پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

رئیس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی،شهروند افتخاری اصفهان شد

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، در آیین افتتاحیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی که در روز یکشنبه چهارم مهرماه ۱۳۹۵ در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، نشان شهروند افتخاری اصفهان توسط شهرداری اصفهان  بهغدا هیجاوی رئیس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی اهداء شد.شان شهروندی

این اجلاس که هر چهار سال یکبار در یکی از شهرهای عضو برگزار می گردد ،برای اولین بار در ایران و در شهر اصفهان در حال برگزاری است ، بیش از دویست نفر از مدیران و نخبگان صنایع دستی کشورهای مختلف دنیا در این نشست حضور دارند .
غدا هیجاوی قدومی از سال ۲۰۱۳ تا کنون به عنوان رئیس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی انتخاب شده است . وی دارای مدرک فوق دکترا هنرهای زیبا از دانشگاه هاروارد و دکترای رشته تاریخ هنرهای اسلامی و معماری است.
غدا هیجاوی قدومی که در سال های متمادی در حوزه های مختلف صنایع دستی فعالیت داشته ، از افراد تأثیرگذار به حوزه صنایع دستی اصفهان در سطح جهان است وبدلیل فعالیت ها و حمایت های او ،اصفهان در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب و امسال هم به عنوان میزبان جهانی این شورا انتخاب شد. نشان شهروند افتخاری توسط جمالی نژاد شهردار اصفهان به وی اهداء شد.
این مراسم در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ،استاندار اصفهان وتعدادی از مسئولین و مدیران ارشد صنایع دستی و هنرمندان برجسته انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا