شهر و جامعهعناوین اخبار

حمایت از تشکل ها و ترغیب آنها برای عضویت در اتاق بازرگانی ، بهترین راه بهبود فضای کسب و کار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی  اتاق بازرگانی اصفهان ،مرتضی بیشهدر پنجمین جلسه کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد :پیشنهاد می شود به صورت یکنواخت در کل کشور، هیأت مدیره تمام تشکل ها به عضویت اتاق بازرگانی درآمده و کارت عضویت گرفته و الزامی بر عضویت اعضای تشکل ها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد:درزمانی که بیش از نیمی از واحدهای صنعتی تولیدی در حال تعطیلی بوده و ۸۵ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است، این که ما بدانیم از چه طریقی اتاق بازرگانی قصد دارد با ایجاد انسجام مشکلاتی را که دولت قادر به حل آنها نبوده را حل کند، حایز اهمیت است.

حسین رفعتی، مدیر اجرایی تشکل های اتاق ایران گفت: در جلسات قبلی دو وظیفه برعهده اتاق ایران گذاشته شده که شامل رسیدگی به درخواست های مبنی بر الحاق تشکل ها ودیگر صدور کارت عضویت تشکل ها  دراتاق بازرگانی می باشد. وی با تاکید براین که اگر قرار است آیین نامه ای به منظور نحوه الحاق تشکل ها به اتاق بازرگانی، تنظیم شود لازم است آیین نامه اجرایی بخشی از مواد ۱ و ۵  قانون بهبود کسب و کار که مستقیما به بحث تأسیس و ساماندهی تشکل های اتاق بازرگانی پرداخته، لحاظ شود. وی گفت: دقت به این نکته ضروری است که اگرتشکلی قدمت داشته، هیأت مدیره و هیأت رئیسه و شناسنامه معتبر دارد، بحث الحاق به اتاق بازرگانی برای آن مطرح شود.

 اباذر براری، کارشناس ارشد معاونت تشکلهای اتاق ایران نیز گفت: بنا برجلسات گذشته مقرر شد شیوه نامه ای در اتاق ایران در نظر گرفته شود که سه هدف مشخص مبنی بر تسریع در فرایند دریافت مدارک و ثبت نام برای صدورکارت عضویت در اتاق بازرگانی، کاهش و یکپارچه کردن هزینه ها را در برداشته باشد. وی افزود: در فرایند جدید تلاش کردیم بین نگاه تأسیسی و الحاقی تفاوت قایل شویم. مسأله اساسی این است که تابه حال اساسا بنگاه اقتصادی که مایل به عضویت در تشکل را داشت باید کارت عضویت در اتاق و کارت بازرگانی به همراه مدارک تخصصی خود را دریافت می کرد.

وی تصریح کرد: در مکانیزم جدید اتاق این فعالیت را هم بر عهده گرفته و دبیرخانه موقت دو سری مدارک را تحویل گرفته و خودش عملا فرایند عضویت در اتاق بازرگانی را پیگیری خواهد کرد و بر این اساس اتاق بازرگانی اصفهان، بسته به نوع صنعت، مبلغی را مشخص کرده مقداری را برای صدور کارت عضویت اتاق دریافت کرده  و مابقی را وقتی که انجمن تشکیل شد به حساب تشکل واریز خواهد نمود که با این فرایند انجمن، با پرداخت یک بار وجه، دو کارت عضویت به دست می آورد. براری درباره تشکل های الحاقی نیز گفت: در شیوه نامه جدید، دبیر خانه تشکل به عنوان دبیر خانه موقت کلیه مدارک لازم را جمع آوری کرده و به اتاق بازرگانی ارائه می دهد که با این شیوه نامه صدور کارت عضویت سریعتر و ارزانتر خواهد شد.

محمد رضا برکتین، رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت  اصفهان گفت: اگر هدف غایی ما در تشکل ها رسیدن به هم افزایی و انسجام است، این که با چه محتوایی قصد انسجام تشکل ها را داریم مهمتر است .

وی با بیان این که اگر با در نظر گرفتن تفاوت های هر یک از تشکل ها، با داشتن برنامه و تقسیم کار هریک از آنها را نه تنها از لحاظ فیزیکی بلکه از لحاظ فکری در کنار یکدیگر قرار دهیم بسیار موثر خواهد بود.

برکتین  تاکید کرد: مهمترین اقدامی که اتاق بازرگانی برای تشکل ها می تواند انجام دهد، ارایه پنل، برنامه، تقسیم کار و کنترل آنهاست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا