته قوه قضاییه شامل: هماهنگی با روابط عمومی دادگستری ، مصاحبه تلویزیونی معاونت اداری و پشتیبانی اداره کل با شبکه استانی اصفهان (پخش زنده) ، دیدار با دوخانواده ازخانواده های محترم ایثارگران اداره کل ، اطلاع رسانی درخصوص ملاقات مردمی مدیر کل، حضور در گلستان شهدا ، تهیه خبر وگزارش هفته

  • برگزاری مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل در خصوص عملکرد و فعالیتهای اداره کل پزشکی قانونی استان با اصحاب رسانه

  • تهیه خبر و عکس به مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی و انعکاس آنها در سایت سازمان

  • پایش اخبار منتشر شده اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در رسانه های جمعی

  • تهیه وتنظیم اخبار مربوط به آمار عملکرد اداره کل پزشکی قانونی استان به صورت دوره ای و انعکاس آن به سازمان

  • انجام مصاحبه های موردی با رسانه های سراسری و استانی و ارائه اطلاعات مورد نیاز آنها و  پایش مطالب منتشر شده

  • اختصاص روزهای دوشنبه هر هفته جهت ملاقات مردمی مدیر کل

  • تعیین اعضا کمیته سلامت اداری و برگزاری جلسات ان

  • برگزاری مراسم افطاری جهت کارکنان و خانواده آنها در سال ۹۲

  • شرکت در همایش روابط عمومی های استان اصفهان

  • شرکت درجشنواره انجمن روابط عمومی های استان

  • شرکت در گردهمایی روابط عمومی های استان در مناسبتهای مختلف

  • نصب بنر و پلاکارد به مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی

  • ارسال پیام های تبریک و تسلیت در قالب پیامک الکترونیک به مناسبتهای مختلف از جمله روز خبرنگار ، روز تولد همکاران ، روز پزشک ، روز کارمند ، شهادت و ولادت ائمه معصومین

  • ارائه اطلاعات آماری به صورت ماهیانه در سایت سازمان و سایت اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان

  • پیگیری امور رفاهی و تفریحی پرسنل و خانواده ایشان

  • تهیه عکس وگزارش خبری از برنامه ها واقدامات اداره کل  و درج اخبار مربوطه در  سایت سازمان و اداره کل.

  • انجام هماهنگی های لازم با صدا و سیما جهت تهیه برنامه های تلویزیونی مرتبط با پزشکی قانونی

  • حضور درگلستان شهداء و تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب به مناسبتهای سیزده آبان ، هفته دفاع مقدس و۱۲ بهمن

  • برگزاری مسابقه نماز ویژه فرزندان  پرسنل اداره کل

  • مزین نمودن اداره کل به سخنان گهر بار ائمه معصومین در خصوص تکریم مردم و حقوق شهروندی

  • انجام بازرسی در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب از اداره کل و مراکز تابعه

  • طراحی و نصب تابلوهای راهنمای مراجعین و ایجاد خطوط راهنمای ارباب رجوع به بخشهای مختلف اداره کل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا