حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از مرگ عابر پیاده تا کشف قاچاق و تریاک در استان اصفهان

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان “گلپایگان” از وقوع یک تصادف جاده ای در خیابان “معلم” این شهرستان باخبر شدند که بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی عابر ۵۲ ساله به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده کامیون اعلام کرده اند.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان افزود: عدم توجه به جلوهنگام رانندگی از جمله موارد قابل ملاحظه‌ای است که باعث بروز تصادف در رانندگی می‌شود، با توجه به اینکه اصل حرکت منوط به رؤیت و دیدن است و ایمنی در حرکت، مستلزم دقت و توجه ‌می‌باشد هرگونه عملی که فرد راننده را هنگام رانندگی، از توجه به جلو و اطراف بازداشته و در نهایت باعث بروز خطر گردد، ممنوع می‌باشد.

توقیف ال ۹۰ با ۵۱ فقره تخلف رانندگی

 یک دستگاه سواری ال ۹۰ که ۵۱ فقره تخلف حادثه ساز و بیش از ۲۴ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده داشت توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی”  گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری ال نود را جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۲۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۱ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد .

این مقام انتظامی بیان داشت :بیشترین تخلفات ثبت شده‌ برای خودرو مذکور تجاوز از سرعت مجاز و مطمئنه ثبت شده است، که نهایتاً پس از بی‌توجهی مالک خودرو به دونوبت اخطار پلیس به وی، خودرو مذکور توقیف و از ادامه تردد آن جلوگیری بعمل آمد.

دپوی ۳ تن پوشاک قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف مقدار سه تن پوشاک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” گفت :در پی کسب خبری مبنی بر ورود،دپو و توزیع پوشاک خارجی قاچاق در یک انباری بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات ، کسب اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار یاد شده مقدار سه تن انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

رئیس آگاهی اصفهان در پایان ضمن بیان اینکه پوشاک قاچاق صنعت نساجی و تولید کنندگان و صنایع کوچک را با ورشکستگی مواجه می سازد از مردم خواست : هر گونه موضوع و موارد مشکوک را جهت بررسی بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید. #

لاستیک زاپاس کامیون بنز با۵۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۵۸ کیلو و ۱۰۰گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون بنز خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : ماموران انتظامی منطقه چوپانان شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار ۵۸ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک که در لاستیک زاپاس کامیون جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

 انهدام باند حرفه ای سارقان سیم برق درکاشان

 فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان سیم برق و کشف ۱۱۰ میلیون ریال سیم برق سرقتی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “مهدی پورغلامحسین” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و قطع برق برخی از محلات شهر “کاشان” بررسی و دستگیر عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی و در مدتی کوتاه موفق شدند سه سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ پور غلامحسین افزود: این سارقان در بازجوئی های بعمل آمده به ۱۱۰ میلیون ریال سرقت سیم برق در شهر “کاشان” اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به تشکیل پرونده و تحویل سارقان به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجه شدن با قطعی برق غیر منتظره در زمان های خاص بخصوص نیمه شب، قبل از هر اقدامی بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

توقیف بیش از ۲میلیارد ریال برنج قاچاق در ایستگاه شهید امامی

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۴۸ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت شمال در حرکت بودندمشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این دو کامیون مقدار۴۸تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی ارزش این دو محموله را دو میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه دو راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند

نقش مشاوره در امنیت اجتماعی و بهداشت روانی جامعه

مراکز مشاوره به دلیل ویژگی های ذاتی خود با آموزش صحیح میتوانند به تقویت امنیت اجتماعی و بهداشت روانیو جلوگیری از آسیب پذیری ها در جامعه کمک کنند.

مشاوره در جایگاه دانش بشری،تعاملی است عاطفی و عقلانی که در جریان آن به فرد مراجع کمک می شود تا پس از شناخت شرایط خویش و کسب مهارتها و گسترش توانایی های شخصی در انطباق و سازگاری با محیط اجتماعی،تصمیمات معقول ومقبولی بگیرد و در زندگی فردی و اجتماعی،شیوه ای را بر گزیندکه با رغبت ها و استعدادهایش هماهنگ است.

 یکی از مهمترین مولفه های تامین کننده امنیت داخلی در هر جامعه ای ،مقوله مهم انسجام روانی می باشد و مهمترین نقش مراکز مشاوره نیز نظارت اجتماعی و روانی است که نتایج آن به امنیت ملی منتهی می شود.

مراکز مشاوره به دلیل ویژگی های ذاتی خود با آموزش صحیح می توانند به برقراری امنیت روانی در جامعه و جلوگیری از آسیب پذیری های داخلی تهاجم روانی ،جلوگیری از مفاسد اجتماعی، امنیت داخلی، افزایش امنیت اخلاقی در جامعه ، تقویت نهادهای مدنی ، برقراری امنیت و رفاه اجتماعی ، ایجاد آرامش و توسعه امنیت و تقویت امنیت اجتماعی و بهداشت روانی کمک کنند که این جنبه از اهداف مراکز مشاوره باعث تقویت امنیت روانی در جامعه می گردد.

ماموریت های یک مرکز مشاوره اثربخش:

۱-یک مرکز مشاوره مفید و اثرگذار برای جامعه می بایست هوشمندانه و هدفمند تمامی فعالیت های ارتباط منطقی با هم داشته باشند و هر فعالیتی تکمیل کننده فعالیت قبل و پیش نیاز و مقدمه فعالیت بعد باشد تا در نهایت بتواند به هدف برسد. مطمئن باشیم که کارکردن پراکنده، بدون نقشه، مسیر، راهبرد و هدف و تکراری کار کردن فاقد اثر بخشی خواهد بود.

۲-رصد و شناخت جامعه

۳-ایجاد توانایی و قابلیت متناسب با وضعیت رصد شود

۴-بازخورد گیی تجزیه و تحلیل به منظور رصد

۵-کاهش بار انتظامی و قضایی

ویژگی های یک مرکز مشاوره اثربخش:

۱-دارای سازمان و ساختاری پویا و منطقی با مقتضیات و شرایط حاکم جامعه

۲-بهره مندی از منابع انسانی متعهد و متخصص و خلاق در امور مشاوره ای

۳-دارای جایگاه برجسته در فرآیند تجزیه و تحلیل داده های اجتماعی

۴-ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی براساس متد های نوین

۵-برخورداری از توان برآورده، کارکردهای اجتماعی، بازخوردگیری از مشاوره های انجام شده

۶-تعامل مستمر و سازنده با سازمان های مرتبط با امور اجتماعی

۷- دارای توان انطباق فعالیت های مشاوره ای با مطالبات و نیازهای جامعه و مراجعان

۸-همکاری مستمر و هدفمند با رسانه های گروهی، جامعه برای ارتقای اگاهی های عمومی

تحقیقات نشان می دهد که یکی از عوامل موثر بر ارتکاب جرم ابتلا به اختلالات روانی است،در واقع بهداشت روانی به نوعی میتواند موجب کاهش اختلالات روانی و ارتکاب جرم در جامعه شود، بدیهی است یکی از راههای توسعه بهداشت روانی در هر جامعه ای افزایش مراکز مشاوره و تامین آموزشهای لازم برای ارتقا سطح سلامت روانی افراد آن جامعه است.

مشاوران گرامی می بایست با آموزش بهداشت روانی و مهارتهای اجتماعی به افراد یاد بدهند که رفتار ها و اعمال منطقی در موقعییت های مختلف زندگی داشته باشند.

باید اذعان کرد که ارائه خدمات مشاوره ای در جامعه موجب می شود تا افراد در هنگام رو برو شدن با مشکلات و ناراحتی های عاطفی ،ارتباطی، خانوادگی و غیره به مشاوران متخصص مراجعه نموده و با بهره مندی از تخصص و کمک آنان نسبت به رفع نگرانی های فردی و اجتماعی اقدام نموده و با این کار از اقدام به خودکشی،جرم و جنایت و افتادن در دام اعتیاد مصون بمانند.

سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا