بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

فردا در بازار سرمایه عرضه می شود :عرضه اولیه نهمین شرکت جدید / جزییات عرضه اولیه نماد “زگلدشت”

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، فردا دوشنبه ۱۰درصد سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان عرضه اولیه می شود تا در کنار عرضه های قبلی یعنی عرضه های سهام شرکت  های فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه مسکن الوند، حمل و نقل پارسیان ، انرژی امید تابان هور، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، آتیه داده پرداز و دامداری تلیسه نمونه به همراه شرکت بورسی واسپاری ملت نهمین شرکتی باشد که سهام آن از ابتدای سال تاکنون در بازار سرمایه عرضه اولیه می شود .

طبق اعلام رسمی مسئولان فرابورس، ” زگلدشت” که به عنوان هفتاد و سومین شرکت و با مشاور پذیرش کارگزاری صباتامین در بازار دوم معاملات درج شده روز دوشنبه جاری ۲۹ شهریور عرضه اولیه می شود.

در این عرضه ۲۰ میلیون سهم از طرف سهامدار عمده واصلی یعنی “شستا” واگذار می شود که شامل ۱۰ میلیون سهم از طریق کارگزاران و ۱۰ میلیون سهم برای معامله گران آنلاین است.

سهم هر کارگزار با همه شعب ۱۰۰ هزار سهم بوده و هیچ یک از صندوق های سرمایه گذاری سهمیه ایی در این عرضه ندارند.

این شرکت ۲۰ میلیارد تومانی از سال ۷۹ تاسیس و از سال ۹۱ در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در اصفهان با توان نگهداری ۵۰۰۰ راس دام و ۲۵۰۰ گاو مولد شیری راه اندازی شده است. تولید روزانه شیر در این شرکت ۱۰۰ تن بوده و سالانه ۲۳۰۰ راس گوساله های نر و ماده در این گاوداری متولد می شوند.

این شرکت دارای ۱۴۳ نیروی انسانی بوده و سود هر سهم سال مالی اسفند ۹۴ را ۶۲۵ ریال اعلام کرده است.

نکات مهم شرکت از زبان مدیرعامل

در این رابطه ، دیروز جلسه معارفه این شرکت با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت برگزار و طی آن مهمترین نکات آن توسط صالحی مدیر عامل و جعفری مدیرمالی شرکت اعلام شد.خلاصه نکات مطرح شده به این شرح است :

–  سهم ۷٫۵ میلیون تنی شیر ایران از تولید ۲۷۲ میلیون تن شیر جهانی در سال ۲۰۱۳ و کسب رتبه ۲۲ جهان و سوم آسیا بعد از هند.

– مصرف سالیانه شیر در ایران ۸۵ تا ۹۰ کیلو بوده که تا سال ۱۴۰۴ به ۱۳۰ کیلو شیر خواهد رسید.

– سهم استان اصفهان با تولید سالانه یک میلیون تن شیر، ۱۲ تا ۱۳ درصد شیر است.

– برخوردارری از ۱۴۱ نیروی انسانی و بازده اقتصادی ۸۰ درصدی شرکت

– مهمترین برنامه های شرکت شامل تحقق افزایش شیر روزانه از ۱۰۰ به ۲۰۰ تن، صادرات محصولات لبنی با برند “نصف جهان” به کشورهایی چون عراق و سوریه و … ، بودجه تولید روزانه ۳۷ هزار تنی تولید شیر برای سال جاری

– پیش بینی سود ۳۲۶ ریالی هر سهم با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی برای سال مالی جاری ( با تحقق ۳۱ درصدی در سه ماه اول سال ) و دارایی بیش از ۴۲ میلیارد تومانی و بدهی ۲۸ میلیارد تومانی ( شامل ۱۰ میلیارد تومان بدهی بانکی با سود ۲۱ تا ۲۴ درصدی

– تقسیم سود ۷۲۷ ریالی برای سال مالی ۹۴ و با سرمایه قبلی و ۱۰ میلیارد تومانی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا