پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری هکر ۱۷ساله تا تصادف مرگبار پراید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتای استان در پی رصد و پایش فضای مجازی به سایتی مجرمانه با محتوای آموزش هک و نفوذ به رایانه و گوشی های موبایل همراه نرم افزارهای مرتبط را شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: سرانجام با انجام جستجوهای علمی و تخصصی در فضای مجازی متهم که پسر نوجوانی ۱۷ ساله ، اهل و ساکن استان اصفهان بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که در سایت خود ده ها روش هک و نفوذ از جمله هک انواع سرور،هک کامپیوترهای خانگی و همچنین هک گوشی موبایل را درج نموده بود پس از اینکه با مدارک و مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با هشدار به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند گفت : انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای، تحریف واخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای ومخابراتی مطابق ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای جرم بوده و مرتکبین آن مجازات خواهند شد.

سرهنگ کریمی از خانواده ها خواست تا بیشتر مراقبت والدین خود در دنیای مجازی باشند و بر اعمال و رفتار آنها کنترل نمایند، چرا که کنجکاوی، هیجان کاذب و تلاش برای کسب شهرت و جایگاه در بین دوستان و همسن و سالان از مهمترین ویژگی های دوران نوجوانی است و اگر آنها در دنیای گسترده و پرتلاطم مجازی تنها بگذاریم قطعاً با خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهند شد که آسیب های آن جامعه را نیز درگیر خود خواهد کرد.

پژو پارس با ۴۱ میلیون ریال خلافی متوقف شد

 یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس که دارای ۴۱میلیون و ۹۵۰ هزار ریال خلافی پرداخت نشده بود توسط ماموران پلیس راهور استان توقیف و روانه پارکینگ شد .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات یک دستگاه خودروی پژو پارس که دارای ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال خلافی بود توسط ماموران پلیس راهور استان در یکی از خیابان های شهر اصفهان شناسایی و توقیف شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ فقره تخلف حادثه ساز برای این خودرو به ثبت رسیده اظهار داشت: بیشترین تخلفات ثبت شده‌ی برای خودروی مذکور سرعت غیر مجاز است.

سرهنگ کریمی عنوان داشت: طی دو نوبت نسبت به پرداخت جریمه های معوقه به مالک خودرو اخطار داده شده بود که نهایتاً با بی توجهی وی به اخطارهای پلیس ، خودروی مذکور توقیف و از ادامه تردد آن در سطح راه ها جلوگیری بعمل آمد.

توقیف یک میلیارد ریال برنج قاچاق

 ماموران فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا یک دستگاه کامیون کشنده حامل محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال را توقیف کردند.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از بندر بوشهر به سمت مشهد در حرکت بودمشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون، مقدار۲۴تن برنج خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می شد کشف گردید.

سرهنگ امیرخانی ارزش این محموله را یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

اجرای طرح جامع پیشگیری از طلاق در مرکز مشاوره پلیس اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت:اجرای طرح جامع پیشگیری از طلاق در دستور کار ویژه مرکز مشاوره آرمش این معاونت قرار گرفته است .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” اظهار داشت: از آنجا که طلاق یک آسیب اجتماعی است که اثرات مخرب آن در دراز مدت دامن گیر جامعه شده و باعث بروز ناهنجاری ها و بزهکاری ها می شود به همین جهت طرح جامعی با عنوان پیشگیری از طلاق در دستور کار مرکز مشاوره آرامش این معاونت قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این طرح زوج هایی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند با مکانیزم های خاصی شناسایی شده و با برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره های تخصصی و برطرف کردن مشکلات و مسایل و موانع موجود از بروز طلاق بین آنان جلوگیری به عمل می آید.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز اختلافات خانوادگی متاسفانه به یک معضل اجتماعی در جامعه ما تبدیل شده که باید مراکز مشاوره و نهادها و سازمان های اجتماعی و فرهنگی در این زمینه وارد عمل شده و اقدامات جدی انجام دهند.

کریمی مشکلات خانوادگی را در صدر دلایل مراجعه کنندگان به این مرکز طی سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و جدیت و دلسوزی کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و همچنین مشاوران افتخاری که با این مرکز همکاری می کنند توانستیم سال گذشته چهار هزار و ۴۹۰مورد و در پنج ماهه امسال نیز هزار و ۸۴۵ مورد اختلاف خانوادگی رسیدگی شد و در نهایت با برگزاری حد اقل چهار جلسه برای هر کدام توانستیم از بروز طلاق و جدایی جلوگیری به عمل آوریم.

این مقام مسئول از دیگر اقدامات مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان در زمینه پیشگیری از طلاق گفت: از سال گذشته کارگاه های آموزشی “ارتباط زوجین” با استفاده از اساتید و کارشناسان در این مرکز برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی زوج های جوان همراه بود.

وی بیان داشت: در سال ۹۴ دو مورد کارگاه هشت جلسه ای با حضور ۳۰ زوج و در پنج ماهه امسال نیز یک کارگاه ۲۰ جلسه ای برای ۲۵ زوج و یک کارگاه هشت جلسه ای برای ۱۵ زوج برگزار شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی بین همسران ناشی از عدم درک متقابل و عدم آشنایی از نیازها، احساسات و رفتارهای درونی یکدیگر است عنوان داشت: حضور در این کارگاه ها و دوره های آموزشی باعث صمیمی ترشدن ارتباط بین همسران و شناخت عواطف، احساسات و نیازهای یکدیگر می شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه کارگاه های مذکور در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه دارد گفت:زوج های جوان می توانند به صورت رایگان در این کلاس ها شرکت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند و به استحکم بیشتر زندگی خود کمک و آینده فرزندانشان کمک کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت:شهروندان می توانند به منظور شرکت در این کلاس ها با پذیرش مرکز مشاوره آرامش به شماره ۲۱۸۳۰۳۰ تماس حاصل نموده و یا به صورت حضوری به معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان واقع در میدان امام(ره) اصفهان بالاتر از مسجد شیخ لطف اله مراجعه نمایند.

یک کشته و ۸ مجروح در تصادف پراید با سمند

 براثر برخورد شدید یک دستگاه خودروی پراید با سمند که بامداد امروز در محور سه راهی طالخونچه رخ داد ، یک نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز ماموران پلیس راه استان از وقوع یک سانحه رانندگی در محور سه راهی طالخونچه مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری سمند به علت تجاوز به چپ در راه دو طرفه با خودروی پرایدی که از روبرو می آمده برخورد می کند که متاسفانه راننده پراید در دم جان باخته و چهار نفر از سرنشینان پراید و چهار نفر نیز از سرنشینان خودروی سمند مجروح و توسط نیروی های امدادی به بیمارستان منتقل می شوند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه مسیر مذکور هم اکنون باز بوده و هیچ گونه مشکل خاصی برای تردد در آن وجود ندارد گفت: تجاوز به چپ در راه های دوطرف از جمله تخلفات حادثه سازی است که باعث وقوع حوادث ناگوار می شود و از رانندگان تقاضا داریم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا