پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پلیس با توانمندی ، بنیه دفاعی و روحیه جهادی هر تهدیدی را خنثی خواهد کرد/ دفاع امروز در برابر تهدیدات نرم است / ارائه خدمات بیشتر پلیس در هفته ناجا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  ، سردار”حسین اشتری” ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به جمله تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: (جنگ برای ما نعمتی است )، اظهار داشت : فهم این جمله برای خیلی ها سخت بود اما دیدیم بعد از این واقعه ناگوار دستاوردهای بزرگی بدست آمده است .

وی دفاع مقدس را ذخیره ای برای نسل های آینده دانست و گفت : ما در هشت سال دفاع مقدس با کم ترین امکانات و تجهیزات در مقابل ارتش سراسر مسلح عراق مقاومت و دفاع کردیم که این دفاع همیشه باعث افتخار ما است و اگر امروز با رشد چشمگیری در صنعت دفاعی روبه رو هستیم و دانشمندان جوان ما نوآوری هایی داشته اند به برکت دفاع مقدس است .

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سردمداران حوزه های علمی و تکنولوژی کشور ما از یادگاران دوران دفاع مقدس یا دلداگان به امام( ره) و رهبری هستند .

سردار اشتری از عشق و علاقه جوانان کشور به دوران دفاع مقدس گفت و ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی با همان روحیه جهادی دفاع مقدس، مشغول به خدمت و تامین نظم و امنیت برای مردم عزیز کشورمان هستند .

وی ادامه داد : امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا است که این روحیه جهادی می بایست در زندگی شخصی ، سازمانی و اجتماعی حفظ شود تا در تمام زوایای زندگی موفق باشیم .

فرمانده انتظامی ناجا از جنگ نرم و وظایف ما در این دوران سخن گفت و افزود: امروز در حال دفاع در جنگ نرم هستیم که از جنگ سخت پیچیده تر است و هوشیاری همه مردم ، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را می طلبد

وی اظهار داشت : امروز استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل ، ملت های مسلمان به ویژه کشور اسلامی ما را تهدید می کنند که امیدواریم با تبعیت از امام( ره ) ، رهبری و اتکاء به مردم انقلابی در این جنگ نیز پیروز شویم .

سردار اشتری از امنیت مثال زدنی کشورمان سخن گفت و بیان داشت : این امنیت مدیون خون شهدا ، روحیه جهادی و انقلابی مردم ، نیروهای نظامی و انتظامی و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) است که با نگاهی به برخی کشورهای منطقه و اروپایی که ادعای امنیت دارند، به جایگاه بالای امنیتی کشورمان پی می بریم .

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مفسران نظامی انگلیسی و آمریکایی به اقتدار و توانمندی دفاعی ایران معترف شده اند، گفت : آمادگی بالا، توانمندی و بنیه دفاعی و روحیه جهادی در نیروهای نظامی و انتظامی با هم آمیخته شده و هر تهدیدی را خنثی خواهد کرد که امیدواریم روز به روز ارتقای این اقتدار را شاهد باشیم و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی را ناکام بگذاریم .

برقراری امنیت مطلوب در شهرها، جاده ها و روستاهای کشور

وی اظهار داشت : کشور ما بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دارد که بحمداله تمام این نقاط از ثبات و امنیت کامل برخوردار است در حالی که برخی از کشورهای همسایه ما از این ثبات و امنیت برخوردار نیستند و برخی مواقع حافظ امنیت مرزهای کشورهای همسایه نیز هستیم و علاوه بر آن در شهرها ، جاده ها و روستاها امنیت بسیار خوبی برقرار است .

سردار اشتری گفت : وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت و آرامش برای مردم است و شهروندان نیز قدردان این نیرو هستند ؛ آنان پلیس را یار مهربان و مراکز انتظامی را ملجاء و پناهگاه خود می دانند و هرکجا یکی از عناصر نیروی انتظامی زندگی می کند مردم به وی مراجعه و مشکل خود را مطرح می کنند که این از برکات نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس است

“ایمان،انظباط و آموزش” سرلوحه کار مراکز آموزشی ناجا

فرمانده انتظامی ناجا به موضوع آموزش در مراکز علمی آموزشی نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد : بحمداله در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه علوم انتظامی امین ، جوانان پرشور ، ولایت مدار ، انقلابی و آماده اجرای ماموریت مشغول تحصیل هستند و شعار “ایمان،انظباط و آموزش” سرلوحه کار این مراکز است .

وی اظهار داشت : در مراکز آموزشی از بهترین امکانات و تجهیزات استفاده شده تا فراگیران از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند و بتوانند در ماموریت های آینده ناجا موثر باشند .

شهادت افتخاری بزرگ برای کارکنان ناجا است

سردا اشتری با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نیرو اضافه کرد: باب شهادت در ناجا باز است بطوریکه هر ماه و یا هر هفته شهدایی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می کنیم که البته جان کارکنان برای ما عزیر است و سعی کرده ایم با افزایش تجهیزات ، آموزش و به روزرسانی، منجربه کاهش تعداد شهدا شده تا امنیت را برای مجرمان و خلافکاران سلب کنیم .

وی افزود:شهادت نیروهایی که جانشان را برای نظم و امنیت کشور در طبق اخلاص قرار داده اند افتخاری بزرگ برای ما است و نیروهای انتظامی امروز برای مبارزه با اشرار ، گروهک های تکفیری ، قاچاقچیان مواد مخدر ، سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه هر لحظه تا پای شهادت آماده اند .

هفته ناجا فرصتی برای پیوند مردم و پلیس

اشتری هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای پیوند بیشتر بین مردم و نیروهای پلیس عنوان کرد و گفت : سعی می کنیم در این هفته خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم و از زحمات همکاران نیز تجلیل کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای نیروی های انتظامی تعطیلات معنا ندارد و در تمام ایام سال مشغول خدمت به مردم هستند گفت :باید از صبر و همراهی همسران ، فرزندان و خانواده کارکنان نیروی انتظامی تقدیر شود.

گفتنی است، در این مراسم جمعی از فراگیران آموزشگاه های علمی تخصصی ” شهید بهشتی” اصفهان، “ثامن الائمه” مشهد و شهید “چمران” کرج حضور داشتند و از مدیران ، فرماندهان ، فراگیران نمونه و تعدادی از خانواده های شهدا نیز تقدیر شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا