شهر و جامعهعناوین اخبار

لزوم فعالیت‌های فرهنگی برای آموزش مسائل ترافیکی به کودکان و نوجوانان/ برپایی نمایشگاه برای کودکان با تلفیقی از آثار آیینی و مذهبی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک برگزار شد، با بیان اینکه هفته کودک در سال جاری با همایش شیرخوارگان حسینی و روز حضرت علی‌اصغر (ع) تقارن پیدا کرده، اظهار کرد: تقارن برنامه‌های فرهنگی روز جهانی کودک با ایام سوگواری امام حسین (ع) که بوی ایثار و شهادت داشته و فضایی معنوی خاص را برای این سنین تداعی می‌کند از سوی فعالین کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان جای تشکر بسیار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: با همت همکارانم در شهرداری و شورای اسلامی شهر، برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان قطعی شد اما به علت تقارن با ایام محرم و صفر قرار است این جشنواره در فرصت دیگری برگزار شود.

حل مشکلات ترافیکی به فرهنگ‌سازی از سنین پایین نیاز دارد

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم اقدامات فرهنگی شهرداری در زمینه آموزش مسائل ترافیکی به کودکان و نوجوانان، بیان داشت: اقدامات شهرداری از حوزه سخت‌افزاری صرف به ویژه در حوزه ترافیک به اقدامات نرم‌افزاری نیز سوق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد مسائل ترافیکی شهر آشفته نبوده و عبور و مرور برای شهروندان تسهیل شود لازم است اقدامات فرهنگی و آموزشی از سنین پایین آغاز شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به پویش ترافیکی که توسط شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده، افزود: این پویش بسته متنوعی را برای سنین مختلف فراهم کرده و در روز سه‌شنبه این هفته نیز قرار است اقدامات مشترکی را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام دهیم.

وی گفت: با وجود اقدامات بسیار خوبی که شهرداری‌های کلانشهرهای کشور از جمله شهرداری اصفهان انجام داده، هنوز در رانندگی شهروندان مشکلات بسیاری وجود دارد که در این زمینه لازم است فرهنگ‌سازی‌های بسیاری صورت بگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مرکز آموزش‌های شهروندی شهرداری اصفهان آموزش‌های لازم را به صورت تصویری، کتاب، بروشور و … به کودکان و نوجوانان می‌دهند، ادامه داد: در این زمینه نیاز به همکاری و همگرایی بیشتر بین کانون و دستگاه‌های دیگر است تا بتوانیم فرهنگ رانندگی را در شهر اصفهان ارتقا دهیم.

نمایشگاهی برای معرفی شخصیت‌ها و وقایع روز عاشورا به کودکان

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: توسط تمام مراکز کانون در سطح استان، برنامه‌های متنوعی با توجه به تقارن این ایام با ایام سوگواری امام حسین (ع) تدارک دیده شده که دو برنامه عمده و شاخص آن با همکاری سایر دستگاه‌ها است.

مهدی قربانی با بیان اینکه یکی از این برنامه‌های شاخص برپایی نمایشگاه با آثار اعضای کانون پرورش فکری است، ادامه داد: در این نمایشگاه که تلفیقی از آثار آیینی است معرفی عزاداری‌ها، شخصیت‌ها، وقایع و … را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی گفت: در برنامه شاخص دیگر که برای این ایام پیش‌بینی شده با همکاری جمعیت هلال احمر، روز یکشنبه گرامیداشت روز جهانی کودک در سالن همایش‌های صلح و دوستی با حضور کودکان و نوجوانان عاشورایی اصفهان برگزار می‌شود و امیدوارم بتوانیم فضایی آیینی را ایجاد و معارف عاشورایی را به خوبی به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

حمایت‌های شهردار اصفهان مایه دلگرمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

رسول فرقدانی کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید گفت: کودکان با موضوعات ایام محرم و عاشورا از ماه‌های قبل آماده شده‌اند تا با برپایی نمایشگاه در روز جهانی و هفته ملی کودک با این مفاهیم آشنا شوند.

وی ضمن قدردانی از شهردار اصفهان بابت حمایت از برنامه‌های فرهنگی کانون، تصریح کرد: حمایت‌های دکتر مهدی جمالی‌نژاد و حضور وی در چنین روزی در کانون مایه دلگرمی و تشویق ما و همچنین خوشحالی کودکان کانون شد.

اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان با محوریت آیین‌های مذهبی محرم

اکرم شعبان کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئول نمایشگاه هفته ملی کودک نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل تقارن با هفته ملی کودک و ایام محرم برنامه‌های خود را با محوریت آیین‌های مذهبی محرم برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته ملی کودک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، افزود: ارائه گزیده‌ای از آثار اعضا و مربیان ۶۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش‌های قرآن و حدیث، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت‌ها، بازی و سرگرمی، نجوم، نقاشی و خوشنویسی، همچنین اجرای نمایش، فیلم و پرده‌خوانی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۹ مهر از ساعت ۸ تا ۱۷ در بوستان کودک واقع در پل فلزی، مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا