شهر و جامعهعناوین اخبار

کوچه پس کوچه‌های اصفهان نو شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته تنها به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در مناطق مرکزی شهر و پروژه‌های بزرگ بسنده نکرده و با ورود مویرگی به محلات و اجرای پروژه‌ها پرونده خدمت‌رسانی خود را کامل‌تر کرده است.

اصلاح سیما و منظر شهری نیز در این راستا از دغدغه‌های شهرداری اصفهان بوده که با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سطح شهر اصلاح شده است و در این میان آسفالت معابر اصلی و فرعی از جمله اقدامات شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته و به منظور تسهیل در تردد و همچنین کاهش خسارات به خودروهای شهروندان بوده که در قالب طرحی به نام «نهضت آسفالت» اجرایی شده است و با ورود به محلات و نقاط حاشیه‌ای شهر اصفهان خیابان‌های اصلی و فرعی اصفهان را نو کرده است.

نهضت آسفالت بیش از آنکه یک پروژه عمرانی در کلانشهر اصفهان باشد، یک گام موثر برای محرومیت‌زدایی از چهره مناطقی است که در سال‌های اخیر سهم کمتری از عمران و بهسازی را به خود دیده‌اند.

فعالیت ۲۰ اکیپ شبانه‌روزی برای اجرای نهضت آسفالت

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در سال جاری همانند سال‌های گذشته نیز نهضت پارکینگ‌سازی، آسفالت و پیاده‌روسازی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار می‌کند: اکنون نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهردار اصفهان رسیدگی و ساماندهی وضعیت آسفالت معابر است و از این رو نهضت آسفالت معابر با قوت و جدیت بیشتر در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان در حال اجراست.

وی در ادامه به آمار ۶ ماهه فعالیت‌‌های شهرداری اصفهان در حوزه آسفالت معابر اشاره می‌کند و می‌گوید: تا پایان شهریورماه سال جاری بالغ بر ۲۶۰ هزار تُن آسفالت در قالب حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان پخش شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه می‌کند: در حال حاضر پنج اکیپ شبانه و ۱۵ اکیپ روزانه برای اجرای «نهضت آسفالت» شهرداری اصفهان فعالیت دارند.

وی همچنین به اقدامات نظارتی شهرداری در حوزه اجرای «نهضت آسفالت» اشاره می‌کند و می‌گوید: برای این امر ۱۶ کارشناس و مشاور انتخاب شده که با سرکشی روزانه به مناطق ۱۵گانه، نیازهای محلات و معابر اصلی و فرعی را شناسایی کرده و با ارائه گزارش خود ادامه طرح آسفالت معابر را با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته برنامه‌ریزی می‌کنند.

منطقه ۸ بیشترین سهم را در اجرای نهضت آسفالت داشته است

مظفر منطقه ۸ شهرداری اصفهان را بزرگ‌ترین سهامدار اجرای طرح آسفالت در سال جاری عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به اجرای این طرح چندین خیابان جدید در منطقه ۸ شهرداری ایجاد شده است.

وی فعالیت آزمایشگاه شهرداری در حوزه سنجش کیفیت آسفالت را یکی از نقاط قوت اجرای نهضت آسفالت در شهر اصفهان توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: با فعالیت این آزمایشگاه کیفیت آسفالت سنجش شده و اختلاط کارخانجات آسفالتی که برای شهرداری آسفالت تهیه می‌کنند نیز به روز می‌شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری برای آسفالت معابر اعم از روکش، لکه‌گیری اصولی، استفاده از آسفالت جایگزین، درزگیری معابر اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، می‌افزاید: ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در سال ۹۵ برای آسفالت معابر اصلی و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت معابر فرعی پیش‌بینی شده است.

وی به صدور شناسنامه برای معابر شهر اصفهان نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: با صدور این شناسنامه کنترل آسفالت به صورت آنلاین انجام می‌شود و پیرشدگی و خرابی معابر اصلی و فرعی در شهر اصفهان به تاخیر می‌افتد.

مظفر اضافه می‌کند: تا پایان سال جاری برای ۳۰ درصد از معابر شهر اصفهان شناسنامه صادر می‌شود و در سال آینده نیز به صورت کامل این پروژه اجرایی خواهد شد.

نهضت آسفالت راه محرومیت زدایی را هموار می‌کند

اجرای آسفالت معابر و محلات شهر اصفهان از سوی شهرداری به صورت مستقیم و بدون سپردن به شرکت‌های خدماتی در این زمینه سبب شده تا کیفیت کار نیز در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود داشته باشد.

اما با توجه به اینکه در شرایط رکود اقتصادی و نیز درآمدزایی دشوار شهرها، نهضت آسفالت با صرف هزینه فراوان در شهر اصفهان شکل گرفته است، به نظر می‌رسد باید هماهنگی بین سازمانی بیش از گذشته، در این شهر انجام گیرد تا هزینه‌ای که از بیت‌المال صرف عمران شهر می‌شود در اثر اقدامات دیگر شرکت‌ها به هدر نرود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا