پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از جشن ازدواج بیش از ۱۸۰زوج جوان نجف ابادی در امامزاده ساره مریم(س) تا اهدای مدال طلا توسط قهرمان تکواندوی جهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) جشن پیوند آسمانی با حضور بیش از ۱۸۰ زوج جوان در جوار حرم مطهر امامزاده ساره مریم(س) جوزدان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی و اهدا شاخه های گل به هریک از زوج ها در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه بیان کرد: همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی  امام جمعه شهرجوزدان برای حاضران به ایراد سخن پرداخت و در ادامه نیز مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) موسوی اجرا شد و مشاوره نیز به زوج های جوان ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی ادامه: در ادامه نیز به قید قید قرعه ۵ نفر از زوج های جوان هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت کردند.

وی گفت: این جشن با همکاری شورای شهر جوزدان، شهرداری جوزدان، دفتر امام جمعه شهر و مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده ساره مریم(س) شهر جوزدان برگزار شد.

بازدید میدانی از موقوفات شهرستان برخوار انجام شد

در راستای بررسی مسائل مربوط به موقوفات شهرستان برخوار بازدید میدانی از تعدادی موقوفات این شهرستان به عمل آمد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه بررسی مسائل مربوط به موقوفات و رقبات می باشد برهمین اساس از تعدادی موقوفات شهرستان برخوار به صورت میدانی بازدید و از نزدیک مسائل آن ها مورد بررسی قرار گرفته شد.

وی در ادامه افزود: در این راستا موقوفه حمام سید، موقوفه محمد حسین امین و موقوفه مسجد جامع حبیب آباد از نزدیک بازدید شدند و مسائل آن ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه بیان کرد: هدف از این بازدید میدانی بررسی وضعیت موقوفات و رقبات آن ها و تهیه اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت در سامانه موقوفات و بقاع متبرکه بوده است که جهت تثبیت موقوفات و انجام کار کارشناسی واحد حقوقی و ثبتی در راستای صیانت از حقوق موقوفات بسیار لازم و ضروری است.

حرم مطهر امامزاده سلطان گروه آباد (ع) نطنز غبار روبی و عطر افشانی شد

طی مراسم با شکوهی حرم مطهر امامزاده سلطان گروه آباد (ع) نطنز غبار روبی و عطر افشانی شد.

بر پایه این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: طی مراسم با شکوهی حرم مطهر امامزاده سلطان گروه آباد (ع) روستای اوره غبار روبی و عطر افشانی شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم عصر روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه با حضور صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه بیان کرد: همچنین در حاشیه این مراسم نشستی با مسئولان شهرستان در راستای مسائل مربوط به این امامزاده مانند آسفالت ریزی جاده این امامزاده عظیم الشان، تامین آب شرب مورد نیاز امامزاده و دیگر مسائل مربوط به این امامزاده برگزار شد و مقرر شد تا صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در جهت برطرف شدن این مسائل پی گیری های لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه گفت: بنا به روایت از معتمدین در این زیارتگاه ۳۶ نفر از فرزندان ائمه اطهار (علیهم السلام) که نسبشان به هر کدام از ائمه (علیهم السلام) می رسد مدفونند و آستان امامزادگان سلطان گروه آباد (علیهم السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان کرکس، روستای اوره (۹ کیلومتری نطنز) واقع شده است.

قهرمان تکواندوی جهان مدال طلای خود را اهدا کرد

پرویز زمانی، دارنده مدال طلای مسابقات تکواندوی پیشکسوتان جهان مدال طلای خود را به آستان مقدس سلطانعلی بن امام باقر(ع) کاشان اهدا کرد.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: پرویز زمانی، دارنده مدال طلای مسابقات تکواندوی پیشکسوتان جهان با حضور در حرم مطهر مقدس سلطانعلی بن امام باقر(ع) کاشان طی مراسمی مدال طلای خود را به این آستان مقدس اهدا کرد.

وی در ادامه افزود: پرویز زمانی پیشکسوت جهانی تکواندو و نماینده ایران در مسابقات جهانی‹‹ هان مادانگ تکواندو›› که مرداد ماه امسال درکره جنوبی برگزار شد در آن مسابقه شرکت کرد و موفق به کسب مدال طلا و قهرمانی جهان در آن مسابقات شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه بیان کرد: این قهرمان پیشکسوت تکواندو جهان با حضور در آستان مقدس سلطانعلی بن امام باقر(ع) و در حضور سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان، حسین واثقی شهردار مشهد اردهال، خیرخواه رئیس هیات مدیره آستان و خبرنگاران شهرستان کاشان مدال جهانی خود را برای اهدا به آستان مقدس علی ابن باقر(ع) تحویل سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه گفت: ایشان نایب خاص امام محمد باقر(علیه السلام) و امام جعفر صادق(علیه السلام) و فرزند فاطمه یکی از همسران امام کاظم(علیه السلام) هستند و آستان مقدس امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(علیه السلام) در ۴۲ کیلومتری کاشان در مشهد اردهال واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا