پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امنیت اصفهان زبانزد میهمانان و توریست های خارجی است

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،رسول زرگر پور در دیدار فرمانده انتظامی و معاونان پلیس استان که همزمان با آخرین روز از هفته ناجا در دفتر وی انجام شد با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این هفته اظهار داشت: به حمد اله امسال برنامه های هفته نیروی انتظامی چه در سطح ملی و چه در استان به خوبی برگزارشد

وی افزود: هر سازمان و نهادی در هفته ای که به نام آن تعیین شده سه هدف را دنبال می کند که یکی از آنها ارائه گزارشی از عملکرد و خدماتی است که به مردم ارائه می نماید تا به اطلاع آنان برساند که چه اقداماتی در جهت رفاه و حل معضلات جامعه برداشته است.

این مقام مسئول هدف دوم از برگزاری برنامه های هفته ویژه یک نهاد را اعلام برنامه های جاری و بیان نقاط قوت و ضعف توسط آن نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: هدف سوم ارتباط مردم با آن نهاد است که زمینه ای فراهم شود تا نقطه نظرات خود را در جهت ارتقا و پیشرفت آن نهاد ارائه نمایند که به حمد اله نیروی انتظامی در این هفته به اهداف خود دست پیدا کرد.

استاندار اصفهان وظیفه ذاتی نیروی انتظامی را ایجاد امنیت و آرامش برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی به موضوع امنیت پایدار اشاره کردند امروز به حمداله ایران اسلامی ما در کنار کشورهایی که در آن پر از جنگ و خونریزی و جنایات ضد بشری رخ می دهد از امنیت و ثبات بالایی برخوردار است.

زرگر پور تصریح کرد: امروز با عنایت امام زمان (عج)، تدابیر مقام معظم رهبری و برنام هایی که دولت داشته و زحماتی که نیروهای امنیتی به خصوص نیروی انتظامی می کشند ایران، امن ترین و باثبات ترین کشور در منطقه است وبه این موضوع میهمانان و توریست های خارجی که به اصفهان سفر می کنند نیز اعتراف می کنند.

وی افزود: البته دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از پای نایستاده و از هر توطئه و حرکت ایذایی در جهت برهم زدن امنیت کشور استفاده می کنند که به حمد اله این توطئه ها به وسیله نیروهای امنیتی و به ویژه نیروهای انتظامی خنثی شده است که امیدواریم این امنیت همچنان تداوم داشته باشد.

زرگر پور با بیان اینکه اصفهان بسیار مورد توجه گردشگران و حتی رسانه های خارجی است اظهار داشت: اصفهان یک شهر بین المللی است به طوری که در راهپیمایی های ملی رسانه های خارجی به طور ویژه راهپیمایی میدان امام (ره ) این شهر را پوشش می دهند و به محض اینکه اتفاقی در اصفهان رخ می دهد بلافاصله در سطح ملی و فرا ملی به طور گسترده بازتاب پیدا می کند و به حمد اله نیز با تلاش نیروهای انتظامی امنیت خوبی در این استان حاکم بوده است که می تواند تبلغ مثبتی برای ایران و اسلام محسوب می شود.

استاندار اصفهان به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع به نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور برمی گردد اما یکی از نهادهایی که وظیفه اصلی را در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد ازدیدار با سران سه قوه پنج آسیب اجتماعی را در اولویت قرار دادند گفت: یک مورد از این آسیب ها موضوع مواد مخدراست که امروز بلای خانمانسوزی شده و نیروهای جوان و فعال کشور را نابود می کند و توطئه ای است که دشمن آن را برای تضعیف نظام ما برنامه ریزی کرده است.

وی استان اصفهان را در موضوع مبارزه با مواد مخدر جزو استان های موفق عنوان کرد و اظهار داشت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امنیتی ۴۰ تن انواع مواد مخدر در مبادی ورودی استان کشف شده است و نرخ ابتلا به اعتیاد در استان ما هم از متوسط کشوری کمتر است که این موضوع نیز به دلیل دین داری مردم اصفهان و برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه نیروی انتظامی است.

زرگر پور گفت: هر طرحی که نیروی انتظامی اجرا می کند اثر آن را در جامعه می بینیم که یک نمونه آن طرح اخیر مبارزه با اراذل و اوباشدر سطح استان بود که قدرت این نیرو به نمایش گذاشت و از جمله حرکت های مثبتی است که باعث افزایش رضایتمندی مردم می شود و باید ریشه اراذل و اباش در اصفهان خشکانده شود و قطعاً با اشرافیت ، توان و برنامه هایی که نیروی انتظامی استان دارد این موضوع امکان پزیر است.

استاندار اصفهان مبارزه با قاچاق کالا را در سطح استان بسیار لازم و ضروری و حیاتی عنوان کرد و در تشریح دلایل آن گفت: استان اصفهان یک استان صنعتی و کارگری است و ۱۰ درصد کارگران کشور در این استان مشغول به کار هستند که قاچاق کالا تهدید جدی برای تولید کنندگان و صنعتگران این استان است و باعث بیکاری جوانان می شود و باید این موضوع به طور جدی پرداخته شود و برای آن برنامه ویژه ای داشته باشیم.

وی انتظار مردم از نیروی انتظامی را، ابهت، اقتدار و دست آهنین در برخورد جدی با مجرمان و رافت و مهربانی در هنگام روبرو شدن با آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پلیس اصفهان در این مسیر حرکت کرده و توانسته سال گذشته رتبه اول را در سطح کشور از نظر میزان رضایتمندی مردم کسب کند که امیدواریم همین رویه همچنان ادامه پیدا کند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: این قدرت و عزتی که امروز نیروی انتظامی دارد بخشی از آن مربوط به عملکرد آن است زمانی که قتلی رخ می دهد ۲۴ ساعت بعد قاتل آن دستگیر می شود و بخشی از آن نیزبه صلابت و ظاهر آن بر می گردد و باید نیروی پلیس از لباس شیک و مرتب ، بهترین اتومبیل ها، مجهزترین امکانات و ساختمان ها برخوردار باشند.

زرگر پور در پایان وجود کلانتری سید علی خان در نزدیکی میدان تاریخی امام(ره) اصفهان به دلیل حضور گردشگران خارجی را مناسب ندانست و خواستار جابجایی آن به نقطه دیگری از شهر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا