پیشخوانعناوین اخبار

زمان توزیع کتب درسی دانش آموزان / ارائه ۷۳ لوح فشرده به همراه کتابها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نشست خبری حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در این سازمان در حال برگزاری است.

در این مراسم طلایی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب در بازه زمانی محدودی تهیه شده گفت: این امر با همکاری جهاد گونه تمامی همکاران در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی محقق شد تا دانش‌آموزان بدون هیچگونه مشکلی اول مهر ماه سر کلاسهای درس حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۴ میلیون شمارگان کتاب در بیش از هزار عنوان تهیه شده است عنوان کرد: شیوه توزیع کتابهای درسی در سال تحصیلی آینده برای متوسطه اول و دوم از طریق کتاب فروشی‌ها و برای مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی از طریق مدارس انجام می‌شود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی اظهار کرد: فرآیند توزیع از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و ۲۰ شهریور ماه در سراسر کشور در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، البته در استان البرز و تهران ۲۲ شهریور ماه زمان دریافت کتابهای درسی برای دانش ‌آموزان تعیین شده است.

وی در خصوص تمدید مهلت ثبت ناماظهارکرد: امسال در دوره ابتدایی ۲ بار تمدید مهلت ثبت نام داشتیم و همچنان هم خانواده‌ها می‌توانند نسبت به این مسئله اقدام کنند.آخرین مهلت تمدید ثبت نام کتابهای درسی ۱۲ شهریور ماه است و پس از این تاریخ چنانچه خانواده‌ها با تأخیر نسبت به ثبت نام اقدام کنند فرآیند تحویل کتابها با تاخیر برای آنها انجام می‌شود.

ویگفت: در سال تحصیلی جدید به دلیل بحث هدایت تحصیلی ممکن است دستخوش تغییراتی شود لذا سامانه ثبت سفارش از دهم شهریور ماه بازگشایی شده تا دانش‌آموزان دوره متوسطه نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند و از طریق پست کتابها برای آنها ارسال می‌شود.

طلایی به بسته آموزشی معلمان اشاره داشت و گفت: این بسته آموزشی در سامانه بار‌گذاری شده و معلمان می‌توانند از دهم شهریور ماه با ثبت سفارش نسبت به دریافت این بسته‌ اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: برای معلمان پایه دهم ویژه‌نامه‌ای مشتمل بر فیلمها و محتواهای آموزشی با عنوان بر فراز آسمان در نظر گرفته شده که مفاهیمی جامع و کامل را برای تدریس در اختیار معلمان قرار می‌دهد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی بیان کرد: برای ثبت سفارش معلمان باید با وارد کردن کد پرسنلی نسبت به این مسئله اقدام کنند.

افزایش قیمت در کتابهای درسی نداشتیم

لیدا نیک روش مدیر کل دفتر تألیف کتابهای درسی در این نشست به نحوه تألیف کتابهای درسی پرداخت و گفت: در کتابهای درسی به ویژه در شاخه فنی و حرفه‌ای به نحوه طراحی کتابها توجه شده و برای هر رشته رنگ ویژه‌ای در طراحی جلد مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال در رشته کشاورزی رنگ سبز ، در رشته خدمات رنگ آبی و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: زمان اعلام شده برای توزیع کتابهای درسی اطلاع رسانی شده و چنانچه افراد نسبت به ثبت نام و یا توزیع کوتاهی کنند برای حضور در کلاسهای درس با مشکل روبرو می‌شوند.

مدیر کل دفتر تألیف کتابهای درسی عنوان کرد: اولیا هنگام دریافت کتاب از کتاب فروشی‌ها و مدارس نباید وجهی بیش از قیمت پشت جلد این کتاب‌ها را پرداخت کنند و کتاب فروشی‌ها هرگز نباید به اجبار همراه با ارائه کتاب اقدام به ارائه نوشت افزار کنند و این مسئله باید کاملا اختیاری باشد.

وی یادآور شد: ثبت نام اتباع خارجی باید در سامانه سناد ثبت شده باشد تا امکان ارائه کتابهای درسی به آنها فراهم شود و سهمیه برای این افراد در نظر گرفته شده تا بدون مشکل سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

م:خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا