شهر و جامعهعناوین اخبار

«کتیبه‌ خدمت»؛ گامی مهم در راستای خدمت‌رسانی شهرداری به هیئات مذهبی/ استفاده روابط عمومی‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به مدیر روابط عمومی شهرداری و مدیران روابط عمومی مناطق با اشاره به اینکه روابط عمومی‌‌ چشم بینای مدیریت شهری به حساب می‌آید، اظهار کرد: این حوزه با وجود افرادی سخت‌کوش، محوریت مهم اطلاع‌رسانی در شهر را به خوبی پیش می‌برد.

محمدحسین جعفری افزود: مدیران روابط عمومی در مناطق از نیروهای باسابقه و با انگیزه مدیریت شهری اصفهان هستند و کار در کنار این عزیزان برای من باعث افتخار است.

در ادامه این نشست آقایان حمید دلفروزی به عنوان مدیر منطقه ۷ و محمدمهدی کاظمی به عنوان مدیر روابط عمومی منطقه ۱۱ معرفی شدند و از زحمات اصغر علی‌بابایی در منطقه ۷ و حمیدرضا صادقی در منطقه ۱۱ تقدیر شد.

همچنین از محمد سمیعی مدیر روابط عمومی شورای شهر اصفهان و حامد سحاریان رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ که به ترتیب پیش از این مدیران روابط مناطق ۳ و ۱۳ بوده‌اند، تجلیل به عمل آمد.

فضای اطلاع‌رسانی خوبی در مناطق ۱۵گانه شهر حاکم شده است

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه برگزاری این نشست ضمن تبریک عید غدیر و تقدیر از همکاران روابط عمومی‌ در مناطق به دلیل تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی آنها در پیشبرد اهداف مدیریت شهر، با اشاره به اینکه امروز نگاه به روابط عمومی در بین مدیران شهری تغییر کرده است، گفت: این نگاه مثبت به دلیل تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی مدیران روابط عمومی به دست آمده است.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه فعالیت روابط عمومی‌های مناطق نسبت به گذشته خوب و مثبت بوده و روند رو به جلویی را طی کرده است، اظهار کرد: فضای اطلاع‌رسانی خوبی در مناطق حاکم شده و بیشتر مدیران روابط عمومی در این حوزه نمره قابل قبولی می‌گیرند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی مناسبت‌ها و برنامه‌های شهری و همچنین اهمیت رسانه‌ها در پاسخگویی به شهروندان عنوان کرد: در دنیای کنونی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی است که مدیران شهری و مسئولان را بیش از پیش به مردم نزدیک می‌کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌های مناطق باید از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار پرقدرت و به‌روز در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از این پس فضاسازی و تبلیغات شهری که پیش از این توسط روابط عمومی انجام می‌شد، در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت، افزود: نصب بنرها، لمپوست‌ها و فضاسازی شهری از این پس توسط سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با این واگذاری، مجموعه روابط عمومی بیشتر به رسالت‌های اصلی خود می‌پردازد، تصریح کرد: از این پس فضاسازی شهری در سازمان زیباسازی شهرداری و اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی شهر در حوزه روابط عمومی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

واگذاری صدور مجوز تبلیغات برای هیئات مذهبی به روابط عمومی‌های مناطق

وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری اصفهان امسال در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) اقدامات و برنامه‌های تسهیل‌کننده‌ای برای هیئات مذهبی در نظر گرفته افزود: این اقدامات روند اخذ مجوزهای لازم برای مدیران هیئت‌های مذهبی را آسان و سریع می‌کند.

نباتی‌نژاد بیان کرد: در این راستا صدور مجوز به هیئات محلی برای نصب بنر و برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در اختیار روابط عمومی‌های مناطق قرار می‌گیرد، تا از رفت و آمد مسئولان این هیئت‌ها در شهر برای اخذ مجوزهای لازم کاسته شود.

وی ادامه داد: این مجوز که پیش از این توسط روابط عمومی شهرداری مرکزی صورت می‌گرفت در ایام محرم به روابط عمومی‌های مناطق واگذار می‌شود تا آنها با توجه به شناخت از هیئت‌های مختلف و محلی برای آنها مجوز تبلیغ و نصب بنر و لمپوست صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط هر هیئت، روابط عمومی‌های مناطق موظف‌اند مجوز نصب یک تا ۵ بنر را برای آنها صادر کنند، تاکید کرد: این واگذاری صرفاً در ایام محرم انجام می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: صدور هرگونه مجوز برای تبلیغات و فضاسازی شهری در ایام محرم باید با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد و روابط عمومی‌ها باید به این نکته توجه کنند.

کتیبه خدمت

مسئول روابط عمومی شهرداری اصفهان در ادامه اظهار کرد: گام دیگر روابط عمومی شهرداری اصفهان که با کمک سازمان‌های مختلف انجام شده، تهیه بروشوری جامع با عنوان «کتیبه خدمت» است.

وی گفت: در این بروشورها که در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد، خدماتی که از سوی نهادها و ارگان‌ها به هیئات مذهبی داده می‌شود، گنجانده شده و مسئولان هیئت‌های مذهبی با استفاده از «کتیبه خدمت» به راحتی با نحوه دریافت مجوز تبلیغات شهری و وظایف خود آشنا می‌شوند.

رونمایی از نرم‌افزار دبیرخانه شورای نامگذاری شهر اصفهان

وی در ادامه با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای نامگذاری در مدیریت روابط عمومی شهرداری مستقر شده و مدیر روابط عمومی دبیر این شورا است، افزود: در این خصوص مدیران روابط عمومی مناطق بازوهای اجرایی این دبیرخانه به حساب می‌آیند و باید با ارتباط مستمر با مدیر و معاونان منطقه و همچنین معتمدان محلی، نسبت به انتخاب نام برای معابر، پل‌ها، خیابان‌ها و .. در سطح منطقه اقدام کنند.

وی همچنین از رونمایی از نرم‌افزار نامگذاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: این نرم‌افزار با امکانات بسیار خوب، نامگذاری را سرعت می‌بخشد و با بهره‌گیری از نقشه‌های GIS شهری از تکرار نام‌های مشابه جلوگیری می‌کند و با انتخاب مناسب‌ترین نام‌ها در مناطق آنها را به دبیرخانه شورای نامگذاری پیشنهاد می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا