شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲/ جنس مطالبات شهروندان منطقه ۱۲ فرهنگی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نهضت پاسخگویی چهره به چهره تیم مدیریت شهری اصفهان به ایستگاه دوازدهم رسید و شهردار و معاونان وی با حضور در منطقه ۱۲ پاسخگوی مطالبات شهروندان و گوش شنوای مشکلات آنها بودند.

در این راستا می‌توان گفت که معاونان شهردار اصفهان طی ۱۲ هفته گذشته و با دیدار چهره به چهره با شهروندان از نزدیک با نیاز‌های مناطق و نوع مطالبات شهروندان در مناطق اصفهان آشنا شدند و در برنامه‌ریزی‌های آینده در حوزه فعالیتی خود در بخش‌های مختلف عمرانی، ‌خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی،‌ حمل و نقل و ترافیکی، شهرسازی و مالی و اداری برنامه‌های مناسب و طرح‌های تاثیرگذاری را تدوین خواهند کرد.

دیدار دکتر مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان با معتمدین محلات منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان همچون هفته‌های گذشته نخستین بخش این ملاقات مردمی را شامل می‌شد.

جنس مطالبات شهروندان و معتمدین محلات این منطقه از شهرداری اصفهان فرهنگی بود و راه‌اندازی فرهنگسرا در منطقه ملک‌شهر، راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران و … از جمله مطالبات معتمدان منطقه ۱۲ بود.

لزوم خروج عاشق‌آباد از بن‌بست

اما مسدود بودن محله عاشق‌آباد و لزوم خروج این منطقه از بن‌بست با توجه به دارا بودن جاده‌های خاکی از این محله به سمت ملک‌شهر و شهرک کوثر، لزوم راه‌اندازی زمین ورزشی در عاشق‌آباد و همچنین در محمودآباد با همکاری مردم برای واگذاری زمین و لزوم استفاده از شورایاری‌ها در محلات برای اجرای پروژه‌های شهرداری در محلات از دیگر مطالبات معتمدان محلی در این منطقه بود.

بهره‌برداری از پروژه بزرگ میدان استقلال در بازه زمانی کوتاه نیز از دیگر موارد اعلام شده از سوی معتمدین و شهروندان منطقه شهرداری اصفهان بود که در این راستا مردم منطقه ۱۲ بر این باورند که با اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری طی دو سال گذشته چهره شهر متفاوت شده و از این رو اقدامات شهرداری قابل تحسین بوده است.

دیدار چهره به چهره شهردار با مردم به دیگر مدیران تسری یابد

همچنین قدردانی از شهردار اصفهان به دلیل برگزاری نهضت پاسخگویی در قالب دیدار چهره به چهره با شهروندان نیز در این دیدار قابل توجه بود ضمن اینکه یکی از روحانیون این منطقه به لزوم توسعه ملاقات چهره به چهره دیگر مسئولان با مردم شد و اظهار داشت: ضروری است که مدیران دیگر نهادها از جمله مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان نیز چنین دیدارهایی را با شهروندان مناطق مختلف شهرداری داشته باشند.

در این میان دود ناشی از پالایشگاه، نیروگاه و پتروشیمی اصفهان نیز از دید شهروندان منطقه ۱۲ به دور نماند و آنها از شهردار اصفهان درخواست پیگیری عوارض ناشی از آلاینده‌هایی شدند که هر روز تنفس می‌کنند.

۹۰ درصد از وعده‌های شهرداری در منطقه ۱۲ محقق شد

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در این دیدار به تحقق ۹۰ درصد از وعده‌های شهرداری در این منطقه اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که منطقه ۱۲ به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین و به لحاظ جمعیتی سومین منطقه شهرداری اصفهان است و از این رو مدیریت این منطقه کار سختی است.

محمدرضا برکت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از پروژه‌های تعریف شده برای منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان کلید خورده است، افزود: طی سه هفته آینده چندین پروژه در این منطقه از شهرداری اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما در منطقه ۱۲ شهرداری منتظر اعتبار نمی‌مانیم، تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز ۱۰ الی ۱۵ پروژه در منطقه ۱۲ شهرداری کلید خواهد خورد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان بهره‌برداری از ساختمان جدید منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پردیس خانواده‌محور، احداث پارک ۲۷ هزار متری شهرک مهدیه، پارک ۲۰ هزار متری نگین، آغاز رینگ چهارم ترافیکی، پیاده‌روسازی خیابان بهار، رباط سوم و ورزشگاه، راه‌اندازی ورزشگاه بزرگ ناصر خسرو، آسفالت معابر، بهره‌برداری از پارک عاشق‌آباد، ساماندهی خیابان وحدت و احداث گذر فرهنگی و نمازخانه پارک ملت را نیز از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در منطقه ۱۲ اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری نیز سه پروژه شاخص در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیشترین طرح‌های فرهنگی در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اجرایی شده است، افزود: راه‌اندازی پردیس خانواده‌محور نیز از اصلی‌ترین پروژه‌های فرهنگی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان است که به زودی اجرایی خواهد شد.

۱۰ پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲ اجرایی می‌شود

در ادامه شهردار اصفهان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم، همدلی و همراهی شهروندان با شهرداری را دلیل اصلی پویایی و نشاط حاکم بر شهر اصفهان دانست و گفت: شهرداری اصفهان بر خلاف بسیاری از شهرداری‌های کشور در حوزه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید از موقعیت خوبی برخوردار است.

مهدی جمالی‌نژاد به اجرای ۱۰۸۳ پروژه عمرانی در شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: ۴۰ عدد از این پروژه‌ها اَبَرپروژه بوده که با جدیت و به صورت شبانه‌روزی در حال بهره‌برداری هستند.

شهردار اصفهان پروژه میدان استقلال را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اصفهان در منطقه ۱۲ دانست و افزود: ۱۲ پروژه در دل یک پروژه قرار گرفته و هر یک از بخش‌هایی که راه‌اندازی می‌شود بدون معطلی برای برگزاری مراسم افتتاح رسمی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی همچنین به اجرای ۱۰ پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲ در حال اجرا است که قرارداد ۶۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها طی دو ماه گذشته منعقد شده است.

تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده

جمالی‌نژاد در ادامه از شهروندان منطقه ۱۲ و به ویژه شهروندانی که خانه‌هایی در بافت فرسوده دارند خواست تا از بسته‌های تشویقی شهرداری برای رونق ساخت و ساز استفاده کنند چرا که در این طرح امکان واگذاری ملک به جای هزینه صدور پروانه ساختمان امکان‌پذیر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای بازسازی بافت فرسوده ۷۰ درصد تخفیف برای شهروندان در زمینه صدور پروانه ساختمان لحاظ شده است.

شهردار اصفهان پایان طراحی و مطالعات کارشناسی بزرگ‌ترین پردیس خانواده‌محور و بهره‌برداری از مجموعه پل‌های میدان استقلال را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ عنوان کرد و ابراز داشت: تا پایان سال نیز چهارمین برنامه از سری برنامه‌های هر هفته چند افتتاح در منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

منطقه ۱۲ سرآمد مناطق شهرداری در حوزه ساخت مراکز فرهنگی همجوار مسجد

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار منطقه ۱۲ را سرآمد مناطق شهرداری اصفهان در حوزه ساخت مراکز فرهنگی همجوار مسجد دانست و اظهار داشت: در سال جاری دو مجموعه فرهنگی همجوار مسجد در این منطقه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

علی قاسم‌زاده گفت: دو مجموعه فرهنگی همجوار مسجد نیز در این منطقه در حال بهره‌برداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه فاز نخست مطالعات پردیس فرهنگی خانواده‌محور به پایان رسیده است، افزود: فاز دوم مطالعاتی این پروژه نیز آغاز شده است و در سال جاری با اعتبار شش میلیارد تومانی به جز تملک کلنگ زنی خواهد شد.

سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ مناسب است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه در منطقه ۱۲ با توجه به وسعت بالایی که دارد در آینده‌ای نزدیک با مشکلات کم‌آبی روبرو خواهیم شد، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در خارج از حریم شهر اصفهان قرار گرفته و از این رو زمین‌های بایر در این منطقه نیز قابل توجه بوده است.

احمدرضا مصور با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ مناسب است، تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به انبوه‌سازی‌هایی که در این منطقه در حال انجام است، با مشکلات کمبود سرانه روبرو خواهیم شد.

وی لزوم پلاک‌گذاری منازل را نیز از دیگر مطالبات شهروندان منطقه ۱۲ در این ملاقات مردمی عنوان کرد و افزود: در این راستا پیمانکاران اداره پست فعالیت‌های خود را با تاخیر انجام می‌دهند و تاکنون پلاک‌گذاری تنها در مناطق یک و سه به طور کامل اجرایی شده و در دیگر مناطق نیز در حال انجام است.

ارتفاع‌سازی در منطقه ۱۲ پیش‌بینی شده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این ملاقات مردمی با بیان اینکه منطقه ۱۲ از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان است، افزود: آزادسازی پلاک‌های موجود در مسیر آزادسازی طرح‌های شهرداری از جمله مطالبات شهروندان در این ملاقات بود که مورد بررسی قرار گرفت.

سید جمال‌الدین صمصام شریعت با بیان اینکه درخواست صدور پروانه ساختمانی در خارج از محدوده شهرداری اصفهان نیز از دیگر مطالبات شهروندان منطقه ۱۲ بوده است، تصریح کرد: امکان صدور پروانه ساختمان برای این افراد مقدور نبوده است.

وی درخواست ساخت مجموعه‌های آپارتمانی را از دیگر مطالبات  شهروندان در منطقه ۱۲ اعلام کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح‌ها موافقت شد چرا که منطقه ۱۲ ظرفیت ارتفاع‌سازی را دارد و در طرح تفصیلی پیش‌بینی ارتفاع‌سازی در این منطقه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان این منطقه باید نسبت به خرید املاک قولنامه عادی توجه داشته باشند و اراضی واقع در طرح‌‌های عمرانی و اراضی خارج از محدوده عمرانی را خودداری کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا