شهر و جامعهعناوین اخبار

بسته‌های تشویقی ساخت و ساز شهرداری در راه است/ بهره‌برداری از ۱۲۸ واحد کارگاهی شهرک امیر کبیر در مدت یک سال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری اصفهان در سی و یکمین برنامه از سری برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» با اشاره به تعدد پروژه‌های آماده بهره‌برداری شهرداری اصفهان اظهار داشت: بر این اساس امروز سه پروژه زیرگذر شهید مطهری، فاز یک و دو بلوک ۲۶ منطقه کارگاهی امیرکبیر و رونمایی از سامانه فروش مجازی کالاهای ایرانی در فروشگاه کوثر شماره هشت از جمله این پروژه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه این سه پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: همچنین علاوه بر این پروژه‌ها، بسته هدیه شهرداری به مناسبت اعیاد غدیر و قربان تقدیم شهروندان خواهد شد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: بهره‌برداری از فاز ۲ خط اول قطار شهری به همراه چهار ایستگاه از جمله پروژه‌های آماده بهره‌برداری در عید غدیر و با حضور معاون اول رئیس جمهور خواهد بود.
وی همچنین از بهره‌برداری تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان در ماه جاری خبر داد و گفت: البته باید توجه داشته باشیم که این پروژه چند روزی است که آماده بهره‌برداری است و برای افتتاح رسمی آن منتظر یکی از مقامات دولتی هستیم.
جمالی‌نژاد همچنین در خصوص پروژه زیرگذر شهید مطهری بیان داشت: زیرگذر شهید مطهری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و فاصله زمانی سه ماهه پس از سال‌ها که بودجه آن در شهرداری مصوب شده بود، اجرایی و به بهره‌برداری رسید.
وی پیرامون بهره‌برداری از فاز یک و دو منطقه کارگاهی امیر کبیر نیز گفت: این پروژه در بازه زمانی یک ساله و با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در قالب ۱۲۸ واحد اداری، کارگاهی، فروشگاهی و سوله در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.
شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان میادین و میوه تره‌بار اصفهان به ماموریت اصلی خود بازگشته است، تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر طرح‌هایی را آماده کرده که برای اجرا با مشارکت بخش خصوصی همکاری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: از جمله طرح‌های مشارکتی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان راه‌اندازی منطقه کارگاهی و فروش مبلمان در خیابان امام خمینی (ره) است که برای اجرا در انتظار مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان است.
جمالی‌نژاد همچنین با اشاره به رونمایی از فروش مجازی در بازار روز کوثر شماره هشت نیز ابراز داشت: با راه‌اندازی این سامانه شهروندان می‌توانند کالاهای ایرانی را با قیمت پایه خریداری کنند.
وی نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان را نیز از دیگر طرح‌های جدید شهرداری اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: این طرح در فاز اول با نوسازی با ۱۶۰ خودرو در فرودگاه آغاز می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز به زودی رونمایی خواهد شد.
وی در خصوص ساماندهی خانه‌های مخروبه نیز ابراز داشت: چنانچه این خانه‌ها محصور نباشد شهرداری نسبت به محصور کردن آنها اقدام خواهد کرد اما نمی‌تواند شهروندان را مجبور به ساخت و ساز کند.
جمالی‌نژاد همچنین از اجرای طرح‌های تشویقی شهرداری در حوزه ساخت و ساز خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و رکودی که به ساخت و ساز حاکم است در حال حاضر رغبتی برای ساخت و ساز وجود ندارد و از این رو شهرداری طرح‌های تشویقی را در این زمینه در دستور کار دارد که تا یک هفته آینده اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا