پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توسعه همکاری های تجاری و  علمی  ایران و فرانسه به همت خانه صنعت،معدن و تجارت ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان ، ،سید عبدالوهاب سهل آبادی طی سفر دو روزه به دعوتبرنارد کلینفرییس اتاق بازرگانی نیسفرانسه صورت پذیرفت، ضمن امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی نیس با مدیران عامل  چند شرکت بین المللی فرانسوی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها زمینه های  همکاری بنگاههای صنعتی و اقتصادی دو کشور در بخش های انرژی ،صنایع هوایی ،آموزشی ،زیست محیطی ،شهری،سرمایه گذاری،داروسازی و ارتباطات تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد هیات های کارشناسی دو طرف راهکارها و زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری را بررسی کنند.

امضای تفاهم نامه خانه صنعت ،معدن و تجارت  ایران و  اتاق بازرگانی نیس فرانسه

در این سفر نشسترییس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی  و کارآفرینان نیس فرانسه همراه با امضای تفاهم نامه مشترکبرگزار شد .

سهل آبادی در این نشست با اشاره به سابقه دیرنیه روابط اقتصادی ،فرهنگی و علمی  ایران و فرانسه گفت:در دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک بین بنگاه های اقتصادی ایران و فرانسه به وجود آمده و امیدواریم با برگزاری این قبیل نشست ها زمینه های همکاری دو طرف افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد:خانه صنعت،معدن و تجارت و اتاق بازرگانیبه عنوان دو تشکل تاثیرگذار صنعتی و اقتصادی از هر اقدامی که منجر به توسعه و تحکیم روابط همه جانبه بین ایران و کشورهای منطقه و جهان شود استقبال خواهد کرد و در همین راستا برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی تدوین گردیده است .

سهل آبادی افزود: ایران از نظر اجتماعی و اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار داشته و قوانین حامی سرمایه گذاران از بهترین و کاملترین در نوع خود است.

بازدید از مرکز آموزش خلبانی و دیدار با رییس  پارک فناوری سوفیا آنتی پولیس و شهردار نیس

در حاشیه این  سفر، رییس اتاق بازرگانی اصفهان  از مرکز بین المللی آموزش خلبانی و پارک فناوری سوفیا آنتی پولیسبازدید به عمل آورد .

فیلیپ ماریانیرییس  پارک فناوری سوفیاآنتی پولیس ضمن استقبال رسمی از رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران گفت:۱۳۵۰ شرکت در این پارک مشغول فعالیتند که  از بین آنها ۶۰ شرکت بین المللی  نیز از سایر کشورها حضور دارند

رییس پارک ضمن اشاره به این نکته که این شهرک با ۴۰ کشور در ارتباط و ارایه خدمات است ،افزود:  ۳۴ هزار و ۴۰۰ شغل حاصل فعالیت این شرکت ها در این پارک  است.

وی در ادامه آمادگی خود را برای ارایه خدمات مشاوره و انتقال فناوری به ایران و نیز همکاری با پارکهای  فناوری ایران  اعلام و برای شروع همکاری و تبادل اطلاعات در نزدیکترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد.

فیلپ پرادال شهردار نیس در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان  با ارایه گزارشی از نحوه بهبود سیستم ترافیک و دیگر خدامت شهری گفت:طرح ایجاد شهر پاک در نیس در دست بررسی است و آماده انتقال این تجربه به شهرهای تاریخی ایران از جمله اصفهان هستیم.

وی تصریح کرد:طرح توسعه قطار شهری، سیستم کنترل حمل و نقل و افزایش حمل و نقل عمومی در جهت کاهش مصرف انرژی

و رسیدن به استانداردهای در حوزه شهر پاک از اولویت های مدیریت شهری نیس است .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا