پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استان اصفهان می تواند نیازهای صنعتی اقلیم کردستان را تامین کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار حاج احمد کلاری عضوهیات رییسه اتاقب ازرگانی سلیمانیهک ردستان عراق تصریح کرد:صنعت استان اصفهان در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی می تواند نیازهای اقلیم کردستان را تامین کند.

وی تصریح کرد:اتاق های بازرگانی اصفهان و سلیمانیه می توانند روابط تنگاتنگی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها برقرار کنند.

سهل آبادی خواستار تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین استان اصفهان و اقلیم شد و گفت:معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اقلیم به فعالان اقتصادی استان اصفهان می تواند حجم مبادلات تجاری دو طرف را در کمترین زمان افزایش دهد.

وی خواستار تسهیل صادرات کالا از استان اصفهان به اقلیم شد و گفت:وضع مقررات و سخت گیری های اقلیم در واردات کالاهای ایرانی در دولت مرکزی عراق باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

حاج احمد کلاری در این دیدار خواستار حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اصفهان در  منطقه صنعتی مشترک سلیمانیه شد و گفت:  ۱۷۵ هکتار در این منطقه در نظر گرفته شده که  ۱۲۵ هکتار برای  سرمایه گذاران ایرانی  و ۵۰ هکتار برای سرمایه گذاران عراقی اختصاص یافته است .

وی همچنین از آمادگی اختصاص زمین های زراعی اقلیم برای کشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت:بخش کشاورزی استان اصفهان با داشتن نیروی انسانی متخصص می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت کشاورزی اقلیم داشته باشد .

وی از ارایه ۱۵ سال معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی اقلیم کردستان برای تولید کنندگان منطقه صنعتی سلیمانیه خبر داد و گفت: صنایع غذایی و ساختمانی در اولویت سرمایه گذاری در این منطقه اند و فعالان اقتصادی استان اصفهان می توانند از این فرصت برای  سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی از آمادگی جذب سرمایه گذاری و تکنولوژی  تولید برق برای شهرک های صنعتی اقلیم با همکاری استان اصفهان  خبر داد و گفت: گاز و برق مصرفی منطقه های صنعتی  از ایران تامین می شود.

وی فعالیت دو مرز پرویزخان و قصرشیرین ایران در توسعه روابط اقتصادی ایران و  اقلیم کردستان موثر دانست و گفت: افزایش حجم تبادلات اقتصادی می تواند روابط اقتصادی اقلیم با استان اصفهان را تعمیق بخشد.

وی  خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه بین  نمایشگاه سلیمانیه و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان شد و گفت:برگزاری نمایشگاه مشترک در اقلیم کردستان  می تواند یکی از مهم ترین بند های این تفاهم نامه  است .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا