پیشخوانعناوین اخبار

حضور کارآموزان وکالت در ادارات معاضدت اجباری شد

حسین عسکری راد از تغییر در نحوه اجرای دوره کارآموزی وکالت خبر داد و گفت :از آنجا که بیشتر تحقیقات انجام شده توسط کارآموزان وکالت، کار خودشان نیست و از تحقیقات انجام شده دیگران برمی دارند و اصالت ندارد، لذا درخواست حذف تحقیق در دوره کارآموزی وکالت را داشتیم که با این درخواست موافقت شد و مقرر گردید کارآموزان به جای آن، ضمن آوردن آرای قضایی، ترجمه و سخنرانی نیز داشته باشند.

وی افزود : بیشتر کارآموزان بعد از گذراندن دوره وکالت و سوگند خوردن، پرونده چندانی در اختیار ندارند، برای همین حضور کارآموزان در ادارات معاضدت قضایی الزامی شد تا آنان از نزدیک با مردم، پرونده ها، دعواها و مشکلات آنان قرار گرفته و با دعوای واقعی آشنا  شوند.
دبیر کمیسیون کارآموزی وکالت ادامه داد: حضور در ادارات معاضدت قضایی فرصتی برای این کارآموزان فراهم می کند تا در کنار وکلای دادگستری، نسبت به شیوه بررسی اسناد و مدارک و نحوه پاسخگویی توجیه شوند.
وی با تاکید بر لزوم دانش رایانه برای کارآموزان وکالت اظهار داشت: داشتن دانش رایانه ای برای کارآموزان الزامی است و صرف داشتن مدرک رایانه ای از یک مرکز فنی و حرفه ای قابل قبول نیست و این افراد ممیزی می شوند.
وی گفت: استقلال کانون وکلا حق فردی و شخصی نیست بلکه حق شهروندیٰ ملی و عمومی است چون وکیل با استقلال بهتر می تواند حق شهروندی موکلش را احیا کند و به دفاع از حق او بپردازد.
عسکری راد، با توصیه به همکاران وکیل به نگرفتن حق مشاوره، تصریح کرد: نگرفتن حق مشاوره برای وکیل سرمایه است و ارباب رجوعی که برای گرفتن مشاوره یک بار به وکیل مراجعه می کند با انجام مشاوره رایگان ترغیب می شود تا وکالت پرونده خود را به دست همین وکیل بسپرد. اما در عین حال وکلا را به انجام کار وکالت رایگان اصلا توصیه نمی کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا