شهر و جامعهعناوین اخبار

افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز /کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ، طی ده ماهه سال ۱۳۹۴ آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۳۹ مورد  (۱۲ زن و ۲۷ مرد )  بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۳۲ نفر (شامل ۲۴ مرد و ۸زن) بوده افزایش داشته است .

همچنین دراین مدت آمار فوت شدگان  ناشی از سوختگی شامل  ۱۵۷ نفر،  (۵۳ زن  و ۱۰۴مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۸۰ نفر شامل ۹۴زن و ۸۶مرد) معادل ۱۲و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

 کاهش آمار متوفیات ناشی از حوادث ترافیکی در استان اصفهان

همچنین در ده ماهه سال ۱۳۹۴، ۹۳۶ نفر در حوادث ترافیکی استان اصفهان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل   ،  یک و یک دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

از مجموع تلفات حوادث ترافیکی ده ماهه سال جاری  در این استان، ۲۱۲ نفر زن  و  ۷۲۴نفر مرد  بوده اند.قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۵۴۳ مورد در جاده‌های برون‌ شهری و ۳۵۴ مورد در مسیرهای درون ‌شهری، ۲۵  مورد در جاده‌های ‌روستایی و۱۴ مورد مربوط به جاده های خارج استان گزارش شده است.همچنین در مدت فوق ۱۹ هزار و ۴۳۷ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۴هزار و ۱۵۲نفر مرد و ۵ هزار و ۲۸۵نفر زن هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی ده ماهه سال ۱۳۹۴ در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ، یک و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار فوت ناشی ازحوادث کار در ده ماهه سال ۱۳۹۴ در استان اصفهان

همچنین  طی ده ماهه سال ۱۳۹۴ تعداد ۸۴ نفر (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۲۷ نفربوده معادل ۳۳ و نه دهم  درصد کاهش داشته است.

در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۲۳۷۸ مورد شامل ۱۷۷ زن و  ۲۲۰۱ مرد نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۵۲۲ مورد( ۱۲۶ زن و ۲۳۹۶ مرد) بوده، معادل ۵ و هفت دهم درصد کاهش داشته است .

کاهش آمار برق گرفتگی درده ماهه سال ۱۳۹۴در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان،طی ده ماهه ی  سال  ۱۳۹۴ تعداد ۲۹ مورد فوتی (۲۵ مرد و ۴زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است. لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در  ده ماهه سال ۱۳۹۴نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که ۳۷ نفر (۳۴مرد و سه زن) بوده کاهش داشته است.همچنین در این مدت  آمار فوت شدگان   ناشی از غرق شدگی تعداد ۵۳ مورد فوتی( ۴۶ مرد و ۷ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۰ نفر ( ۴۲ مرد و ۸ زن) بوده افزایش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا