پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

قیمت نفت مجددآ کاهش یافت /نفت برنت ۴۷ دلارجمعه

به گزارش سرمایه گستران وبه نقل از رویترز، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با افتی ۴۵ سنتی ۴۵ دلار و ۸۷ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با ۳۵ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

 معامله‌گران اعلام کردند این افت عمدتا ناشی از شاخص‌های تکنیکال و همچنین فشار فروش بوده که به دنبال رشد قدرتمند دو جلسه گذشته رخ داده است.
مت استنلی، دلال سوخت یک شرکت خدمات سرمایه‌گذاری در دوبی اعلام کرد، عدم اطمینان بسیاری در بازارها در خصوص روند قیمت نفت وجود دارد. هیچ‌کس واقعا نمی‌داند که قیمت‌ها به کجا خواهند رفت. به نظر من سطح ۴۷ دلار و ۵۰ سنتی قیمتی است که نفت برای مدتی در این محدوده داد و ستد خواهد شد.

 افت قیمت ممکن است به افزایش عرضه نفت خام نیز مربوط باشد به طوری که تولید جهانی از اواسط سال ۲۰۱۴ تاکنون همواره بیشتر از مصرف بوده است.
لیبی جنگ‌زده، یکی از اعضای اوپک اولین محموله نفتی خود را از سال ۲۰۱۴ تا کنون از راس‌لانوف این هفته صادر کرد تا تولید اوپک به ۳۳٫۵ میلیون بشکه در روز برسد.
مارکس اسپکترون، اعلام کرد: « عرضه مجددا افزایش یافته است. اما فزایش ظرفیت پالایش امیدها را برای افزایش تقاضا بیشتر کرده است.»
در نشست هفته‌ آینده اعضای اوپک در الجزایر، ممکن است پس از سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار این گروه برای محدودکردن تولید به توافق برسند. با وجود این، تحلیلگران معتقدند حتی چنین توافقی نمی‌تواند موجب کاهش چشم‌گیر تولید شود.

 بانک ANZ روز جمعه اعلام کرد که انتظار ندارد در این نشست توافق رسمی شکل بگیرد. اما افزود بحث و تبادل‌نظر میان عربستان و ایران نشان می‌دهد که این دو کشور برای انجام اقدامی برای بهبود قیمت نفت مشتاق هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا