پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

جاسازی ۲۳ تن برنج خارجی در کیسه های مواد شیمیایی /کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه ستار خسروی ادامه داد: در راستای اجرای طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز کارآگاهان پلیس آگاهی استان در پی وصول خبری مبنی بر ورود دو محموله کالای خارجی قاچاق به اصفهان بلافاصله وارد عمل شدند.

وی گفت: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و شناسایی، با هماهنگی مقام قضائی موفق به شناسایی و توقیف دو دستگاه کامیون کشنده ولوو شدند.
این مقام انتظامی بیان کرد: در بازرسی از خودرو های توقیف شده ۴۶ تن برنج خارجی قاچاق که در کیسه های مواد شیمیایی پروپلین بسته بندی شده بودند کشف شد.
سرهنگ خسروی ارزش این محموله را دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص سه قاچاقچی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس آگاهی اصفهان با بیان اینکه برنج های قاچاق فاقد استاندارد های لازم است، افزود: ماموران پلیس اصفهان با قاچاقچیان کالا مخصوصا کالاهای خوراکی به شدت برخورد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

توقیف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش خبر داد.
سرهنگ غلامرضا اربابی گفت : در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران انتظامی این شهرستان پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک، مشغول تخلیه سوخت است بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند و مشخص شد خودرو مذکور فاقد هر گونه مجوز قانونی است.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش اظهار داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون کشنده با ۲ میلیارد لوازم برقی
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله لوازم برقی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده کانتیردار۴۰فوت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو،یک کانتیر ۴۰ فوت لوازم برقی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی ارزش برآورد شده این محموله را دو میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

 انهدام باند سارقان کیف قاپ در تبریز با ۱۲۷ فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقیاز کشف ۱۲۷ مورد کیف قاپی و دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان کیف قاپ در تبریز خبر داد.
سرهنگ صابر عباس زاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره کیف قاپی و سرقت تلفن همراه در تبریز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات تخصصی یکی از از عاملان این سرقت ها را که خانم بود شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند، افزود: متهمه در بازجویی ها به ۱۲۷ مورد کیف قاپی با همدستی دو نفر دیگر ، اعتراف کرد.
سرهنگ عباس زاده با اشاره به دستگیری دو نفر مالخر در جریان این پرونده، اشت: در بازرسی از منزل مالخران تعداد ۴۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلاجات به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری دو همدست دیگر متهمه ، اضافه کرد: سارقان پس از تکمیل پرونده به همراه دو نفر مالخر جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اعتیاد شدید به مواد مخدر ، جدایی از همسر و ارتباط داشتن با افراد ناباب و همچنین عدم توجه مال باختگان به هشدارهای پلیسی را از مهمترین علل و انگیزه این سرقت ها عنوان کرد.

اعتراف سارق موتورسیکلت به ۲۰ فقره سرقت
فرمانده انتظامی مینودشت استان گلستان از دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت و اعتراف وی به ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سیدداود حسینی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد موتورسیکلت در سطح شهرستان، با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو روانی نامطلوب در بین شهروندان، موضوع با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران در گشت زنی های هدفمند و نامحسوس موفق به شناسایی فردی ۲۶ ساله با هویت معلوم و سابقه دار در سطح شهرستان شدند ،افزود: متهم درعملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی به ۲۰ فقره سرقت(احشام ، موتور سیکلت و…) در سطح شهرستان مینودشت اعتراف کرد بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از منزل وی اموال مسروقه را کشف کنند.
سرهنگ حسینی از دستگیری دو مالخرخبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳۲۲ کیلوگرم مواد مخدر
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک، در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، موفق شدند قاچاقچیان مسلح مواد مخدر را که قصد انتقال مواد از شهرستان ایرانشهر به شهرستان های همجوار داشتند شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی دقیق فعالیت قاچاقچیان و محل دقیق عبور آن ها بلافاصله اکیپ های عملیاتی به منطقه مورد نظر اعزام شدند ،افزود: قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران، اقدام به تیراندازی کردند و سپس متواری شدند.
سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: ماموران پس از تعقیب و گریز قاچاقچیان و در اقدامی غافلگیرانه، خودرو مذکور را توقیف و در بازرسی از آن، تعداد ۳۲ بسته ده کیلویی تریاک به وزن تقریبی ۳۲۲ کیلوگرم کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه در این عملیات یک نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسید، افزود: امروز دیگر هیچ نقطه و مکانی برای سوداگران مرگ امن نبوده و پلیس با جدیت و برخورد قاطع به دنبال شناسایی و انهدام باندهای قاچاقچیان است.

کشف ۶ میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف محموله ۶ میلیارد ریالی لوازم و قطعات موتورسیکلت قاچاق در محور یاسوج – لردگان خبر داد.
سردار غلامعباس غلامزاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر سوء استفاده قاچاقچیان از محورهای ارتباطی استان جهت قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی طرح مبارزه با قاچاق کالا را در محور ‘یاسوج – لردگان’ به اجرا گذاشتند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور یک دستگاه کامیون کشنده حامل کالا را توقیف کردند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون هشت هزار و ۳۲۰ قطعه لوازم و قطعات موتورسیکلت فاقد مدارک گمرکی به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف و یک نفر نیز در این راستا دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، از عموم مردم خواست هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا را از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ گزارش دهند.

 یک کشته و چهار مجروح در پی واژگونی پراید
بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور اراک – قم یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.
درسانحه رانندگی روز گذشته استان که در حدود ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور اراک – قم رخ داد، یکی از سرنشینان آن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و سه سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
علت این سانحه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توجه به جلوی راننده خودروی پراید اعلام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا