پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

حمایت ویژه پلیس اصفهان از نگهبانان محله

 سرهنگ “حسین حسین زاده” در ششمین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس پیشگیری ناجا که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد گفت: امروز به برکت جانفشانی مدافعان حرم و مرزبانان هوشیار و سخت کوش نیروی انتظامی ایران اسلامی یکی از امن ترین کشورهای دنیا است.

وی افزود: در پاریس که قلب اروپا است و از هوشمند ترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای تامین امنیت شهروندان برخوردار است دیدیم که داعش ظرف ۳۰ ثانیه هفت بمب را در این شهر منفجر کرد و این درحالی است که نیروهای فداکار و مخلص ایران اسلامی امروز کمر داعش را در کشور عراق و سوریه شکسته اند و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای سخت کوش انتظامی اجاز نفوذ آنها به داخل کشور را نمی دهند.

سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: قطعاً این گونه شجاعت ها و رشادت ها هم ما را دلگرم می کند و هم انگیزه می دهد تا بیشتر برای مردم کار و خدمت کنیم و در جهت ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت تلاش نماییم.

وی در ادامه عدم احساس مسئولیت برخی از شهروندان در مقابل حوادث و اتفاقات درون شهر را آفتی برای جامعه امروزو سنگین شدن وظایف پلیس قلمداد کرد و اظهار داشت: یکی از راه های ارتقای امنیت در جامعه مشارکت عمومی است و زمانی مردم می توانند از امنیت بالایی برخوردار شوند که خود را در این امر سهیم بدانند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا مجرمان پیش از اینکه از پلیس بترسند از پیرمرد و پیرزنی می ترسند که در تراس خود نشسته و با دقت و ظرافت کامل به خیابان نگاه می کند و به اتفاقاتی را در آن حوالی می افتد حساس هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال استفاده از مشارکت عمومی در تامین امنیت است اظهارداشت: یکی از زمینه ها و بستر های خوب این مشارکت در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و توسط نگهبانان محله نمود پیدا می کند.

حسین زاده با اشاره به نقش تاثیرگذار نگهبانان محله در کاهش و کنترل جرایمی ،توسعه نگهبانان محله را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس اصفهان طرحی را در دستور کار دارد که از این افراد تحت حمایت های ویژه انتظامی و قضایی قرار بگیرند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا