شهر و جامعهعناوین اخبار

نشست بین‌المللی شورای جهانی صنایع دستی فرصتی برای تبلور بهتر اصفهان/ ظرفیت‌های صنایع دستی اصفهان بسیار بالاست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، مهدی جمالی‌نژاد گفت : بررسی سابقه تاریخی اصفهان نشان از این مهم دارد که این استان همواره دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده و در واقع صنعت و هنر مردم این دیار زبانزد جهانیان بوده است.

وی در این خصوص به مدرس ابن‌سینا اشاره کرد و بیان داشت: حضور ابن‌سینا در این مدرس در اوایل قرن پنجم هجری خود گواه این مسئله است که اصفهان تا چه میزان برای علم و دانش‌پذیری اهمیت قائل بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: این موضوع از این حیث دارای اهمیت است که ابن‌سینا به عنوان موسس علم طب و شخصی که در آن دوران به عنوان نخستین اساتید علم طب در جهان بوده با شناخت ویژگی‌های اهالی دیار نصف‌جهان، اصفهان را برای علم‌پذیری و علم‌آموزی انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: در دوران صفوی یعنی بیش از چهار قرن پیش نیز هنرمندان اصفهانی با خلاقیت و نبوغ بالای خود، آثاری فاخر را برای اصفهان به ثبت رساند‌ه‌اند که این آثار پس از گذشت قرن‌ها هنوز هم می‌درخشند.

جمالی‌نژاد افزود: امروز نیز اگر اصفهان میزبانی این اجلاس بین‌المللی را بر عهده دارد به پاس همین خلاقیت‌ها و پیشینه علمی و فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در این خصوص نه تنها مسئولان استانی بلکه مسئولان کشوری نیز باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنند تا بتوان بدین وسیله ظرفیت‌های هنری اصفهان را بیش از پیش به جهانیان شناساند و در کنار آن زمینه‌ای را فراهم کرد تا هنر اهالی دیار نصف‌جهان به منازل مردم جهان برود.

شهردار اصفهان با اشاره به زیبایی‌هایی که در آثار هنری هنرمندان اصفهانی وجود دارد، گفت: هنر مینا، قلمکار، قلمزنی و هزاران هنر دستی دیگر اصفهان این قابلیت را دارد تا به خانه‌های تک تک مردم جهان برود اما مسئله‌ای که مهم است این است که باید به خوبی این هنرها را در این فرصت معرفی کرد.

وی از برگزاری هجدهمین نشست بین‌المللی شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان با عنوان یک افتخار و فرصت یاد و تصریح کرد: نباید کوتاهی از سوی مسئولان در این خصوص صورت گیرد زیرا چنین فرصت‌هایی به آسانی به دست نمی‌آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا