پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان از اهمیت بی‌سابقه‌ای برخوردار است/ ایران به عنوان مدیر غرب آسیا در حوزه صنایع دستی انتخاب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،نامور مطلق با بیان اینکه امیدوارم اجلاس اصفهان ،آن رخداد بزرگی باشد که پس از این صنایع دستی وارد عصر تازه‌ای از حیات خویش شود،گفت :امیدوارم این اجلاس بتواند  ویژگی های رخدادهای بزرگ ،یعنی ممکن کردن ناممکن‌هاو خلق فرصت‌های نو برای حل مشکلات را داشته باشد .

معاون صنایع دستی افزود:توافق هسته ایی(برجام )فرصت خوبی برای توسعه این صنعت فراهم نموده است و حالا نوبت فعالان  بخش خصوصی است که بتوانند از این فرصت استفاده نمایند ،موضوعی که باعثد شده تا هنرمندان صنایع دستی دنیا برای بهبود وضعیت‌شان به این اجلاس خیره شوند .

وی ادامه داد : در حال حاضر شورای جهانی صنایع دستی بیش از هر زمان دیگری مسئولیت مهمی را  به دوش می کشد ،چرا که طراحی آینده‌ای بهتر برای میلیون‌ها هنرمند صنایع دستی در جهان رقابتی با صنایع ماشینی ،نیازمند نظریه و روش‌های تازه است،که برای تحقق چنین اهدافی باید شورا ی جهانی ساختار تشکیلاتی، بنیان‌های علمی و منابع مالی خود را بیش از پیش تقویت نماید . برای مثال یکی از مهمترین مشکلات صنایع دستی جهان بازار فروش است و ما نیازمند همکاری‌ها ی بیشتری از سوی شورا در عرصه تجاری هستیم .موضوعی که در حال حاضر جایگاه و ساختار فعلی شورای جهانی امکان چنین حرکت‌هایی را نمی‌دهد.

وی  افزود :بشر وارد دوره نرم‌افزاری خویش شده است و فرهنگ، صنایع فرهنگی و خلاق و در میان آن‌ها صنایع دستی روز به روز از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. بنابراین لازم است تا از این فضای تازه برای گفت‌وگو، صلح، همبستگی،‌ توجه به صنایع سبز و توسعه پایدار بویژه توسعه جوامع محلی و فقرزدایی بهره برد.

وی ادامه داد :کارگاه‌های خانگی و متوسط ،مدل‌های مناسب توسعه در آینده خواهند بود. به همین دلیل اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان از اهمیت بی‌سابقه‌ای برخوردار است.

در ادامه‌ جلسه و در پی انتخابات برگزارشده در شورای جهانی صنایع دستی،ایران برای بار دیگر به عنوان مدیر غرب آسیا در حوزه صنایع دستی انتخاب شد تا بهمن نامور مطلق برای دومین بار در مسوولیت خود به عنوان مدیر غرب آسیا ابقا شود .همچنین در ادامه نشست «غدا هیجاوی» نیز برای بار دیگر به عنوان رییس منطقه‌ای اسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا